وجود ۴۰۰ هزار خانه بدون سکنه در تهران

  • کد خبر : 279130
  • 28 آبان 1399 - 11:26
وجود ۴۰۰ هزار خانه بدون سکنه در تهران

 

نیوز:

وجود ۴۰۰ هزار خانه بدون سکنه در تهران

به گزارش نیوز،مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر درباره پرونده باغات اظهار داشت: در منطقه ۲۲ تهران فراتر از طرح تفصیلی مجوز برج‌باغ و مال‌های تجاری داده شده است و  در مسیری ساخت و ساز انجام گرفته که سرانه‌های فضای سبز پیش‌بینی نشده است. همچنین ساخت مدرسه در آنجا سودآور نبوده و سازنده به سمت ساخت مدرسه نرفته است.

وی افزود:

وقتی خارج از طرح تفصیلی ساخت و ساز انجام می‌شود تمام سرانه‌ها مانند فضای سبز، آموزش و سلامت را فدا می‌کنیم. و باید اقدامات لازم جهت بررسی های بیشتر انجام شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در شورای پنجم با ایجاد سامانه برای صدور پروانه ساختمانی از این مسائل جلوگیری کردیم. و امروز می‌توانیم ادعا کنیم.  حتی یک متر خارج از طرح تفصیلی تراکم صادر نمی‌شود. و جایی که باید سه طبقه ساخته شود ۴ طبقه نمی‌سازند.

فراهانی ادامه داد: وقتی صحبت از فروش تراکم می‌زنیم. یعنی فروش تک‌محصولی تجدیدناپذیر به صورتی که  وقتی تراکم فروخته نمی‌شود. و امکان بازیابی آن وجود ندارد.

وی گفت: متأسفانه طی سال‌های گذشته فروش تراکم اتفاق افتاده وز مانی که عضو شورای شهر شدم آمارها وحشت‌آور بود ولی پس از آن فروش تراکم خارج از طرح تفصیلی انجام نگرفت.

عضو شورای شهر تهران گفت:  مجوز باغ در کوچه ۶ متری منطقه یک داده شده و اصلا فکر این را نکرده بودند. که برای این برج چگونه ماشین‌ها را باید جهت پارک در نظر گیرند و یا فاضلاب آن چگونه خواهد بود.

فراهانی بیان داشت: تهران ۴۰۰ هزار خانه خالی و بدون سکنه دارد. و به دلیل اینکه تراکم‌فروشی مقرون به صرفه بوده این اتفاق رخ داد.

وی بیان داشت: امروزه از حدود ۱۰۰ هزار هکتار باغ در سطح شهر تهران بیش از ۲۵۰۰هکتار آن از بین رفته. و تنها ۲۴۰۰ هکتار باقی مانده است. و حالا این سوال مطرح است. که چرا طی ۱۰ سال فقط در منطقه یک بیش از ۵۶ هکتار باغ نابود شده است.

>>>همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=279130

ثبت نظر

-