اشتهای کم گربه/چرا گربه ام همیشه گرسنه است؟

  • کد خبر : 442016
  • 16 مرداد 1400 - 12:38
اشتهای کم گربه/چرا گربه ام همیشه گرسنه است؟

نیوز: وقتی گربه شما به طور ناگهانی اشتهای خود را از دست می دهد و نمی خواهد در تمام طول روز غذا بخورد ، این نشان می دهد که مشکلی پیش آمده است و ممکن است مراجعه به دامپزشک ضروری باشد. اما از طرف دیگر ، اگر گربه شما همیشه گرسنه باشد چه؟ به راحتی می توان تصور کرد که اشتهای خوب یک علامت مثبت است ، اما اگر گربه شما همیشه گرسنه باشد، ممکن است نشان دهد که آن ها یک مشکل سلامتی دارند که باید برطرف شود.در ادامه با نیوز دلایل اشتهای کم گربه را بررسی می کنیم:

دلایل اشتهای کم گربه و همیشه گرسنه بودن

اگر گربه شما پرخوری می کند و در بازه های زمانی خیلی کم برای غذا التماس می کند ، پیگیری علت چنین رفتاری ضروری است. چه رفتار جدیدی باشد چه در یک بازه زمانی معین، دلایل بی شماری وجود دارد که میتواند دلیل گرسنگی گربه باشد. ما رایج ترین آن ها را انتخاب کردیم تا با شما به اشتراک بگذاریم ، که به شما کمک می کند الگوی خوردن گربه وسواس به غذا را ارزیابی کرده و علل احتمالی آن را برطرف کنید.

اشتهای کم گربه

اشتهای کم گربه/دیابت

“چرا گربه من همیشه گرسنه است؟” ممکن است بپرسید یکی از دلایل احتمالی این است که بدن گربه شما نمی تواند انرژی مورد نیاز خود را هنگام غذا خوردن جذب کند ، که ممکن است ناشی از دیابت باشد. هنگامی که گربه مبتلا به دیابت است ، قادر به هضم مناسب گلوکز برای تامین انرژی نیست. در نتیجه ، این به احتمال زیاد باعث افزایش اشتهای آن ها می شود.

علائم دیگری که باید مراقب آنها باشید عبارتند از: افزایش ادرار و تشنگی. اگر متوجه این علائم در گربه خود شدید ، گذشته از اشتهای زیاد ، بهتر است آنها را پیش دامپزشک ببرید. با داروی مناسب (که ممکن است به شکل تزریق انسولین باشد) همراه با رژیم غذایی سالم ، اشتهای گربه شما باید به حالت عادی برگردد در صورتی که هیچ مشکل دیگری در این مورد وجود نداشته باشد.

پرکاری تیروئید

اگر متوجه شدید گربه شما با وجود افزایش اشتها در حال کاهش وزن است ، ممکن است از خود بپرسید: “چرا گربه من همیشه گرسنه اما لاغر است؟” این ممکن است نشان دهد که گربه شما مبتلا به پرکاری تیروئید است ، شرایطی که غده تیروئید گربه شما دارای تومور خوش خیم است. سایر علائم پرکاری تیروئید شامل استفراغ ، بیش فعالی و نفس نفس زدن است.

در مورد درمان ، گاهی اوقات ممکن است وضعیت با استفاده از داروها تثبیت  یا بهتر شود. از طرف دیگر ، ممکن است گزینه های دیگری مانند درمان ید رادیواکتیو یا جراحی توصیه شود.

انگل ها

یکی دیگر از دلایلی اشتهای کم گربه و این که گربه شما همیشه گرسنه است انگل های روده ای یا کرم ها است. در این سناریو ، گربه ها اغلب افزایش اشتها را نشان می دهند زیرا کرم ها از مواد غذایی که گربه ها می خورند تغذیه می کنند.

برخی از گربه ها حتی اگر زیاد غذا بخورند ممکن است وزنشان کاهش یابد. در همین حال ، گربه ای با کرم های گرد داخل بدن ممکن است به دلیل گشادی معد، چاق تر و تپل تربه نظر برسند.

گرسنگی گربه

کرم های گرد در بدن انسان نیز ممکن است یافت شوند. از این گذشته لازم است در اسرع وقت به آن رسیدگی شود. بنابراین اگر احساس می کنید گربه شما ممکن است در بدن خود انگل داشته باشد، توصیه می شود گربه خود را نزد دامپزشک بیاورید تا در صورت وجود کرم داخل  بدن کرم زدایی شود.

کرم زدایی منظم برای پیشگیری و خلاص شدن از شر کرم ها در گربه ها ضروری است. همچنین باید اطمینان حاصل شود که محیط اطراف آنها تمیز است ، از جمله خاک برای دستشویی و کاسه آب و غذا.

