بعد از پایان رابطه اعصاب‌خوردکن، چطور روال زندگی را عادی کنیم؟

سه قدم عملی جهت تسکین درد وابستگی بعد از پایان رابطه

  • کد خبر : 327142
  • 28 آذر 1399 - 17:55
سه قدم عملی جهت تسکین درد وابستگی بعد از پایان رابطه

بعد از تمام شدن یک رابطه نافرجام و پر از وابستگی یکی از طرفین شدیداً نیاز به بودن طرف مقابل دارد که او باشد که نیازش را تامین کند ولی آن شخص در زندگی این فرد وابسته دیگر نیست (و همان بهتر که نیست).

در اینجا فردا وابسته که تحت فشار قرار گرفته است، سه قدم عملی را اگر انجام دهد، قدمی بزرگ در جهت پذیرش شرایط جدید بر می‌دارد و اینطوری به نفع خودش هم می‌باشد و یاد می‌گیرد که به هیچ وجه حال خوبش را به دیگران گره نزند که مبادا در آخر اینگونه شود.

 

وابستگی

این سه قدم مهم چیست؟

۱. پاک کردن عواملی که باعث تجدید خاطرات می شود

اولین کار این است که تمام عکس ها، فیلم ها، شماره ها و هر چیزی که او را به یاد شریک نادرستِ عاطفی می اندازد را به طور کامل از گوشی پاک کند و تمام یادگاری‌هایی که از او دارد، با وجود اینکه کمی برایش سخت است، دور بیندازد.

علت این است که ذهن با هر بار دیدن آنها، خاطرات را به یاد می آورد و همزمان ضمیرناخودآگاه احساسات منفی تولید می‌کند. اگر این عوامل را پاکسازی نکند، فرد در این باتلاق عاطفی گرفتار می‌شود و نمی‌تواند حال خودش را بهتر کند. اما اگر یک پاکسازی اساسی انجام دهد، آرام آرام وارد مرحله پذیرش می‌شود.

 

وابستگی

۲. هیچ گونه پل ارتباطی با او نباید وجود داشته باشد

کوچکترین ارتباطی با او نباید نداشته باشد که مبادا دوباره به آن چرخه مسموم برگردد و حالش دوباره بد شود. بسیار توصیه می‌شود که فرد وقت خود را با دوستان هم جنسش بگذراند و از آن ها حس خوب بگیرد تا نیازش از این طریق تامین شود و دیگر دلش سمت آن فرد کذایی نرود.
در روزهای اول بعد از جدایی، بهتر است که تنها نباشد و بیشتر توی جمع باشد، حال خوبی برای خودش بسازد و یاد بگیرد که می‌تواند خودش حال خودش را عالی سازد. گهگاهی هم تنها باشد و به نقاط منفی فردی که از او جدا شده است، بیندیشد تا آسان تر با این قضیه کنار بیاید و هرچه زودتر از شرش خلاص شود.

 

وابستگی

۳. فاصله گرفتن از آهنگ های غمگین

از آهنگ هایی که غمگین اند فاصله بگیرد چون باعث یادآوری خاطرات منفی می شوند. کلا یک مدت آهنگ گوش ندهد و بعد از پایان این وابستگی، او احساس رضایت خواهد داشت. در قدم های اول معمولا طبیعی است که تاحدی گریه کند، و یک جاهایی غمگین شود و احساس خشم کند ولی بعد کم کم می پذیرید و بعد از آن کم کم زندگی‌اش را متعادل ادامه می دهد و برایش درس عبرتی می شود که دیگر حال خوبش را به دیگران ربط ندهد.

علاوه بر آهنگ، از یادآوری جملات عاشقانه، فاصله اساسی بگیرد چون همان جملات عاشقانه ای که به طرف مقابل گفته است، او را وابسته کرده است. یک انسان موفق بعد از پایان دادن رابطه ای تاریک، به دنبال یک سبک زندگی آرامش بخش و معنوی می‌رود و کم کم در مسیر زندگی یاد می‌گیرد که بودن در صراط مستقیم و به یاد خدای مهربان بودن، بهترین درمانگر لحظه‌های گذرای چالشی زندگی است و به‌ زودی خواهد فهمید که پایان شب سیه سفید است.

 

مقالات دیگر وحید یزدی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=327142
  • نویسنده : وحید یزدی

ثبت نظر

-