چه کار کنم تا اشتهای گربه ام دوباره برگردد؟

  • کد خبر : 441365
  • 14 مرداد 1400 - 10:47
چه کار کنم تا اشتهای گربه ام دوباره برگردد؟

نیوز: گربه ها موجوداتی عجیب و شگفت انگیز هستند. آن ها که به دلیل رفتارهای گاهاً خصم آمیز خود مشهور هستند ، هنوز هم به عنوان یک حیوان خانگی محبوب جایگاه خود را حفظ کرده اند. در واقع ، در دوران باستان ، گربه ها مورد احترام قرار می گرفتند و مقدس شمرده می شدند. امروزه ، گربه ها در حالی که دور از تقدس هستند ، آن هاله ای از احترام را حفظ می کنند. با این حال ، یک چیز مشترک و همیشگی وجود دارد و آن اینکه بیشتر گربه ها به صاحبان خود اعتماد می کنند و دلیل ان غذا دادن به ان هاست. در واقع ، بعضی از گربه ها ممکن است روزها چرت بزنند و فقط وقتی زمان غذا خوردن است دوباره ظاهر شوند. و مطمئناً صاحبان آن ها تسلیم خواسته هایشان می شوند.اگر در مورد اشتهای گربه خود نگرانید در ادامه با ما باشید:

گربه ها می توانند دیر پسند و بدقلق باشند

از آنجا که گربه ها در مورد انتخاب یک فرد و عشق ورزیدن به او سخت پسندند، جای تعجب نیست که آنها در مورد سایر موارد ، از جمله غذا نیز بهانه گیری می کنند. در حالی که سگ ها معمولاً هر غذایی که جلوی بگذارید سریعا نوش جان می کنند ، گربه ها مزاج حساس تری دارند.

 اشتهای گربه

گربه بیرمن

این دلیل باعث می شود که بسیاری از غذاهای گربه ها با ماهی آزاد و ماهی های با کیفیت دیگر طعم دار و مخلوط می شوند و گرچه هر گربه ای می تواند در مورد غذا سخت گیر باشد ، برخی از نژادهای گربه وجود دارد که بیشتر از بقیه به غذا حساس هستند ، مانند گربه بیرمن.

مردم دوست دارند هر روز وعده های غذایی خود را تغییر دهند. با این حال ، ما انتظار داریم که حیوانات خانگی ما بدون شکایت هر روز همان غذا را بخورند. در بعضی موارد ، غذا نخوردن یک گربه می تواند نشان دهنده شکایت او از تکراری بودن غذا باشد. گاهی اوقات وقتی گربه از خوردن غذا امتناع می کند اولین نشانه یک بیماری جدی است.

اما بیشتر اوقات ، این یک مسئله جزئی سلامتی است و یا حتی فقط یک کنجکاوی است. صرف نظر از این ، بسیاری از دارندگان گربه ها همین کار را کرده اند. شما تنها نیستید و گربه نیز سعی نمی کند شما را مورد بی مهری قرار دهد ، گرچه مطمئناً گاهی اوقات اینگونه به نظر می رسد.

بی اشتهایی ممکن است به سادگی فقط به دلیل آلرژی باشد که گربه ممکن است به یک ماده غذایی داشته باشد. افزودن یک غذای بدون دانه به رژیم غذایی آنها می تواند اشتهای آنها را تحریک کند.

 اشتهای گربه

دلایل احتمالی غذا نخوردن گربه

آدم می تواند خیلی راحت متوجه بی اشتهایی گربه شود به این شکل که حتی از غذایی که همیشه عاشقش بوده هم رو بر می گرداند. با این حال ، لزوما دلیلی برای ترس و وحشت نیست. بیشتر اوقات ، توضیح دلیل آن بسیار ساده است. خواه یک مشکل پزشکی باشد و یا فقط دلزدگی غذایی ، چندین دلیل ممکن است وجود داشته باشد.

