۱۵ ویژگی یک همسر خوب/عاشق بودن به تنهایی در زندگی کفایت نمی کند

  • کد خبر : 350689
  • 18 دی 1399 - 15:53
۱۵ ویژگی یک همسر خوب/عاشق بودن به تنهایی در زندگی کفایت نمی کند

ازدواج یک کار گروهی است اما به طور شخصی باید نهایت تلاش خود را کنید تا بهترین همسر باشید.همانطور که شما یک شوهر خوب می خواهید، شوهر شما هم یک همسر خوب می خواهد. بودن یک همسر خوب به نظر افسانه می آید اما عجول نباشید ما به شما راهکارهایی را پیشنهاد خواهیم داد کا با آن ها بهترین همسر خواهید بود.

ویژگی های همسر خوب:

۱٫ عشق تان را ابراز نمایید

عاشق بودن به تنهایی در زندگی کفایت نمی کند و شما باید عشق خود را به شوهر خود ابراز نمایید. لازم نیست حتما الفاظ بیش از حد عاشقانه را هر روز بگویید بلکه یک بوسه کوچک یا آماده کردن صبحانه مورد علاقه شوهرتان یا دیدن فیلم مورد علاقه تان هم خوب است.
گقتن اینکه عاشق او هستید خوب است اما باید در موقعیت درست خود آن را اظهار نمایید.

همسر

۲٫ ارتباط

در هر رابطه ای وجود ارتباط ضروری است و ازدواج هم از آن مستثنی نیست. درست است که هر دو علاقه ها و ترجیحات دیگری را می دانید اما این کافی نیست. به راستی شوهر شما نمی تواند ذهن شما را بخواند و باید آن را به وضوح بیان نمایید.
ارتباط باز در ازدواج بدین معنی است که نیازها و خواسته های خود را به شوهر خود بگویید و در مورد آن بحث نمایید. مبادا خواسته های خود را با سکوت رد کنید چون اوضاع بدتر خواهد شد. باید به شوهر خود بگویید از او چه انتظاری دارید.

>>>بیشتر بدانید:

 چگونه شریک زندگی یا همسر خود را پیدا کنیم

۳٫ حمایت

ویژگی های همسر خوب/در زندگی باید حامی شوهر خود باشید مثلا می دانید که شوهرتان عاشق ورزش خاصی است با تشویق او می توانید از او حمایت کنید یا زمانی که به مشکل در موقعیت کاری خود می رسد. حتما نیاز نیست از او تعریف کنید و چیزهای خوب را بگویید بلکه با انتقاد سازنده هم می توانید حامی او باشید.

۴٫ دوست او باشید

برای شوهر خود بهترین دوست او باشید. وقتی بهترین دوست فرد عشق او هم باشد واقعا انرژی چند برابر به فرد داده می شود. این را امتحان نمایید و ببینید چطور زندگی تان متحول می شود.

۵٫به شخصیت او احترام بگذارید

به شوهر خود همانطور که هست احترام بگذارید با تمام کاستی هایی که دارد. توهین و تحقیر نکنید.بنابراین مواطب گفتار خود باشید و قبل از صحبت کردن فکر کنید.

۶٫ به علائق او علاقه نشان دهید.

لازم نیست هرچه او دوست دارد شما هم دوست داشته باشید بلکه کافی است علاقه نشان دهید در مورد آن ها اطلاعاتی داشته باشید و با او در مورد آن ها گفتگو کنید.

همسر خوب

۷٫ به نیازش برای داشتن فضا برای خود احترام بگذارید

ویژگی های همسر خوب/دادن فضا به شوهر بعد از ازدواج برای برخی خانم ها سخت می باشد ولی باید به شوهر خود اجازه دهید زمانی را برای خود و علاقه های خود به طور خصوصی اختصاص دهد.

۸٫گوش دادن

گوش دادن هنر بزرگی است و بیشتر از صحبت کردن در ایجاد رابطه خوب با شوهرتان به شما کمک می نماید. در حین گفتگو تمام چیزهایی که حواس شما را پرت می کنند مانند: صدای تلویزیون، گوشی یا موسیقی را قطع کنید تا او متوجه شود چقدر به او احترام می گذارید.

ازدواج موفق

۹٫ تشویق کنید

از شوهر خود در مورد حتی کارهای کوچک او در منزل و در قبال خانواده تشکر کنید. لازم نیست مقدمه چینی بزرگی برای تشکر کنید بلکه حتی یک تشکر کوچک کافی است تا او را تشویق کند بیشتر و بیشتر برای شما کار انجام دهد.

۱۰٫ از نزاع ها دوری کنید

آیا زن و شوهری را می شناسید که تابه حال با هم دعوا نکرده باشند؟
خیر هیچ زن و شوهری وجود ندارند که با هم دعوا نکنند چون دو فرد متفاوت با شخصیت های متفاوت مسلما با هم اختلاف نظرهایی هم خواهند داشت. اگر ممکن است از دعوا دوری کنید نمی گویم از حقوق خود بگذرید ولی پیش از دعوا از خود بگذرید آیا این مسئله ارزش آن را دارد که رابطه ام با همسر خوبم تیره شود.

۱۱٫ راستگو باشید

در رابطه خود با شوهرتان سعی کنید راستگو باشید. راستگو بودن به این معنی نیست که هر چیزی را بگویید چون بعصی چیزها ارزش ناراحت کردن شوهرتان را ندارد مثلا شما پیراهن محبوب او را دوست ندارید یا شامپوی او را نمی پسندید. تمرین کنید چیزهای مهم را به شوهر خود بگویید. درست است که راست گفتن سخت است و باعث دعوا و حتی دعوا خواهد شد ولی به خاطر داشته باشید دروغ گفتن شاید باعث از بین رفتن رابطه شما شود.

۱۲٫خود واقعی تان باشید

از همان ابتدای رابطه سعی کنید خود واقعی تان باشید و از خنده های تصنعی و رفتار فریبنده اجتناب کنید چون به مرور باعث خستگی شما خواهد شد.

ویژگی های همسر خوب
۱۳٫ سرگرمی ایجاد کنید

زندگی هر روزه هیجان انگیز نیست و ممکن است باعث خستگی شما شود. بهتر است برای خود تفریحاتی قرار دهید مانند رفتن به گردش یا رفتن به کلاس رقص با هم یا یاد گرفتن زبان دیگری با هم و غیره.

۱۴٫برای رفتار رمانتیک پیش قدم شوید

زندگی به مرور اگر احیا نشود خسته کننده خواهد شد. در زندگی مشترک بهتر است گاه خود شما برای رفتار رمانتیک یا رفتن به تخت پیش قدم شوید و مطمئن باشی با این حرکت خود را تحقیر نکرده اید بلکه لذت رابطه ی عاشقانه نصیب خود شما خواهد شد.

۱۵٫ خلاق باشید

هنگام رفتن به تخت خلاق باشید و گاه داشتن سورپرایزهایی یا معرفی حرکات جدید همسر خوب خود را بیشتر شیفته رابطه دو طرفه تان کنید. مخصوصا اگر شوهر شما در مواجهه با موارد جدید استقبال می کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=350689
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : www.momjunction.com

ثبت نظر

-