چگونه با رژیم غذایی از شر لکه های پوستی خلاص شویم

روشن شدن پوست فقط با رژیم غذایی!

  • کد خبر : 389329
  • 27 بهمن 1399 - 9:52
روشن شدن پوست فقط با رژیم غذایی!

وقتی که شما پوستی شاداب و درخشان داشته باشید احساس خوبی دارید شاید فکر کنید برای داشتن یک پوست خوب و یا برای روشن شدن پوست باید هزینه های زیادی صرف کنیم اما بهتر قبل از این کار به رژیم غذایی خود هم سری بزنید، رژیم غذایی و میزان آب مصرفی شما نقش مهمی در شفافیت پوست دارند.

وقتی پوست شما طراوت خود را از دست می دهد شما به دنبال راههای هستید که فورا جواب دهد اما در تحقیقاتی که اخیرا در انگلیس انجام شده نشان می دهد اگرچه پوست سالم و لطیف تا حدودی توسط ژن های ما تعیین می شود اما ویتامین های  دریافتی، رژیم غذایی، آبرسانی و مصرف الکل نقش بسیار پر رنگی در ظاهر پوست دارند. شما می توانید به صورت کاملا طبیعی و بدون هیچ هزینه ای پوستی زیبا و شفاف داشته باشید بنابراین اگر به دنبال مبارزه با تیرگی‌ های پوست خود هستید موارد زیر را جدی بگیرید.


>>بیشتر بخوانید: بایدها و نباید های داشتن پوستی طبیعی و زیبا


روشن شدن پوست

🍓مصرف خوراکی های تازه و خوش رنگ

نحوه مراقبت از پوست شما به خشک یا چرب بودن پوست بستگی دارد. وقتی صحبت از پوست می شود ابتدا به آنتی اکسیدان‌ هایی فکر کنید که در میوه ها و سبزیجات رنگارنگ وجود دارد زیرا کار آنتی اکسیدانها مبارزه با رادیکالهای آزاد است و بهتر است روزانه پنج مرتبه آنها را در رژیم خود داشته باشید همچنین آنتی اکسیدانهایی که در میوه ها و سبزیجات وجود دارد می تواند حساسیتهای  پوستی را کاهش دهد.

به عنوان مثال ویتامین ث موجود در پرتقال، انبه و توت فرنگی برای تولید کلاژن بسیار مناسب است و باعث تازگی پوست شما می شود و خوراکی های حاوی ویتامینهای A، D،  E،  B2،  B6،  B3 و روی و سلنیوم به عنوان کلیدی برای سلامتی پوست هستند.

🍎روشن شدن پوست با رژیم غذایی

رژیم غذایی حاوی پروتئین های بدون چربی، فیبر ، روغن های سالم، میوه و سبزیجات خام ، ادویه های با کیفیت بهترین گزینه برای داشتن پوستی سالم است این خوراکی ها حاوی اسیدهای آمینه با کیفیت بالا هستند (یکی از عناصر سازنده سفت شدن پوست ) به علاوه مواد ضد التهاب و غنی از آنتی اکسیدان باعث مقاومت پوست در برابر عوامل استرس زای محیطی می شود.

ماهی های روغنی، آجیل ها، گوشت های بدون چربی مانند مرغ نه تنها باعث سلامت و سفت شدن پوست شما می شوند بلکه به آبرسانی بهتر پوست هم کمک می کنند.


>>بیشتر بدانید: خواص لیمو برای زیبایی پوست


روشن شدن پوست

🥑بهترین و بدترین غذاها برای تیرگی پوست 

می توان از ماهی های چرب، آووکادو، تخم مرغ، سیب زمینی شیرین و میوه و سبزیجات تازه به عنوان بهترین مواد غذایی برای پوست یاد کرد که قطعا می توانید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید ولی این نکته را هم مد نظر داشته باشید که اصلی ترین دلیل کدر شدن پوست کمبود آب است که میزان مصرف روزانه آن  ۱۱٫۵ فنجان برای زنان و ۱۵٫۵ فنجان برای مردان در روز است شاید مصرف این مقدار آب کمی سخت به نظر برسد اما برخی  خوراکی ها مانند خیار، گوجه فرنگی، اسفناج، هندوانه، سیب و توت هم دارای مقادیر زیادی آب هستند. که مصرف آنها می تواند جایگزین آب مصرفی شود.

🍷دشمن روشن شدن پوست 

در حالی که این خوراکیها بهترین موارد برای شفافیت پوست شما هستند اما قند و الکل از بدترین خوراکیها برای پوست شما به شمار می روند قند و الکل به تولید کلاژن پوست آسیب می رسانند و پوست شما را کدر و تیره می کنند از دیگر مضرات قند و الکل خشک شدن پوست است که بهتر است در رژیم غذایی خود مصرف آنها را به حداقل برسانید.


>>حتما بخوانید: تکنیک های طلایی برای مراقبت از پوست و داشتن پوستی زیبا


روشن شدن پوست

❗❗اگر قصد استفاده از محصولات زیبایی برای پوست خود دارید بهتر است به این نکات توجه داشته باشید

هیچ چیز بدتر از این نیست که شما یک محصول جدید خریداری کنید اما پوست شما به آن حساسیت داشته باشد در این صورت چاره ای ندارید که آن را کنار بگذارید یا محصول دیگری را جایگزین آن کنید اما اگر قصد خرید این محصولات را دارید بهتر است یک محصول حاوی رتینول یا یک سرم آنتی اکسیدان را هم اضافه کنید تا تولید کلاژن پوست بالا بماند بخصوص خانمهایی که نزدیک یائسگی هستند به این نکته توجه بیشتری داشته باشند زیرا هورمونها یکی از عوامل مهم تاثیر گذار بر پوست است هم چنین تغییرات آب و هوا، گرما، سرما و رطوبت پوست از عوامل مهم موثر بر زیبایی پوست هستند .

نکته مهم دیگر این است که پوست شما بلافاصله بعد از استفاده از محصول واکنش نشان نمی دهد و دیدن نتیجه قبل از هشت هفته بعید به نظر می رسد. و بهتر قبل از استفاده از یک محصول بر روی پوست آن را ابتدا در یک نقطه کوچک از پوست امتحان کنید تا از عدم حساسیت به آن محصول اطمینان حاصل کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=389329
  • نویسنده : عارف
  • منبع : www.thelist.com

برچسب ها

ثبت نظر

-