علائم کرونا، بایدها و نبایدهای سفر در تعطیلات نوروز1400

  • کد خبر : 397449
  • 21 اسفند 1399 - 17:36
علائم کرونا، بایدها و نبایدهای سفر در تعطیلات نوروز1400

 

علائم کرونا، بایدها و نبایدهای سفر در تعطیلات نوروز1400 و هر آنچه بایستی بدانید. همه افراد می توانند علائم خفیف تا شدید ابتلا به کووید ۱۹ را داشته باشند. افراد سالخورده و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند مانند بیماری ریه یا قلب یا دیابت دارند خیلی بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

علائم کرونا، بایدها و نبایدهای سفر در تعطیلات نوروز1400

افراد مبتلا به کووید ۱۹ دارای طیف وسیعی از علائم گزارش شده – از علائم خفیف تا شدید بیماری هستند.علائم ممکن است در ۲ تا ۱۴ روز بعد از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ هویدا شد. افرادی که علائم زیر را دارند، احتمال ابتلا به کووید ۱۹ در آن ها بالا است:

  • تب یا لرز

  • سرفه تنگی نفس یا دشواری تنفس خستگی درد عضلات یا بدن

  • سردرد

  • از بین رفتن چشایی یا بویایی

  • گلو درد احتقان یا آبریزش بینی

  • حالت تهوع یا استفراغ اسهال

این لیست تمام علائم احتمالی را شامل نمی شود. و باید مراقب علائم احتمالی جدید باشید.

علائم کرونا، بایدها و نبایدهای سفر در تعطیلات نوروز1400
چه زمانی به مراقبت های پزشکی فوری نیاز دارید؟

به دنبال علائم هشدار دهنده اضطراری برای کووید باشید. اگر هر یک از این علائم را دارید، فورا به مراقبت های پزشکی اورژانسی مراجعه کنید:

  • مشکل در تنفس
  • درد یا فشار مداوم در قفسه سینه
  • گیجی جدید
  • عدم توانایی در بیدار شدن یا بیدار رنگ رنگ پریده ماندن ( خاکستری یا آبی بستگه به رنگ پوست دارد) پوست ، لب ها ، یا ناخن ها.

این لیست همه علائم احتمالی نیست. لطفاً برای سایر علائم شدید یا نگران کننده که در فرد بیمار مشاهده کردید، با پزشک خود تماس بگیرید.

>>>بیشتر بخوانید:

کرونای انگلیسی از علائم تا آمار کشتگان

تفاوت بین کووید ۱۹ و آنفولانزا چیست؟

آنفلوانزا و کووید ۱۹ هر دو بیماری تنفسی مسری هستند ، اما توسط ویروس های مختلف ایجاد می شوند. کووید ۱۹ در اثر عفونت با ویروس کرونا (به نام سارس_ کووید ۱۹) ایجاد می شود و آنفلوانزا در اثر عفونت با ویروس های آنفلوانزا ایجاد می شود.

به نظر می رسد کووید ۱۹ راحت تر از آنفولانزا گسترش می یابد و باعث بیماری های جدی تری در برخی افراد می شود. همچنین ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا افراد علائم را نشان دهند و آن ها برای مدت طولانی مسری باشند. اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت بین آنفولانزا و کووید ۱۹ در بخشهای مختلف زیر توضیح داده شده است.
از آنجا که برخی از علائم آنفولانزا و کووید ۱۹ مشابه هستند، تشخیص تفاوت بین آنها فقط بر اساس علائم ممکن است کمی دشوار باشد و برای تأیید تشخیص ممکن است آزمایش های بیشتری لازم باشد.
با وجود این که هر روز اطلاعات بیشتری در مورد کووید ۱۹ و ویروس عامل آن آموخته می شود، هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که ناشناخته هستند. در این صفحه با توجه به جدید ترین اطلاعات موجود تاکنون، کووید ۱۹ و آنفولانزا بیشتر مقایسه شده اند.

