چرا باید از این دختر بسیار زشت ترسید؟ + (14+)

  • کد خبر : 230280
  • 28 مهر 1399 - 6:06
چرا باید از این دختر بسیار زشت ترسید؟ + (14+)

تقریبا تمامی وب سایت‌های خبری معروف به تازگی در رابطه با این بازی یا چالش مومو خطرناک مباحثی را عنوان کرده اند و این بازی تبدیل به یکی از تیتر‌های یک خبری شده است. بازی مومو یا چالش مومو یک اکانت واتساپ با تصویر پروفایل یک دختر بسیار زشت همراه با یک خنده جوکر مانند است .

 

بازی مومو یک بازی هیجان‌‌انگیز٬ یا چالشی جدید برای خودکشی؟ - موبایلستان

 

در واقع تصویر پروفایل مومو فتوشاپ یا ویرایش شده نیست بلکه تصویری از یک مجسمه یا آثار عروسک‌های نمایشگاه توکیو ژاپن است که قسمت‌های آن از آن بریده شده و تنها تصویر صورت زشت آن در این پروفایل قرارداده شده است.

برای اینکه بدانید چالش مومو چیست و چه خطراتی دارد با ما همراه باشید.

 

سارا و نیکای پایتخت هم گرفتار چالش مومو شدند + عکس

داستان ترسناکی به نام «چالش مومو»

این روز‌ها صحبت‌های زیادی در مورد داستان ترسناکی به نام «چالش مومو» 💀مطرح می‌شود که گفته می‌شود کودکان را به خودکشی و حملات خشونت‌آمیز تشویق می‌کند.

 

مومو کیست و چرا اوست. Momo در Whatsapp - چگونه شماره تلفن را پیدا کنیم. چه کسی است ، چگونه می توان ویروس نامید. طبیعتاً کسانی هستند که تماس گیرندگان را افشا

💀ماجرا‌هایی که درباره این چالش مطرح می‌شود، چقدر صحت دارد؟

بازی مومو از طریق واتس اپ قابل انجام است و بیشتر شبیه به یک چالش است تا بازی.

 

چالش خطرناک مومو چیست؟

 

اما از آنجا که اکثر افراد با بازی نهنگ آبی، با این گونه چالش‌ها آشنا شده اند، در نتیجه همچنان از چالش مومو با نام بازی مومو نیز یاد می‌شود.

 

دستگیری ترویج دهنده چالش مومو در بابل

 

 💀👻 اما مومو یا Momo چیست؟

مومو در حقیقت یک اکانت واتس اپ است که تصویر پروفایل آن، تصویری از یک دختر است که به شکل بسیار زشتی همراه با یک خنده جوکر مانند، در آمده است.

 

مومو کیه؟ (ویدیوهایی از مومو ) - YouTube


>>>خبر مرتبط:

بازداشت عامل ترویج چالش مومو در بابل


در واقع تصویر پروفایل مومو فتوشاپ یا ویرایش شده نیست، بلکه تصویری از یک مجسمه از مجموعه آثار عروسک‌های نمایشگاه توکیو ژاپن است که قسمت‌هایی از آن بریده شده و تنها تصویر صورت زشت آن، در پروفایل نمایش داده شده است.

 

چالش مومو 😱😱momo - YouTube

 

چالش مومو و دزدیدن بچه‌ها

این موجود در افسانه‌های ژاپنی، یک موجود وحشتناک و پرنده است که طبق افسانه ها، گاهی اوقات اقدام به دزدیدن بچه‌ها نیز می‌کرده اند.

 

تصاویر/ بازی آنلاین مخوف «momo» باز هم فاجعه آفرید! - جهان - سلامت نیوز

عروسک ساز مومو

تصویر مومو اولین بار در اینستاگرام فردی به نام ناناکو که یک عروسک ساز است منتشر شد و پس از آن به شهرت جهانی دست یافت.

 

چالش مومو چیست و چرا باید از آن ترسید؟

💀چالش مومو از کجا شروع شد؟

اما داستان خطرناک شدن Momo از فیس بوک آغاز گردید.

