رمال مجازی در دام پلیس گلوگاه

  • کد خبر : 269434
  • 22 آبان 1399 - 20:00
رمال مجازی در دام پلیس گلوگاه

نیوز:

به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران؛ جانشین انتظامی گلوگاه گفت:. در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی رمال که اقدام به کلاهبرداری از مردم از طریق یکی از شبکه‌های مجازی می‌کرد. موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

رمال مجازی در دام پلیس گلوگاه
سرهنگ اسماعیل حسن زاده افزود: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی‌های همه جانبه متهم را که با رمالی و فروش فال و دعا از مردم اخاذی می‌کرد، شناسایی کردند.

او خاطر نشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی ماموران پلیس فتا با همکاری ماموران پلیس آگاهی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

جانشین انتظامی گلوگاه با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی به رمالی و کلاهبرداری از کاربران شبکه‌های اجتماعی اعتراف کرد. اظهار داشت: این کلاهبردار حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ حسن زاده، در پایان از شهروندان خواست.: به تبلیغات‌های فال و فالگیری اینترنتی هرگز اعتماد نکنند. زیرا آسیب‌های ناشی از آن مشکلاتی همچون اعتیاد به فال، بطلان کانون گرم خانواده و آسیب‌های جانی دیگری را به دنبال دارد.

به گزارش گروه اجتماعی نیوز؛ هوشنگ پوربابایی، حقوقدان درباره  جرم فالگیری و رمالی مجازی گفت: مقررات خاصی در قانون مجازات اسلامی برای فالگیری وجود ندارد. قانون‌گذار در زمینه قانون رمالی، فالگیری و دعانویسی  مطلب خاصی را تبیین و تالیف نکرده است.

او تاکید کرد: دادگاه برحسب مصداق عملکرد متهم می‌تواند آن را در دو قالب قانون تشدید مجازات و مرتکبین کلاهبرداری مجازات کند. بعضا اقداماتی در این زمینه انجام شده. اگر فالگیر پولی به دلیل وعده وعید اخذ کند، بر اساس قانون کلاهبرداری محسوب می‌شود.

 

>>>همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=269434

ثبت نظر

-