تعطیلات عید نوروز 1400به کجا سفر کنیم؟

  • کد خبر : 400212
  • 23 اسفند 1399 - 16:57
تعطیلات عید نوروز 1400به کجا سفر کنیم؟

 

تعطیلات عید نوروز به کدام منطقه خوش آب و هوایی مسافرت کنم؟سفر را چون فنجانی چای داغ تصور کن که وقتی آن را سر می کشی گرمایش تمام وجودت را فرا می‌گیرد.این روزها شرایط خاص بر همه جا سایه افکنده و عوض کردن حال و هوا خالی از لطف نیست.

امیل زولا

هیچ چیز به اندازه سفر کردن نمی تواند انسان را خلاق کند.

سفر در تعطیلات عید نوروز

همه افراد سفر و مسافرت را دوست دارند اما برخی سردرگم می شوند که به کجا بروند؟ بهتر است برای مسافرت در پی مناطق خوش آب و هوای کشورمان باشیم زیرا اگر تحقیق کنیم برخی از مناطق کشور ما بهترین آب و هوای دنیا را دارد.

هیلاری بلوک

هر انسانی برای تکامل خود لازم است که سفر کند.

وقتی که می خواهید به مسافرت بروید به آب و هوایی دقت کنید زیرا اهمیت زیادی دارد و همچنین مکانی که بهتر است به آنجا بروید باید جایی باشد که ندیده باشید با سفر به شهرهای مختلف تجربیات ما زیاد می شود. هیچ چیز به اندازه سفر کردن نمی تواند انسان را خلاق کند.

تعطیلات عید نوروز

 گزینه‌های مناسبی که برای مسافرت پیشنهاد می‌شود؛

۱) سواحل زیبای خلیج فارس است که در هنگام عید هوا نه زیاد گرم است و نه زیاد سرد و از سردی زمستان نیز خبری نیست. سواحل نیلگون خلیج فارس واقعاً دیدنی است.

۲) سیستان و بلوچستان نیز در عید آب و هوایی معتدل دارد و بهترین مکان برای مسافرت محسوب می شود.


سفر تنها چیزی است که هزینه کردن برای آن شما را ثروتمند می کند


تعطیلات عید نوروز در قشم

۳) قشم نیز در این فصل از آب و هوای بهاری و لطیفی برخوردار است. اگر به آنجا رفتید؛ غار نمک، انجیر معابد، قلعه قشم و دره ستارگان را از دست ندهید همچنین از آب و هوای معتدلی نیز برخوردار است که مناسب مسافرت است.

۴) مازندران یکی از استان‌های شمالی کشور می باشد که دارای طبیعتی بکر و زیبا است و دارای دریای سبز بوده و همچنین از تالاب دشت آمل و آبشار شاهان نیز دیدن کنید.

>>>بیشتر بخوانید:

علائم کرونا، بایدها و نبایدهای سفر در تعطیلات نوروز۱۴۰۰

طبیعت مازندران


تو در کدامین ایستگاه مسافری
من چمدانم را بسته ام با بلیطی در دست
که نمیدانم برای کدامین مقصد است


 

۶) از دیگر مناطق دیدنی کشور ایران است که دارای آب و هوایی واقعاً دلچسب است و دارای مردمانی مهمان نواز می باشد بهترین زمان فصل عید است.

۷) شمال کشور نیز آب و هوای عالی برای مسافرت در ایام عید دارد. هوای شمال به طرز خارق العاده عالی است که در آنجا شما بهشت را از نزدیک خواهید دید. هوای شمال بارانی است اما دلچسب است.


سفر کردن انسانها را فروتن می کند زیرا در سفر است که شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی می کنید را کشف می کنید


۸) عید بهترین زمان برای مسافرت به کرمان است زیرا هنوز هوا زیاد گرم نیست. تاریخ و تمدن ها را با رفتن به مکان‌های تاریخی مخصوصاً ارگ خواهید آموخت.

طبیعت محلات

۹) می‌توانید به محلات بروید آب و هوای شگفت انگیزی دارد این شهر جزو بهترین مکان های توریستی است که شما می توانید به آنجا بروید.

۱۰) آب و هوای یزد برای تعطیلات عید نوروز مناسب است و جاذبه های آن به گونه‌ای است که خسته نمی شوید. آثار تاریخی و لهجه شیرین مردم یزد در کنار جاذبه های آن این شهر را از لحاظ توریستی ایده آل کرده است.


ری بردبری

جهان را ببین رویای تر از هر رویایی است


سعدی شیراز

۱۱) شیراز را از دست ندهید.

خوشا شیراز و وضع بی مثالش
خداوندا نگهدار از زوالش

وقتی شما به این شهر زیبا سفر می‌ کنید بوی شکوفه‌های نارنج به مشامتان می‌رسد و در این شهر آرامگاه سعدی و ارگ کریم خان یزد نیز وجود دارد.

پل خواجو اصفهان

۱۲) آب و هوای اصفهان نیز در عید دیدنی و بی نظیر است زیرا اصفهان آثار تاریخی و آب و هوای دلچسبی دارد که وقتی به آنجا می روید روحیه شما عوض می شود و زیباترین جلوه مدرسه چهارباغ را در آنجا می توانید ببینید.

همچنین سی و سه پل را نیز می توانید ببینید و در آنجا واقعاً می توانید احساس شاعرانه داشته باشید همچنین مسجد شیخ فضل الله و کاخ عالی قاپو و چهل ستون و عمارت توحید بهترین مکان های دیدنی اصفهان هستند.


من اینجا بس دلم تنگ است و هر سازی که می بینم بد آهنگ است
بیاره توشه برداریم، قدم در راه بی برگشت بگذاریم
ببینیم آسمان هر کجا آیا همین رنگ است؟


سفر با بازگشت شما به خانه تمام نمی‌شود بلکه این نقطه؛ زمانی است که مفهوم آن آغاز می شود.

آدله فرانکلین

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=400212
  • نویسنده : نرگس قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-