نشانه های عاشق شدن/ اگر این نشانه ها را داری حتما عاشق شده ای!

  • کد خبر : 432327
  • 13 خرداد 1400 - 18:16
نشانه های عاشق شدن/ اگر این نشانه ها را داری حتما عاشق شده ای!

نمی دانید آیا واقعاً عاشقش شده اید یا نه؟ احتمال این وجود دارد که شما قبلاً از یکی از دوستان نزدیک یا یکی از اعضای خانواده نشانه های عاشق شدن را پرسیده باشید. و اگر آنها مانند اکثر مردم باشند ، احتمالاً گفته اند: ” خودت می فهمی …” ، “توضیح آن دشوار است” یا پاسخ های مبهمی داده اند که مفید واقع نشده است. با این حال ، برخی از نشانه های رایج (و مورد تایید علمی) وجود دارد که نشان می دهد به احتمال زیاد عاشق شده اید. پس، از این نشانه ها کمک بگیرید تا به نتیجه برسید….

نشانه های عاشق شدن

می خواهید دنیای خود را با آن ها تقسیم کنید

نشانه های عاشق شدن/داون کانگ ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت پلتفرم آنلاین دوست یابی ، به اپرا دیلی گفت ، “عاشق شدن برای هر فردی متفاوت از دیگری است” ، او همچنین افزود که او به تئوری مثلث عشق دکتر رابرت جی استرنبرگ اعتقاد دارد ، که سه مورد را مشخص می کند. جنبه های اصلی عبارتند از: صمیمیت (میل به ارتباط نزدیک و صمیمی) ، شور و اشتیاق (تحریک جسمی و عاطفی) و تصمیم / تعهد (عزم برای کنار هم بودن).

او توضیح می دهد: “شما نیازی به هر سه مولفه ندارید تا بدانید واقعا عاشق شده اید یا نه، اما آن مولفه ها شاخص های مهمی هستند که نشان می دهند در حال عاشق شدن هستید.” “اما هیچوقت به این دلیل که فرد موردنظر همان نشانه های که شما دارید را ندارد به این نتیجه نرسید که او عاشق شما نیست.” اگر می بینید که دوست دارید درباره هر اتفاق کوچکی که برایتان می افتد با او صحبت کنید این نشانه ی خوبیست.

او همیشه در فکر شماست

این ممکن است ساده لوحانه باشد – اما واقعیت دارد. شما خودتان هم می دانید که اگر شب و روز و هرلحظه به فکر او باشید به معنی این است که عاشقش شده اید. ممکن است هر وقت و بی وقت به حرف هایی که با هم زده اید فکر کنید ، یا اینکه  دائم راجع به قرار بعدی خود فکر کنید یا حتی درباره آینده خود با هم خیال بافی کنید. حتی اگر پیام های او را بارها و بارها بخوانید هم این را نشان می دهد که او همیشه در ذهن شماست.

نشانه های عاشق شدن

و شما مشتاق این هستید تا بدانید او نیز شما را دوست دارد یا نه

دکتر ژاکلین اولدز ، استادیار روانپزشکی بالینی در دانشکده پزشکی هاروارد ، به اپرا دیلی گفت ، اگر بارها به این فکر کنید که آیا او نیز احساس مشابهی نسبت به شما دارد یا نه یا به دنبال علائمی باشید که بفهمید او هم دلش برای شما تنگ شده یا نه، این نشانه دیگری است. همچنین زمانی که او به شما پیشنهاد ملاقات می دهد یا می بینید که پیامی به شما ارسال کرده و قلبتان تندتر می زند به این معنیست که دوستش دارید.

آنها در اولویت شما قرار دارد

ریچل دی آلتو می گوید: “ما برای آنچه یا کسی که دوستش داریم وقت می گذاریم.” وی توضیح می دهد: “اگر در حال تغییر دادن اولویت های خود هستید و قبل از هر چیزی یا کاری او را در نظر می گیرید یعنی دارید عاشقش می شوید. به عبارت دیگر، زمانی که برای دیدن او قرارهای ملاقات دیگرتان را لغو می کنید نه تنها احساس شرمندگی یا ناراحتی نمی کنید بلکه خوشحال نیز می شوید و حاضرید مهم ترین ملاقات های خود را نیز لغو کنید تا با او باشید.