 

 

 

پس از معرفی و مشهور شدن این مجسمه، در یک گروه فیس بوک، کاربران برای ایجاد ارتباط با یک شماره ناشناس به چالش کشیده شدند.

دانلود داستان ترسناک مومو 2 Android Apk - com.app.momo APK رایگان

 

برخی از آن‌ها چنین بیان می‌کردند که اگر پیامی را برای مومو ارسال کنند، مومو پاسخ آن‌ها را با تصاویری وحشتناک، خشونت آمیز و حتی تهدید می‌دهد.

 

ترکیب چالش کیکی و مومو - بامزه ترین ها - تماشا

 

با توجه به مواردی که ذکر شد، بنظر می‌رسد چالش مومو تنها با یک پیام آغاز خواهد شد و فرستنده پیام نمی‌تواند پایانی برای آن در نظر بگیرد.

این چالش با ارسال پیام به مومو آغاز می‌شود و پس از آن پیام‌های تهدید آمیز، خشونت بار و وحشتناک به کاربر ارسال می‌گردد.

این بازی ابتدا از آرژانتین آغاز و سپس تا ایالات متحده، آلمان، فرانسه و دیگر کشور‌ها گسترش یافت و تاکنون خودکشی یک دختر نوجوان ۱۲ ساله را به آن نسبت می‌دهند.

پس از انتشار این بازی در فیس بوک، حال مومو در واتس اپ اقدام به انتشار کرده است و از طریق این پیام رسان قربانی می‌گیرد.

 

ماجرای فوت مانی پورحامدی براثر چالش مومو واقعیت دارد؟عکس قربانی 11 ساله

کشور‌های زیادی در خصوص این چالش به خانواده‌ها و نوجوانان هشدار داده اند، پلیس ملی اسپانیا، بی بی سی نیوز در برزیل، پلیس آرژانتین و سایر مقامات کشور‌هایی که به نوعی درگیر این بازی شده اند،


>>> خبر مرتبط:

ردپای مومو در مرگ دردناک پسر ۱۶ ساله تهرانی


تهدیدی که برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی دارد

 

چالش مومو دزد اطلاعات یا یک روانی بیمار

برخی از کارشناسان حوزه نرم افزاری، این چالش را حقه‌ای برای سرقت اطلاعات کاربران عنوان کرده اند و برخی دیگر نیز آن را یک چالش بیمارگونه، همچون نهنگ آبی نامیده اند.

 

 چالش

 

هشدار‌هایی را در خصوص عدم گرایش به این نوع چالش‌ها داده اند که باید آن‌ها را مورد توجه قرار داد.

 

چالش مومو چیست و چرا باید از آن ترسید؟


 

«مومو» جان چند نفر را در دنیا گرفت؟ + اینفوگرافیک

 


چالش که باید از آن ترسید

تصاویر چالش مومو

💀ورود پلیس فتا به موضوع چالش مومو

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به ارسال کلیپ‌های مومو برای برخی کاربران به خصوص دانش آموزان گفت: والدین در این خصوص دقت بیشتری داشته باشند و تهدیدات ارسال کنندگان کلیپ‌های مومو را جدی نگیرند و استرس و اضطراب به فرزندان خود منتقل نکنند.

 

 یک وسوسه ترسناک و تلخ

 

سرهنگ علی محمد رجبی در تشریح این خبر اظهار داشت: رسیدگی به ارسال پیام‌ها و کلیپ‌های موسوم به مومو به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته و بزودی افراد داخلی که هدفشان اذیت و آزار دانش آموزان بوده است، گرفتار قانون می‌شوند.

 

 در ایران دستگیر شد + عکس

 

وی از والدین درخواست کرد: در صورت برخورد فرزندشان با محتوای مومو با آن‌ها صحبت کرده و نگرانی آن‌ها را کاهش دهند چراکه والدین درک بهتری نسبت به تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارند.

