خواص لیمو برای زیبایی پوست

  • کد خبر : 61060
  • 17 اردیبهشت 1399 - 17:36
خواص لیمو برای زیبایی پوست

مهم است که قبل از هر چیز به تغذیه سالم توجه کنید تا پوست سالمی داشته باشید، یعنی اینکه آیا ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم کافی در طول روز مصرف می‌کنید. کمبود آن‌ها در رژیم غذایی می‌تواند باعث رنگ پریدگی پوست و بروز آکنه شود. لیمو یک ماده سفید کننده طبیعی برای پوست است. علاوه بر این لیمو، سرشار از ویتامین C. است، که به از بین بردن سموم بدن کمک می‌کند و از پوست در برابر رنگدانه‌ها و ایجاد لکه‌های تاریک محافظت می‌کند. لیمو باعث تسکین پوست و درخشندگی آن می‌شود.

خواص لیمو برای پوست:

پوست لیمو برای درمان دیابت؟


لیمو برای پوست‌های چرب مناسب است. اگر پوست چرب با رنگدانه یا جوش دارید، آب لیمو و گلاب به شما کمک می‌کند. در یک لیوان آب یک لیمو را با گلاب مخلوط کنید. مایع حاصل بر روی پوست صورت بزنید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید. این روش باید ۲-۳ بار در هفته انجام شود.
لیمو

لیمو برای اطراف چشم

از حلقه‌های تیره و تورم اطراف چشم را با لیمو درمان کنید. در یک فنجان، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. مایع را در ناحیه زیر چشم بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

>>>بیشتر بخوانید:

آب و لیمو؛ یک نوشیدنی معجزه آسا

روشنایی پوست با لیمو

شما باید ۳-۴ بار در روز یک قطعه لیمو را بر روی پوست تیره خود بگذارید به عنوان مثال زیر بغل خود بگذارید و سپس پاک کنید. ۵-۱۰ دقیقه بگذارید و بشویید.

مهم است که قبل از هر چیز به تغذیه سالم توجه کنید تا پوست سالمی داشته باشید، یعنی اینکه آیا ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم کافی در طول روز مصرف می‌کنید. کمبود آن‌ها در رژیم غذایی می‌تواند باعث رنگ پریدگی پوست و بروز آکنه شود.

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در میوه‌ها و افزودن آن‌ها به رژیم غذایی، می‌توانید بیشتر مشکلات پوستی خود را حل کنید. اول از همه، لازم است که محصولات مضر برای پوست را کنار بگذارید: ادویه جات زیاد و ترشی جات؛ سوسیس؛ ماهی کنسرو؛ شکر، شیرینی، شکلات و نوشیدنی‌های گازدار شیرین.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=61060

برچسب ها

ثبت نظر

-