>>>بیشتر بخوانیم:

جذب جنس مخالف/چطور جنس مخالف را عاشق خود کنیم؟

عشق وعلاقه

هوسش را می کنید!

نشانه های عاشق شدن/ بله ، درست خواندید. مشابه آنچه می توانید هوس غذای مورد علاقه یا حتی نوشیدنی را بکنید ، ممکن است هوس بودن یا دیدن یک شخص را نیز بکنید. مشاور علمی و دکتر، هلن فیشر ، این احساسات را بررسی کرده و دریافته است که ناحیه ای از مغز ما در ارتباط با تمرکز و ولع برای مصرف چیزی وجود دارد که باعث افزایش مقادیر دوپامین در هنگام عاشق شدن می شود. این هوس کردن به این شکل است که هنگام فکر کردن به آن ها حس کنید به قول معروف دلتان قنج می رود.

شما حتی عجیب و غریب بودن آنها را نیز جذاب می دانید

شما نمی خواهید که در برابر ویژگی های بد او مقاومت کنید و بهتر است بگویم عشق آنقدر کورتان می کند که متوجه چیزهای بد در مورد او نمی شوید و حتی ممکن است برخی از اخلاق های او را که از نظر منطقی بد تلقی می شوند دوست داشته باشید. این حتی شامل عجیب و غریب ترین کارهاییست که از آن فرد ممکن است سر بزند.

عاشقی

باعث می شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید

به گفته دکتر ترزا ای دی دوناتو ، دانشیار روانشناسی در دانشگاه لویولا مریلند ، افرادی که در معرض عاشق شدن قرار دارند معمولاً احساس می کنند که بیشتر می دانند یا می توانند کارهای بیشتری انجام دهند. او توصیف می کند که چگونه تجربه “تقویت و توانبخشی خود” اغلب هنگام عاشق شدن افراد اتفاق می افتد ، به این معنی که احساس خودشان نسبت به خودشان از طریق رابطه با این فرد جدید رشد می کند و بیشتر می شود. به عنوان مثال ، کسی که معشوقش عاشق پیاده روی باشد ممکن است آنقدر تلاش کند تا خود را حتی در جایگاه یک کوهنورد حاذق ببیند.

بقیه افراد از جنس مخالف را هر چقدر هم جذاب باشند نادیده می گیرید!

دیگر زمان صرف وقت در سایت های دوست یابی یا دقت در رفتار و کردار دیگر جنس های مخالف نیست. اگر دیدی که نسبت به بقیه کاملا بی توجه شده اید و اهمیتی به جذابیت یا ارتباط با آن افراد نمی دهید به این معنی است که کسی در قلبتان جا باز کرده است و تمام فکرتان و احساساتتان برای اوست. عاشق شدن در حقیقت با نوعی بی توجهی نسبت به دیگر افراد از جنس مخالف همراه است.

عاشق شدن

اخلاقتان شبیه اخلاق او می شود

هرکسی که اصطلاح “دو نفر عاشق یکی می شوند” را ایجاد کرد ، قصد شوخی نداشت. دی دوناتو می گوید: همانطور که یک زوج عاشق یکدیگر را می شناسند ، به تدریج تحت تاثیر اخلاق هم قرار گرفته و خیلی از صفات را از همدیگر می گیرند. او می گوید: “به دلیل این همپوشانی با دیگران ، افراد نسبت به دستاوردهای شریک زندگی خود احساس غرور می کنند ، خود را بیشتر شبیه معشوق خود می بینند.” علاوه بر این ، حتی ممکن است سعی کنید مانند او لباس بپوشید یا صحبت کنید.

دوستانتان متوجه حالتان می شوند

آیا شما همیشه در مورد او صحبت می کنید یا دائم از بقیه درباره او می پرسید؟ بله ، دوستانتان ممکن است خیلی راحت از احساساتتان بو ببرند. و همچنین از لغو ملاقات هایتان با آن ها و صرف وقت کمتر با آن ها از احساسات شما باخبر شوند. دی دوناتو می گوید:” شاید دوستانتان درکتان کنند ولی تعادل را هرگز فراموش نکنید.”

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=432327
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.oprahdaily.com/life/relationships-love/a29267937/how-to-know-falling-in-love/

ثبت نظر

-