با مادر شوهر حسودم چکار کنم؟

طرز رفتار با خانواده شوهر که رفتاری ناهنجار دارند!

  • کد خبر : 388270
  • 19 بهمن 1399 - 18:17
طرز رفتار با خانواده شوهر که رفتاری ناهنجار دارند!

 

طرز رفتار با خانواده شوهر که رفتاری ناهنجار دارند! باید چطور باشد؟ لیندا یکی از زنانی است که ۵ سال است ازدواج کرده است و به شوهر خود بسیار علاقه مند است. آن ها به خوبی با هم زندگی می کنند و امیدوار هستند به زودی فرزندی به دنیا آورند.

لیندا می گوید:

خانواده شوهر من بسیار مهربان هستند و من از زندگی با شوهرم رضایت دارم و دوست دارم که به زودی صاحب فرزندی شوم. من از خانواده بزرگی آمده ام ولی خانواده ی شوهر من فقط دو پسر و پدر و مادر دارند‌. مشکل خانواده شوهر من این است که پدر شوهر و برادر شوهر من در برخی دورهمی ها می نوشند و سپس به ناخواسته به من توهین می کنند.

نمی دانم دلیل این کار آن ها چیست. مادر شوهر و شوهر من هیچ اعتراضی نمی کنند. حال تکلیف من با این نابه هنجاری چیست؟ در حالی که عاشق شوهر خود هستم و سعی در ناراحت نکردن او ندارم. من بیشتر اوقات تعطیلات عید را با آن ها می گذرانم و به دیدار خانواده خود نمی روم چون می خواهم آن ها و شوهرم من را دوست داشته باشند.


>>بیشتر بدانید: بدرفتاری مادرشوهر مراسم عقد را به هم زد


طرز رفتار با خانواده شوهر

◼ این وظیفه شوهر شما است

حمایت از شما در هر حالی وظیفه ی شوهر شما می باشد و او وقتی با شما ازدواج کرد این مسئولیت را به عهده دارد. او باید در این مورد به شما کمک کند و جلو رفتار ناشایست آن ها بایستد. احتمالا قبل از شما او مخاطب تمامی این توهینات بوده است و به مطیع و سازشگر بودن عادت کرده است. شما نمی توانید از مادر شوهر خود توقع داشته باشید که مقابل این چنین رفتاری قد علم کند چون همانطور که مشخص است این روند معمول زندگی آن ها شده است.

شما باید به شوهر خود حد و حدود رابطه با آن ها را بگویید و اعلام کنید که این طور رفتار را دوست ندارید. اگر شوهر تان نمی تواند مقابل این رفتار بایستد بهتر است از رفتن به چنین دورهمی هایی پرهیز کنید و به شوهر خود تفهیم نمایید که در محافلی که الکل سرو می شود حضور نخواهید یافت.

بچه دار شدن در چنین جوی اصلا به نفع شما نیست و فکر بچه دار شدن را تا اصلاح امور از سر خود بیرون کنید. باید به شوهر خود بفهمانید که این رفتار اشتباهی است چون هر کسی در خانواده ای که زندگی می کند به کم و کاستی های آن توجه نمی کند و اگر هم متوجه شود دوست ندارد قبول کند که این رفتار اشتباه است. او باید متوجه شود که این یک نوع ناهنجاری است و نباید ادامه پیدا کند و به نسل بعد هم منتقل شود.

◼ نگرش تان را عوض کنید

شما باید سعی کنید نگرش خود را به این موضوع عوض کنید و ترس های خود را کنار بگذارید. سعی کنید با این توهین ها مقابله نمایید. و در صورت بروز توهین به آن پاسخ دهید. وقتی افرادی سعی می کنند نشان دهند شما شایسته احترام نیستید باید بخواهید از آن ها که این رفتار خود را تغییر دهند.

از آن ها بخواهید همه چیز را تغییر دهند و گرنه در مجالس آن ها شرکت نخواهید کرد. و شانس دوباره ای به آن ها بدهید. وارد مجالس آن ها شوید و اگر دیدید این رفتار دوباره آغاز شده است، آن مکان را ترک کنید.
با صبر و امیدواری که شما دارید کارشناسان ما فکر می کنند این مشکل رو بروی خود را حل خواهید کرد و فضا را برای ورود فرزندتان آماده خواهید کرد.

