۹ خواص عالی و بی نظیر بادام

  • کد خبر : 390518
  • 28 بهمن 1399 - 12:22
۹ خواص عالی و بی نظیر بادام

بادام از محبوب ترین آجیل های درختان جهان است. آنها بسیار مغذی و سرشار از چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. در اینجا ۹ فواید بادام برای سلامتی آورده شده است.

بادام  حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است بادام دانه های خوراکی بادام شیرین است که بیشتر درخت بادام  نیز نامیده می شود. آنها بومی خاورمیانه هستند، اما ایالات متحده اکنون بزرگترین تولید کننده جهان است.

معمولاً بادامی را که می توانید در فروشگاه ها خریداری کنید پوسته آن خارج شده و مغز خوراکی داخل آن را نشان می دهد. آنها به صورت خام یا بو داده به فروش می رسند. همچنین از آنها برای تولید شیر بادام، روغن، کره، آرد یا رب استفاده می شود – که به مارسیپان نیز معروف است. بادام دارای مشخصه های مغذی چشمگیری است.

  • یک وعده بادام ۱ اونس (۲۸ گرم) حاوی
  • فیبر ۳٫۵ گرم
  • پروتئین ۶ گرم
  • چربی ۱۴ گرم (۹ مورد اشباع نشده)
  • ویتامین E 37٪ از RDI
  • منگنز ۳۲٪ از RDI
  • منیزیم ۲۰٪ از RDI

>>بیشتر بدانید: خواص روغن بادام برای پوست و سلامت بدن


خواص بادام

آنها همچنین حاوی مقدار مناسبی مس، ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و فسفر هستند.

بادام منبع خارق العاده ای از آنتی اکسیدان ها است.

آنتی اکسیدان ها به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کنند، که می تواند به مولکول های سلول شما آسیب برساند و به التهاب، پیری و بیماری هایی مانند سرطان کمک کند.

آنتی اکسیدان های قوی موجود در بادام تا حد زیادی در لایه قهوه ای پوست متمرکز شده اند.به همین دلیل، بادام سفیده – آنهایی که پوست آنها برداشته شده است – از نظر سلامت بهترین انتخاب نیستند.

یک آزمایش بالینی در ۶۰ سیگاری مرد نشان داد که حدود ۳ اونس (۸۴ گرم) بادام در روز نشانگرهای زیستی استرس اکسیداتیو را ۲۳تا ۳۴درصد در طی یک دوره چهار هفته کاهش می دهد .

این یافته ها از مطالعه دیگری پشتیبانی می کند که نشان می دهد خوردن بادام با وعده های اصلی باعث کاهش برخی از مارکرهای آسیب اکسیداتیو می شود.

ویتامین E خانواده ای از آنتی اکسیدان های محلول در چربی است.این آنتی اکسیدان ها تمایل به تجمع در غشای سلولی بدن شما را دارند و از سلول های شما در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند.

بادام از جمله بهترین منابع ویتامین E در جهان است که فقط ۱ اونس۳۷درصد از RDI را تأمین می کند.چندین مطالعه مصرف بیشتر ویتامین E را با میزان کمتری از بیماری های قلبی، سرطان و بیماری آلزایمر مرتبط دانسته اند.


>>بیشتر بخوانید: خواص و مضرات بادام زمینی را بشناسید


خواص بادام

🥜 بادام می تواند به کنترل قند خون کمک کند

آجیل دارای مقدار کم کربوهیدرات است اما چربی سالم، پروتئین و فیبر زیادی دارد.این امر آنها را به گزینه ای مناسب برای افراد دیابتی تبدیل می کند.یکی دیگر از مزایای بادام، میزان بسیار منیزیم آن است.منیزیم یک ماده معدنی است که در بیش از ۳۰۰ فرآیند بدن، از جمله کنترل قند خون، دخیل است .

جالب اینجاست که ۲۵ تا ۳۸ درصد از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمبود منیزیم دارند. اصلاح این کمبود به طور قابل توجهی سطح قند خون را کاهش می دهد و عملکرد انسولین را بهبود می بخشد. این نشان می دهد که غذاهای دارای منیزیم بالا مانند بادام ممکن است به جلوگیری از سندرم متابولیک و دیابت نوع ۲ کمک کند.