ویروس کرونا
شرایط لازم برای مسافران نوروزی در زمان کووید ۱۹

مسافران هوایی که به کشور یا منطقه ی دیگری می روند، حتی خود شهروندان آن منطقه، قبل از سوار شدن به پرواز، باید نتیجه آزمایش کووید ۱۹ منفی یا مستندات بهبودی از کووید ۱۹ را ارائه دهند.
ماسک در هواپیما ، اتوبوس ، قطار و سایر اشکال حمل و نقل عمومی مورد نیاز برای مسافرت به داخل، خارج یا خارج از کشور یا منطقه و در مراکز حمل و نقل کشور مانند فرودگاه ها و ایستگاه ها مورد نیاز است.

هشدار:

موارد ابتلا به کووید ۱۹ بسیار بالا است پس در صورت امکان، در تعطیلات نوروز1400 از هر گونه سفری اجتناب نمایید.

 

سفر شانس ابتلا به کووید ۱۹ و گسترش آن را افزایش می دهد. CDC ( مرکز کنترل و پیشگیری بیماری) توصیه می کند که در این زمان سفر نکنید. برای محافظت از خود و دیگران در برابر کووید ۱۹ مسافرت خود را به تأخیر بیندازید و تا حد ممکن در خانه بمانید.
موارد ابتلا به کووید ۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در کشور عزیز مان بسیار زیاد است. ماسک بزنید، حداقل ۲ متر از هم فاصله داشته باشید، از ازدحام جمعیت پرهیز کنید و مرتباً دستان خود را بشویید. هرچه قدم های بیشتری در مسیر پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بردارید، از خود و دیگران در مقابل کووید ۱۹ بیشتر محافظت خواهید کرد.
شما و همراهان سفرتان (از جمله کودکان) ممکن است احساس خوبی داشته باشید و هیچ علائمی در طی سفر نداشته باشید، اما همچنان می توانید کووید ۱۹ را در طول سفر و بعد از سفر به خانواده، دوستان و افراد جامعه گسترش دهید.

اگر در معرض کووید ۱۹ هستید ، بیمار هستید یا آزمایش کووید ۱۹ شما مثبت است، از مسافرت جدا بپرهیزید. بپرسید چه زمانی مسافرت برای شما مناسب است. با کسی که بیمار است سفر نکنید.

پیش از مسافرت

مسافرت در تعطیلات نوروز 1400، شانس انتشار و ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش می دهد. مرکز کنترل و پیشگیری از ابتلا توصیه می کند که در این زمان سفر نکنید. برای محافظت از خود و دیگران در برابر کووید ۱۹ مسافرت را به تأخیر بیندازید و تا حد ممکن در خانه بمانید.
چنانچه باید سفر کنید، در اینجا چند سوال مهم وجود دارد که باید از خود و عزیزان خود بپرسید.
آیا خود شما و افرادی که در خانه تان یا شخصی که به ملاقات او می روید در معرض ابتلا به ویروس بوده اند؟ آیا از سلامت خود و آن ها اطمینان دارید؟ اگر بعد از سفر مبتلا شدید چه می کنید؟
اگر آلوده شوید می توانید ویروس را در هنگام مسافرت و هنگام بازگشت ویروس به عزیزان تان منتقل کنید، حتی اگر علائمی نداشته باشید. اگر خانواده شما شامل یک یا چند فرد در معرض خطر ابتلا بیشتر به بیماری باشند، همه اعضای خانواده باید طوری رفتار کنند که گویی خودشان در معرض خطر ابتلا هستند.

علائم کرونا، بایدها و نبایدهای سفر در تعطیلات نوروز1400

آیا بیمارستان های مقصد شما مملو از بیمارانی است که کووید ۱۹ دارند؟

تحقیق کنید خود یا فردی که به دیدن او می روید ، یکی از تجربیات زیر را در ۱۴ روز قبل داشته است یا خیر:
رفتن به یک اجتماع بزرگ اجتماعی مانند عروسی ، تشییع جنازه یا مهمانی.شرکت در یک اجتماع جمعی مانند یک رویداد ورزشی ، کنسرت یا رژه.حضور در جمع مانند رستوران ها ، کافه ها ، مراکز تناسب اندام یا سالن های سینما.
حمل و نقل عمومی مانند هواپیما ، قطارها ، یا اتوبوس ها یا در مراکز حمل و نقل مانند فرودگاه ها.مسافرت با کشتی تفریحی یا قایق رودخانه ای

آیا برنامه های شما شامل سفر با اتوبوس، قطار یا هواپیما است که ممکن است ۲ متر فاصله از یکدیگر را دشوار کند؟ آیا با افرادی سفر می کنید که با شما زندگی نمی کنند؟اگر پاسخ هر یک از این سوالات “بله” است، باید سفر خود را به تأخیر بیندازید.

