استاد دانشگاه خوارزمی/ ما جزو غمگین‌ترین و افسرده‌ترین مردمان جهان هستیم

  • کد خبر : 456668
  • 04 دی 1400 - 11:49
استاد دانشگاه خوارزمی/ ما جزو غمگین‌ترین و افسرده‌ترین مردمان جهان هستیم

نیوز: آستانه تحمل مردم در سال‌های اخیر به شدت پایین آمده و با کوچکترین تحریکی نسبت به هم پرخاش می‌کنند و صبر خود را از دست داده‌اند.استاد دانشگاه خوارزمی و مولف کتاب جشن‌های ایران باستان گفت: وضعیت نابسامان روانی و غمگینی مردم به وضوح در رفتار عادی آنها در کوچه و خیابان و در وقایع عادی زندگی مشهود است.

دکتر حسین محمدی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه جامعه ما شادی را گم کرده است، اظهار کرد: طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام شده بود، ایران از بین ۱۱۵ کشوری که فاکتورهای شادی در آنها بررسی شده بود در رتبه ۱۰۵ قرار داشت.

استاد دانشگاه خوارزمی ادامه داد: حدود هفت سال از این تحقیق می‌گذرد و بدون شک با توجه به افزایش فشارهای اقتصادی و روانی در سال‌های اخیر، ایران به جایگاه آخر این جدول نزدیک شده است و حالا ما جزو غمگین‌ترین و افسرده‌ترین مردمان جهان هستیم.

وی افزود: وضعیت نابسامان روانی و غمگینی مردم به وضوح در رفتار عادی آنها در کوچه و خیابان و در وقایع عادی زندگی مشهود است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: آستانه تحمل مردم در سال‌های اخیر به شدت پایین آمده و با کوچکترین تحریکی نسبت به هم پرخاش می‌کنند و صبر خود را از دست داده‌اند.

وی توضیح داد: بدون شک انسانی که از لحاظ روحی تامین نیست، قدرت سازندگی خود را از دست می‌دهد و به راحتی این زمینه را دارد که دست به تخریب آنچه زندگی به او هدیه کرده بزند.

بی سوادترين كشورها كدامند؟نیجر فقط ۵ میلیون با سواد داره!

محمدی تاکید کرد: هر چند با تغییر سبک زندگی، تاب آوری در مقابل ناملایمات و بالا بردن مهارت‌های اجتماعی می‌توان تا حدی از افسردگی جلوگیری کرد ولی نمی‌توان از کنار تاثیر فشارهای موجود در کاهش روحیه نشاط و شادی جامعه چشم پوشی کرد.

وی اضافه کرد: بخش مهمی از اینکه ایرانیان امروز به مردمی پرخاشگر، کم تحمل و غمگین تبدیل شده‌اند ریشه در فضای کلی جامعه و مشکلاتی دارد که  روزانه با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم و تا وقتی شرایط حاکم بر جامعه بهبود نیابد نمی‌توان به تغییر شرایط موجود امیدوار بود

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=456668

ثبت نظر

-