رژیم غذایی نامناسب

اگر گربه شما حتی اگر مقدار زیادی غذا به او بدهید باز هم گرسنه است، ممکن است در یفیت غذای ان ها و رژیم غذاییشان تجدید نظر کنید. آیا غذای آن ها دارای تعادل مواد مغذی است که از پروتئین ، ویتامین ها ، چربی ها ، مواد معدنی و کربوهیدرات ها تشکیل شده است؟

ممکن است تغییر رژیم غذایی آنها فقط برای تأمین تغذیه مناسب مورد نیاز بدن برای حفظ سلامت آنها باشد.

سرطان

هنگامی که یک گربه مبتلا به سرطان است ، ممکن است نتواند مواد مغذی را به خوبی جذب کند ، در نتیجه آن ها می خواهند غذای بیشتری بخورند تا نیازهای تغذیه ای خود را برآورده کنند. متأسفانه تشخیص علائم سرطان در گربه ها دشوار است زیرا گربه ها در پنهان کردن هر نوع دردی که ممکن است احساس کنند بسیار خوب عمل می کنند.

با این حال ، می توانید به دنبال علائمی مانند استفراغ ، بی حالی و کاهش وزن باشید. اگر گربه شما این علائم را دارد و سایر شرایط توسط دامپزشک شما منفی تشخیص داده شده است ، ممکن است آزمایشات بیشتری برای تعیین اینکه آیا واقعاً سرطان است ، انجام شود.

>>>بیشتر بخوانید:

چه کار کنم تا اشتهای گربه ام دوباره برگردد؟

اشتهای کم گربه

مسائل روانشناختی یا رفتاری

افزایش اشتهای گربه ممکن است همیشه به دلیل شرایط جسمانی نباشد. این می تواند یک مسئله رفتاری یا روانی باشد.

یک مثال زمانی است که گربه خسته می شود. اگر آنها کار دیگری ندارند ، ممکن است درخواست غذا بکنند. به یاد داشته باشید که حفظ گربه از نظر روحی و جسمی ضروری است ، مخصوصاً برای گربه های داخل خانه. توصیه می شود به گربه خود زمان بازی کافی و سایر فعالیت ها و موادی را بدهید که بتواند آنها را سرگرم کند ، مانند اسباب بازی ها ، پازل و …… .

مانند برخی از انسان ها ، گربه ها نیز ممکن است هر زمان که ناراحت یا افسرده هستند ، از غذا راحت شوند. اگر چنین است ، سعی کنید زمان بیشتری را با گربه خود بگذرانید و او را با فعالیت های تعاملی درگیر کنید. از طریق بوسه های چشمی به آنها محبت نشان دهید ، که آنها این را نشانه آن است که شما نیز آنها را دوست دارید.

افزایش سن

گرچه گربه های مسن بیشتر در مقایسه با دوران جوانی خود دچار کاهش اشتها می شوند ، شرایطی که قبلاً ذکر شد اغلب با افزایش سن همراه است و ممکن است گرسنه تر از حد معمول باشد. اگر اشتهای گربه بالغ شما افزایش می یابد ، بهتر است با دامپزشک خود مشورت کنید تا بررسی کنید که آیا بیماری زمینه ای دارد یا خیر. با افزایش سن گربه ها ممکن است نیازهای تغذیه ای آنها تغییر کند و به همین دلیل مهم است که غذای مناسبی را در اختیار آن ها قرار دهید تا مشکلی برایشان پیش نیاید.

نتیجه

هنگامی که علت افزایش اشتها در گربه دقیقاً تعیین شد، زمان رفع مشکل فرا رسیده است. بهترین راه برای شروع کار، معاینه دقیق دامپزشک است. این مرحله برای اطمینان از اینکه بچه گربه شما کرم های گرد ، دیابت ، سرطان یا پرکاری تیروئید ندارد ، ضروری است. اگر اخیراً چیز جدیدی در رژیم غذایی گربه خود به کار برده اید ، بهتر است این تغییرات را حذف کنید.

اما دلایل ریشه در جسم ندارند، چنین رفتاری به احتمال زیاد روانی است. اگر گمان می کنید که زمان کافی را به دوست گربه ای خود اختصاص نمی دهید ، سعی کنید بیشتر با او بازی کنید. اما اگر زمان کافی ندارید یا زیاد سر کار می مانید ، یک دوربین حیوان خانگی با اشاره گر لیزری را برای بازی با حیوان خانگی خود از راه دور در نظر بگیرید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=442016
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://blog.petcube.com/why-is-my-cat-always-hungry/

ثبت نظر

-