در رابطه با طرز رفتار با خانواده شوهر و خانم دیگری می گوید:


>>بیشتر بخوانید: ۱۵ ویژگی یک همسر خوب


طرز رفتار با خانواده شوهر

◼ با مادر شوهر حسودم چه کنم؟

مادر شوهر من حسادت های مکرر دارد. و روند زندگی ما را مختل ساخته است. با او چه طور رفتار کنم؟
ابتدا اجازه دهید بدانیم مادر شوهر حسود چه ویژگی هایی دارد:

  • او همیشه با شما در رقابتی ناسالم است. رقابتی ناعادلانه که برنده آن از ابتدا مشخص است.
  • او سعی دارد نقش قربانی را ایفا کند و به پسر خود بفهماند که او قربانی رفتار شما است.
  • او سعی دارد پسر خود را زیر سلطه داشته باشد و از هر فرصتی برای بدگویی از شما استفاده می کند.
  • او از خانواده شما بدش،می آید و آن ها را کوچک می شمارد.
  • او در هر جمعی سعی به تحقیر شما دارد.

اگر مادر شوهر شما این خصوصیات را دارد پس مادر شوهری حسود نصیب شما شده است. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.حال چطور با این مادر شوهر رفتار کنیم؟

ما به شما خواهیم گفت طرز رفتار با خانواده شوهر را چگونه آرامش را در منزل خود حتی با وجود مادر شوهری حسود برقرار نمایید.

◼ احساسش را درک کنید

به رفتار او توجه بیشتری کنید و به او بیشتر دقیق شوید ببینید این رفتارها و حسادت ها به چه دلیل است حتما دلیلی وجود دارد. اگر به رفتار او دقیق شوید متوجه جرقه هایی خواهید شد که این رفتار را در او زنده می کند. وقتی آن ها را بفهمید دوری از آن ها برای شما آسان تر خواهد بود.


>>حتما بدانید: طلاق در کمین افرادی با ۵ ویژگی


طرز رفتار با خانواده شوهر

◼ به او توجه بیشتری کنید

شخصی که حسادت می کند حتما از چیزی آزرده می شود و یا می ترسد. ترس های او را درک کنید. احتمالا از اینکه توجه پسرش کاملا از او پرت شده است ناراحت است. به او توجه بیشتری کنید و او را زود به زود ببینید. به او پیغام بدهید و به او اطمینان بدهید که مورد توجه است.

◼ به نظر او در خانواده اهمیت دهید

این فردی که اکنون به رابطه ی شما حسادت می کند زمانی تصمیم گیرنده ی تمامی امور فرزند خود بوده است پس در مورد امور جزئی مانند تغییر دکوراسیون و غیره گاهی نظر او را بخواهید.

◼ وابستگی او و پسرش را قبول کنید

سعی کنید وابستگی مادر به پسرش را قبول کنید و بدانید که او عاشق پسر خود است. با درک این دیگر شما مشکلی در ایحاد رابطه مادر و پسر خود ندارید و راحت تر آن را هضم خواهید کرد.

◼ او را سوپرایز کنید

تنفر ها و علاقه های او را بشناسید و از شوهر و پدر شوهر خود بخواهید او را سوپرایز کنند. اینگونه عقلش به مبارزه با قلبش خواهند آمد و شما را خواهد پذیرفت.
به خاطر داشته باشید گفتگو راه حل است.
اگر با تمامی این موارد به نتیجه نرسیدید، با او مکالمه کنید. سعی کنید آنقدر مودب باشید تا به راحتی دلایل ناراحتی او را بفمید. خواهید فهمید، گاهی یک گفتگوی ساده چقدر مشکلات را آسان حل می کند.

◼ با شوهر خود صحبت کنید

شوهر شما پسر اوست و بهتر از هرکسی اخلاق مادر خود را می داند. می توانید با صحبت با شوهر خود از او راهکار بخواهید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=388270
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : www.puls.com/www.theguardian.com

برچسب ها

ثبت نظر

-