اولین دخول واژینال چگونه باید انجام شود؟

  • کد خبر : 435677
  • 31 خرداد 1400 - 11:27
اولین دخول واژینال چگونه باید انجام شود؟

تجربه افراد در از دست دادن پرده بکارت به طور قابل توجهی متفاوت است. برخی از افراد می گویند که دردناک بوده، در حالی که دیگران هیچ دردی را گزارش نکرده اند. برخی از استراتژی ها می توانند به تسکین هر دردی کمک کرده و باعث شوند افراد در اولین رابطه ی واژینال به جای درد بیشتر احساس لذت کنند. باکرگی یک اصطلاح پزشکی نیست، بنابراین اولین بار برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. برای بسیاری، بکارت به منزله نداشتن دخول واژینال است. رابطه جنسی واژینال ممکن است به دلایل زیادی دردناک باشد، نه فقط به دلیل از دست دادن پرده بکارت.

پاره شدن پرده بکارت

برخی از مردم بر این باورند که پاره شدن پرده بکارت، لایه نازکی که اغلب دهانه واژن را می پوشاند ، باعث می شود که برخی از افراد هنگام اولین رابطه جنسی درد را تجربه کنند. با این حال ، بعضی از دختران به طور مادرزادی از بدو تولد پرده بکارت ندارند ولی باز هم در اولین رابطه واژینال درد را تجربه می کنند. همچنین ممکن است در اولین دخول، پرده پاره نشود ولی باز درد وجود خواهد داشت. درد ممکن است ناشی از روغن کاری ناکافی، یا اضطرابی باشد که باعث اسپاسم عضلات می شود، یا شریکی که عجله می کند یا حرکاتش خیلی خشن است. در این پست، ما نکاتی را ارائه می دهیم که کمک می کند اولین دخولتان کمتر دردناک باشد.

پرده بکارت

فارغ از اینکه چه نوع رابطه باشد، برقراری ارتباط آزاد و با رضایت مهم ترین نکته است. بحث در مورد اینکه چه چیزی باعث احساس خوب شما می شود به شما کمک می کند تا از داشتن یک رابطه لذت بخش اطمینان داشته باشید. افرادی که از گفتگو با شریک خود احساس راحتی نمی کنند ممکن است هنوز آمادگی انجام رابطه جنسی را نداشته باشند. فرد هرگز نباید شخص دیگری را تحت فشار قرار دهد تا او را به داشتن رابطه جنسی وادارد مخصوصا زمانی که قرار است اولین رابطه جنسی و دخول واژینال باشد. در صورت احساس ناراحتی یا درد یا پشیمان شدن از تصمیم برای رابطه به دلیل ترس و …، افراد باید هرگونه اقدام جنسی را متوقف کنند.

برخی از مواردی که بحث درباره آنها مهم است عبارتند از:

  • نوع رابطه جنسی مورد علاقه
  • اگر هر یک از طرفین قبلا رابطه دهانی یا اقامات جنسی مانند خودارضایی داشته اند بگویند از چه کارهایی خوششان می ایند
  • هرگونه ترس یا اضطراب از رابطه جنسی

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود برخی از افراد در هنگام رابطه جنسی درد شدیدی داشته باشند.

اولین دخول

برخی از نکاتی که ممکن است به شما در جلوگیری از درد زیاد کمک کند شامل موارد زیر است:

  • به آرامی پیش بروید: سرعت کمتر به بدن اجازه می دهد تا با احساسات سازگار شود و برقراری ارتباط را آسان تر می کند.
  • استفاده از روغن زیاد: حتی اگر فردی بسیار تحریک شده باشد ، ممکن است واژنش مایع کافی برای روان شدن واژن تولید نکند، به خصوص اگر مراحل پیش بازی برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. از آنجا که مقعد هیچ مایع یا ترشحاتی را تولید نمی کند ، افرادی که رابطه جنسی مقعدی دارند نیاز به روانکاری بیشتری دارند.
  • امتحان پوزیشن های جنسی مختلف: گاهی اوقات، زاویه نامناسب دخول باعث درد می شود، مانند ضربه به دهانه رحم یا تحریک قسمت حساس پوست.
  • صحبت در مورد رضایت و راحتی: هر دو طرف باید به طور کامل به هر فعالیت رضایت دهند و توافق کنند که اگر کسی احساس درد کند یا مایل به ادامه رابطه نباشد رابطه جنسی متوقف می شود.
  • پیش بازی های فراوان: پیش بازی به شل شدن ماهیچه ها کمک می کند و همچنین می تواند باعث ترشحات بیشتر واژن شود و دخول را راحت تر کند.
  • اهمیت به هرگونه درد مزمن یا سایر علائم: عفونت های مخمری ، عفونت های مقاربتی و آسیب دیدگی دستگاه تناسلی همگی می توانند رابطه جنسی را به شدت دردناک کنند. افرادی که درد ، سوزش یا خارش دارند قبل از اقدام به رابطه جنسی باید به پزشک مراجعه کنند.
  • درک آناتومی اساسی بدن: بسیاری از افراد بر روی دخول واژینال تمرکز می کنند ، اما تحقیقات به طور مداوم نشان می دهد که کلیتوریس اغلب و بسیار بیشتر در لذت جنسی مهم است. در مطالعه ای که در سال 2017 روی بیش از 1000 زن انجام شد، فقط 18.4٪ از پاسخ دهندگان گفتند که فقط رابطه واژینال برای اوج لذت جنسی کافی است. بیش از یک سوم گزارش کردند که تحریک کلیتوریس ضروری است.

>>>بیشتر بخوانید:

آموزش پوزیشن های جنسی برای اولین دخول/احساس درد کمتر

اولین دخول

نکاتی برای رابطه جنسی واژینال

برای بسیاری از افراد، داشتن دخول واژینال برای اولین بار با از دست دادن پرده بکارت همراه است. عضلات کشیده کف لگن، اضطراب، روغن کاری ناکافی یا رطوبت ناکافی واژن و فشار روی پرده بکارت همه می توانند باعث درد شوند. افراد می توانند اولین رابطه جنسی واژینال را با این موارد آسان تر کنند:

  • تحریک زیاد کلیتوریس برای افزایش لذت و شل شدن عضلات لگن و پا
  • استفاده از روانکاری، به خصوص اگر پیش بازی طولانی شود و واژن کاملا مرطوب نباشد
  • اگر می بینید در پوزیشن جنسی که دارید راحت نیستید و ممکن است احساس درد بیشتری کنید، پوزیشن را بر اساس زوایای بدن خود انتخاب کنید
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=435677
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.medicalnewstoday.com/articles/how-to-make-your-first-time-not-hurt#manual-stimulation

ثبت نظر

-