  • مشکلات سیستم تنفسی یا گوارشی: بسیاری از مشکلات گوارشی و تنفسی به راحتی قابل درمان هستند. با این حال ، این احتمال وجود دارد که نشانه یک مشکل جدی تر مانند سرطان باشد.

 

  • گلوله مو یا سایر اشیا خارجی: از آنجا که گربه ها خود را با لیسیدن خز خود مرتب و تمیز می کنند ، به طور مداوم مقدار قابل توجهی از موی خود را می بلعند. این می تواند منجر به اجماع گلوله های مو در دستگاه گوارش شود که در صورت سرفه نکردن آن باعث انسداد می شود. سایر اشیای خارجی گره های مو ، آلودگی یا هر چیز دیگری باشد که در دسترس گربه است و گربه ممکن است ان را بخورد.

>>>بیشتر بخوانید:

زبان بدن گربه ها / چرا گربه ام دائم به من یا اشیای دیگر خیره می شود؟

  • مسائل مربوط به دندان: درست مثل انسان ، گربه ها نیز می توانند درد دندان داشته باشند. وقتی دندانتان درد می کند غذا خوردن آخرین چیزی است که به آن فکر می کنید ، درست است؟ تعجب آور نیست که درد دندان می تواند دلیلی بر این باشد که چرا گربه شما غذا نمی خورد.

 

  • مواد غذایی فاسد: حس بویایی گربه ها خیلی قوی تر از انسان است بنابراین ان ها از این حس وی خود کمک می گیرند. در نتیجه ، گربه شما ممکن است متوجه شود که غذا خراب شده است. اگر گربه شما ناگهان اشتهایش کور شد، اولین کاری که می توانید انجام دهید بررسی تاریخ انقضای ماده غذایی است.

 اشتهای گربه

  • دیگر غذا را دوست ندارد: آیا اگر هر روز غذای تکراری بخورید چندشتان نمی شود؟ بی دلیل نیست که گربه شما ممکن است دیگر از خوردن غذای همیشگی یا یک طعم خاص لذت نبرد.

 

5 راه برای تحریک اشتهای گربه خود

  1. مواد تشکیل دهنده غذا را از نظر تغییر بررسی کنید.

گاهی اوقات وقتی غذای گربه تغییر یافته و جدید است، گربه شما ممکن است از مواد جدید یا تغییراتی که توسط تولید کنندگان مواد غذایی ایجاد شده است خوشش نیاید.

 

  1. غذای مرطوب و خشک را ترکیب کنید.

اگر معمولاً فقط به گربه غذای خشک می دهید ، می توانید با افزودن مقدار کمی غذای مرطوب ، کمی تغییر ایجاد کنید یا برعکس. گاهی اوقات تمام نیاز گربه شما این است که کمی غذای آنها را ادویه دار کنید.

 

  1. طعم های مختلف را امتحان کنید.

به محض اطمینان از اینکه از نظر سلامتی مشکلی ندارد ، می توانید طعم های غذاهایش را تغییر دهید. حتی ممکن است مجبور شوید کاسه غذای گربه خود را عوض کنید ، زیرا گاهی اوقات برخی از کاسه ها ممکن است سبیل های گربه را هنگام غذا خوردن اذیت کند.

 

  1. غذایش را خودتان آماده کنید.

بسیاری از صاحبان سگ غذای حیوان خانگی خود را از ابتدا خودشان تهیه می کنند تا یک وعده غذایی سالم به آن ها ارائه دهند. انجام چنین کاری برای صاحبان گربه نیز کاملاً امکان پذیر است. دستورالعمل ها و مواد تشکیل دهنده را می توان در مکان های مختلف در اینترنت و یا با مشاوره با دامپزشک خود یافت.

 

  1. مراجعه به دامپزشکی

دامپزشک می تواند مشکلات جدی جسمی و مبوط به دندان را تشخیص دهد. اگر مشکل جسمی است اما جدی نیست ، آنها می توانند برای کمک به گربه شما با تجویز دارو بی اشتهایی را برطرف کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=441365
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://blog.petcube.com/cat-not-eating/

ثبت نظر

-