 

 

>>>بیشتر بدانید 

پرونده‌ای با موضوع مومو در خراسان شمالی تشکیل نشده است

 

سرهنگ رجبی افزود: در روز‌های اخیر دوباره شاهد مطرح شدن چالش مومو در سطح برخی استان‌های کشور به خصوص استان‌های جنوبی بوده ایم و برخی کاربران که بیشتر آن‌ها دانش آموز بوده اند.

پیام‌هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت کرده اند؛ دریافت پیام‌ها و کلیپ‌های چالش مومو بیشتر از طریق اپلیکیشن واتس اپ صورت گرفته است.

 

 

وی در تشریح این موضوع گفت: مومو یک اکانت واتس آپ است که در ابتدا کاربر یک لینک تماس از سوی مومو دریافت کرده و پس از شروع به گفتگو از سوی حساب کاربری مومو فرد به رفتار‌های خطرناک دعوت می‌شود.

 


 >>>بیشتر بدانید 

مراقبت تماس‌های تلفنی مومو باشید

 


خطرات احتمالی استفاده مدارس از واتس اپ

سرهنگ رجبی گفت: برخی کاربران واتس اپ از حساب‌های کاربری با شماره ایرانی و بعضا خارجی پیام‌هایی را به زبان فارسی دریافت کرده بودند که از آن‌ها خواسته شده بود در چالش مومو شرکت کنند.

بررسی‌های گسترده پلیس فتا نشان داد عمده این پیام‌ها با انگیزه ایجاد مزاحمت ارسال شده است.

 

فیلم کوتاه ترسناک مومو — فود کوک

اظطراب از چالش مومو ایجاد نکنید

وی یادآور شد: متاسفانه برخی خانواده‌ها در پی ارسال پیام‌ها و کلیپ‌های چالش مومو برای فرزندانشان به جای راهکار‌های فنی و صحبت کردن با آن‌ها نگرانی بیشتری به فرزندان خود منتقل کرده و باعث ایجاد اضطراب در فرزندانشان شده‌اند.

 

بازی مومو (Momo) ؛ چالش خودکشی در واتس‌اپ و فیسبوک - تکراتو

 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا موج جدید مزاحمت‌های موسوم به مومو را ناشی از افزایش حضور دانش آموزان در بستر اینترنت دانست و عنوان کرد: پلیس فتا پیشتر در خصوص خطرات احتمالی استفاده مدارس از واتس اپ هشدار داده بود،

 

 

ولی متاسفانه همچنان شاهدیم که کلاس‌های مجازی به جای برنامه شاد در واتس اپ تشکیل می‌شود و والدین مجبور هستند اینترنت بدون محدودیت را در بستر یک پیام رسان خارجی در اختیار فرزند خود قرار دهند و همین موضوع زمینه این گونه مشکلات را فراهم کرده است.


درخواست از والدین در مورد چالش مومو

سرهنگ رجبی از والدین و معلمان خواست: به هیچ وجه دانش آموزان را به استفاده از پیام رسان‌های خارجی برای آموزش مجازی هدایت نکنند و مراقبت‌های لازم را انجام دهند و در صورتی که به هر دلیل نیاز به استفاده از بستری دیگر غیر از برنامه شاد بود از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند.

وی مراقبت از داده‌های خصوصی و عدم افشای اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی و آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی را راهکار اصلی پیشگیری از این مشکلات دانست و افزود: امیدواریم آموزش و پرورش و والدین گرامی با ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان از بروز اینگونه مشکلات پیشگیری کنند.

سرهنگ رجبی در پایان از هموطنان خواست: هرگونه مشکل و موارد مشکوک در فضای مجازی را با سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

 

خبر مرتبط:

مومو جیرفتی به دام افتاد

هنگام احساس خطر از مومو با ۱۲۳ تماس بگیرید

چالش مومو کودک آزاری است

ماجرای مرگ کودک اهوازی به علت چالش مومو چه بود؟

بازداشت موموی واقعی در هرمزگان

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=230280

ثبت نظر

-