منیزیم همچنین از سطح فشار خون سود می برد منیزیم موجود در بادام ممکن است به کاهش سطح فشار خون نیز کمک کند. فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی حملات قلبی، سکته های مغزی و نارسایی کلیه است. کمبود منیزیم بدون در نظر گرفتن اضافه وزن با فشار خون بالا ارتباط جدی دارد.

مطالعات نشان می دهد که اصلاح کمبود منیزیم می تواند منجر به کاهش عمده فشار خون شود.اگر توصیه های غذایی در مورد منیزیم را نمی‌توانید رعایت نکنید، افزودن بادام به رژیم غذایی می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.


>>حتما بخوانید: چلغوز، آجیل لاکچری و خواص آن


خواص بادام

🥜 بادام می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد

سطح بالای لیپوپروتئینهای LDL در خون شما – که به آن کلسترول (بد) نیز می گویند – یک عامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی است.

رژیم غذایی شما می تواند تأثیرات مهمی بر سطح LDL بگذارد. برخی مطالعات نشان داده اند که بادام میزان LDL را به طور موثر کاهش می دهد.

یک مطالعه ۱۶ هفته ای بر روی ۶۵ فرد مبتلا به دیابت نشان داد که یک رژیم غذایی که ۲۰درصدکالری بادام را تأمین می کند، سطح کلسترول LDL را به طور متوسط ​​۱۲٫۴ میلی گرم در دسی لیتر کاهش می دهد.

مطالعه دیگری نشان داد که خوردن ۱٫۵ اونس (۴۲ گرم) بادام در روز باعث کاهش کلسترول LDL به میزان ۵٫۳ میلی گرم در دسی لیتر می‌شود در حالی که کلسترول (خوب) HDL را حفظ می کند. و همچنین شرکت کنندگان چربی شکم خود را از دست دادند.

🥜 بادام از اکسیداسیون مضر کلسترول LDL جلوگیری می کند

آنها همچنین از LDL در برابر اکسیداسیون محافظت می کنند، که گام مهمی در توسعه بیماری های قلبی است.پوست بادام سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنول است که از اکسیداسیون کلسترول در لوله های آزمایش و مطالعات حیوانی جلوگیری می کند.

این روش ممکن است در صورت ترکیب با آنتی اکسیدان های دیگر مانند ویتامین E حتی شدیدتر باشد.یک مطالعه انسانی نشان داد که میان وعده ها خوردن بادام به مدت یک ماه سطح کلسترول LDL اکسید شده را ۱۴٪ کاهش می دهد.این عادت به مرور زمان منجر به کاهش خطر بیماری های قلبی شود.

خواص بادام

🥜 بادام ممکن است در کاهش وزن موثر باشد

آجیل ها حاوی چندین ماده مغذی هستند که بدن شما برای شکستن و هضم آنها تلاش می کند.بدن شما حدود ۱۰تا ۱۵ درصد از کالری آجیل را جذب نمی کند. علاوه بر این، برخی شواهد نشان می دهد که خوردن آجیل می تواند متابولیسم را کمی افزایش دهد . آجیل به دلیل خاصیت اشباع کنندگی، یک افزودنی عالی برای رژیم غذایی موثر در کاهش وزن است.

🥜 تحقیقات انسانی با کیفیت از این امر پشتیبانی می کند

مطالعه دیگر روی ۱۰۰ زن دارای اضافه وزن نشان داد که کسانی که بادام مصرف می کنند، وزن بیشتری نسبت به رژیم های غذایی بدون آجیل از دست می دهند. آنها همچنین بهبودهایی را در دور کمر و سایر نشانگرهای سلامتی نشان دادند.

🥜 بادام با وجود چربی زیادی که دارد، قطعاً غذایی دوستانه برای کاهش وزن است

خواص بادام و سایر مغزها کالری بسیار بالایی دارند. به عنوان میان وعده، آنها باید در لیست سیاه پرخوران قرار بگیرند. بادام حاوی مقدار زیادی چربی سالم، فیبر، پروتئین، منیزیم و ویتامین E است.

از خواص بادام برای سلامتی می توان به کاهش سطح قند خون، کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول اشاره کرد. آنها همچنین می توانند گرسنگی را کاهش دهند و باعث کاهش وزن شوند.همه چیزهایی که در نظر گرفته شده، بادام به اندازه یک غذا کاملاً کامل است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=390518
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : healthline.com

ثبت نظر

-