علائم کرونا، بایدها و نبایدهای سفر در تعطیلات نوروز1400( اگر باید مسافرت کنید)

چنانچه در تعطیلات نوروز1400 باید به سفر بروید، نکات زیر را برای محافظت خود و اطرافیان تان از ابتلا به کووید ۱۹ رعایت نمایید:
اگر باید به مسافرت بروید، برای کووید ۱۹کاملاً واکسینه شوید. پس از دریافت دوز دوم واکسن، ۲ هفته منتظر بمانید. بدن شما بعد از انجام هرگونه واکسیناسیون هنوز هم به مراقبت نیاز دارد.
۱ تا ۳ روز قبل از سفر باید آزمایش ویروسی انجام دهید. در صورت مسافرت، یک نسخه از نتایج تست خود را همراه داشته باشید. در صورت مثبت بودن آزمایش سفر نکنید.

محدودیت های سفر را پیش از اقدام به مسافرت مطالعه نمایید.در مجامع عمومی، ماسکی بزنید که کاملا از بینی و دهان شما مراقبت می کند.

در هواپیما ، اتوبوس ، قطار و سایر اشکال حمل و نقل عمومی که به داخل ، خارج یا خارج از کشور انجام می شود، ماسک لازم است.

از ازدحام جمعیت پرهیز کنید و حداقل ۲متر از هر کسی که با شما سفر نکرده فاصله داشته باشید. انجام این کار در همه جا مهم است – چه در خانه و چه در فضای باز.

دستان خود را مرتباً بشویید یا از ضد عفونی کننده دست (با حداقل ۶۰٪ الکل) استفاده نمایید.
لوازم اضافی مانند ماسک و ضد عفونی کننده دست با خود به همراه داشته باشید. از تماس با کسی که بیمار است، و از لمس چشم، ببنی و دهان خودداری نمایید.

علائم کرونا، بایدها و نبایدهای قبل و بعد از مسافرت تعطیلات نوروز1400

در حال سفر هستید، ۳ تا ۱ روز قبل از سفر باید تست ویروسی بدهید. قبل از سفر مطمئن شوید که نتایج تست منفی خود را دارید. در طول سفر یک نسخه از نتایج خود را همرا داشته باشید. امکان دارد در طی سفر از شما خواسته شود.

اگر نتیجه تست تان مثبت بود، باید خود را از دیگران جدا کنید و به مسافرت نروید.۳ تا ۵ روز پس از سفر مجدداً باید تست ویروسی بدهید و ۷ روز بعد از سفر، حتی اگر تست منفی بود، در خانه و قرنطینه خانگی خود تا بمانید.

شما ممکن است در سفرهای خود در معرض کووید ۱۹ باشید. صرف نظر از اینکه کجا سفر کرده اید یا در طول سفر چه کاری انجام داده اید. این اقدامات را انجام دهید تا دیگران را از ابتلا به کووید ۱۹ پس از سفر محافظت نمایید:

از ازدحام جمعیت پرهیز کنید و حداقل ۲ متر از هر کسی که با شما سفر نکرده فاصله داشته باشید. انجام این کار در همه جا مهم است – چه در خانه و چه در فضای باز. هنگام حضور در محیط های عمومی ، از ماسک بر روی بینی و دهان خود استفاده کنید. در هواپیماها، اتوبوس ها، قطارها و سایر اشکال حمل و نقل عمومی که به داخل یا خارج از کشور مانند فرودگاه ها و ایستگاه ها سفر می کنند، ماسک ضروری است.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=397449
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

-