ورزش در خانه/با چه وسایل ورزشی در خانه بدنسازی کنیم؟

  • کد خبر : 20972
  • 02 مرداد 1400 - 13:38
ورزش در خانه/با چه وسایل ورزشی در خانه بدنسازی کنیم؟

نیوز: ورزش در خانه در این روزهای کرونایی که باشگاه ها اکثرا بسته هستند می تواند انتخاب خوبی باشد. امروزه بحث تناسب اندام یک بخش مهم دارد و آن هم تمرینات بدنسازی است، شاید برای خیلی ها مقدور نباشد که بتوانند در باشگاه با آن همه امکانات و تجهیزات، ورزش کنند و همزمان ضمن افزایش سلامتی، به تناسب اندام خودشان نیز کمک کنند، بنابراین بدنسازی در منزل یک ایده مناسب است. ما در این مطلب می خواهیم شما را با چند وسیله ورزشی برای بدنسازی و حفظ تناسب اندام در خانه آشنا کنیم.

کش بدنسازی

شاید فکر کنید بدنسازی با کش بدنسازی در مقایسه با دمبل یا هالتر فلزی، وسیله ی بی خودی باشد، اما اینطور نیست، چرا که یکی از ابزار مهم برای بدنسازی است و میزان تاثیری که بر بدن تان دارد را نباید دست کم بگیرید. شما خیلی راحت با استفاده از کش بدنسازی می توانید تمرین های زیادی را در خانه انجام دهید.

بدنسازی در خانه با کش بدنسازی

تمرین با کش بدنسازی و فواید آن

قبل از اینکه سراغ آن بروید که چگونه تمرین با کش بدنسازی را انجام دهیم؟ اجازه دهید از فواید تمرین با این وسیله ورزشی برای تان بگوییم. تمرین با کش بدنسازی عضله سازی می کند، هر چند ممکن است در سطح بالا، قابل مقایسه با دمبل و هالتر نباشد اما عضله سازی می کند. کش بدنسازی همراه و قابل حمل است، شما در هر جایی می توانید با آن تمرین کنید. از دیگر نقاط قوت کش بدنسازی این است که در طیف های حرکتی بیشتری می توانید تمرین کنید.

توپ پیلاتس

بدنسازی در منزل؛ توپ بدنسازی یا توپ پیلاتس هر چند ابتدا برای فیزیوتراپی و کمک به کودکان معلول تولید و استفاده شد اما طولی نکشید که به یکی از محبوب ترین وسایل ورزشی در سراسر جهان تبدیل شد. توپ پیلاتس هم ارزان است و هم می توانید به راحتی آن را برای منزل تهیه کنید چون سبک و قابل حمل است.

توپ پیلاتس

ورزش با توپ پیلاتس می توان باعث افزایش تعادل شود وهمچنین حجم عضلات را نیز با انجام تمرینات مقاومتی روی آن، افزایش داد. همچنین بهبود انعطاف پذیری و تقویت عضلات مرکزی بدن با تمرینات مخصوص توپ پیلاتس از دیگر ویژگی های این وسیله ورزشی است که می توانید در خانه با آن تمرین کنید.

ورزش با TRX

بدنسازی در منزل؛ TRX به معنی تمرینات مقاومتی برای کل بدن. تمرینات این نوع تکنیک تمرینی بر اساس جاذبه زمین و وزن بدن است که به نوعی که تمام بدن را به چالش می کشد.

تی آر ایکس چه فوایدی دارد؟

افزایش قدرت عمومی بدن یکی از مهمترین فواید این ورزش است، در کنار آن با افزایش عضله سازی و فرم دهی مناسب به عضلات می تواند به افزایش متابولیسم و در نتیجه کمک به لاغر شدن موثر باشد، همچنین هماهنگی عصب و عضله و افزایش تعادل و استقامت از دیگر فواید تمرین با این وسیله ورزشی است.قبل از اینکه سراغ آموزش حرکات ورزش trx بروید، بهتر است نکاتی خط پایین را دنبال کنید.

تی ار ایکس

کسانی می توانند این تمرینات را انجام دهند که آمادگی بدنی خوبی داشته باشند، اما نگران نباشید، حتی شما هم می توانید با حرکات پایه تی آر ایکس، به مرور قدرت و استقامت خود را تا جایی افزایش دهید که حرکات سخت نیز برای شما راحت شود. برای تمرین با TRX شما به وسایل TRX نیاز دارید، سپس باید آن را به جایی محکم وصل کنید، مثل چارچوب درب، میله بارفیکس و مواردی از این قبیل، خب، بدن را گرم کنید و با در دست گرفتن تسمه ها به اهداف تناسب اندام تان فکر کنید!

>>>بیشتر بخوانید:

تقویت عضلات بدن با چند حرکت ورزش در خانه

بپرید و انرژی بسوزانید!

اگر از ما بپرسید چه نوع تمرین آیروبیکی را پیشنهاد می کنید که هم کم هزینه باشد و بازدهی زیادی داشته باشد، چه برای سلامتی و چه تناسب اندام، ما فقط یک پاسخ داریم، طناب بزنید و طناب بزنید. خیلی ها طناب زدن را یک بازی بچگانه می دانند، در حالی که، امتیاز طناب زدن از هیچ ورزش دیگری کمتر نیست.

طناب زدن

چرا طناب زدن؟

نتایج یک تحقیق در مرکز تناسب اندام دانشگاه ایلی نویز حاکی از آن است که طناب زدن فقط یک بازی نیست! محققین از آزمودنی ها خواستند در طول یک هفته به مدت پنج روز و طی ۶۰ دقیقه و در ۵ مرحله هر چقدر که می توانند طناب بزنند، اما نتیجه این تحقیق چه بود:

افزایش قدرت عضلات پا

افزایش حجم و قدرت عضلات ساق پا

بهبود توانایی پرش

افزایش سرعت دویدن

و افزایش توان قلبی عروقی

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=20972

ثبت نظر

-