سرد مزاجی جنسی و تقویت توان جنسی

  • کد خبر : 169695
  • 25 فروردین 1400 - 10:35
سرد مزاجی جنسی و تقویت توان جنسی

درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان در کشورهای مختلف برای درمان سرد مزاجی جنسی پیش از هر چیز تغییر و اصلاح شیوه زندگی و سبک زندگی را پیشنهاد می‌کنند و بعد از آن به سراغ شیوه‌های طبیعی مهار استرس و اضطراب و کنترل تنش‌های ناشی از زندگی می‌روند و برای تقویت توان جنسی و درمان ناتوانی جنسی مراجعان‌شان در نهایت دست به دامن انواع گیاهان دارویی یا داروهای با منشا گیاهی می‌شوند.

متأسفانه طی دهه‌های اخیر در بسیاری از کشورهای جهان شاهد تشدید پدیده “سردمزاجی و اختلالات جنسی” هستیم که این امر تأثیر بسیار مخربی بر زندگی زناشویی زوجین داشته است.

سردمزاجی

 

سرد مزاجی جنسی

اما شاید بتوان نوع “تغذیه” روزانه زوجین و نوع سبک زندگی آنها را یکی از دلایل اصلی این امر دانست چرا که تغذیه ناصحیح، سریعاً خود را در حالات و توانمندی‌های جنسی افراد، بروز و ظهور می‌دهد.

یکی از دلایل اصلی سردمزاجی، کرختی و بی‌انگیزگی جنسی به‌ویژه در مردان “مصرف زیاد غذاهای دارای طبع سرد” است؛ برای رفع این حالت باید از خوردن زیاد خوراکی‌هایی نظیر خیار، گوجه، کاهو، هندوانه، لیموترش، رازیانه، گشنیز، آبغوره، سرکه، ماست و دوغ پرهیز داشت.

از غذاهایی که در این زمینه مفید هستند می‌توان به تخم‌مرغ آب‌پز عسلی، خربزه، مویز و کشمش (مصرف آن به‌صورت “ناشتا” مؤثر‌تر است)، موز، نارگیل، خرمالو، آب‌هویج، کشمش‌پلو، شویدپلو، عسل، کره و روغن حیوانی، عسل به‌همراه کنجد، ارده‌شیره، نیمروی تهیه‌شده با روغن زیتون همراه با پیاز تفت‌داده‌شده اشاره کرد.

همچنین، ترکیب زیره سیاه و دارچین به‌میزان مساوی و دم‌کردن آن مثل چای، یک نوشیدنی مفید برای رفع سردمزاجی ناشی از خوردن غذاهای سرد است.

البته باید توجه داشت که سردمزاجی یا بی‌میلی جنسی دلایل دیگری هم می‌تواند داشته باشد از جمله فعالیت زیاد جنسی، ضربه خوردن کمر یا برداشتن بارهای سنگین، بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی که درمان آنها متفاوت است.

 <<<بیشتر بخوانید:

راز های شیرین رابطه جنسی

سرد مزاجی جنسی

در هفته ۵ گرم سنجد بخورید

یکی از گیاهان دارویی که می‌تواند به پیشگیری و درمان یکی از رایج‌ترین اختلالات زندگی زناشویی غلبه کند، سنجد است.

در منابع مختلفی از طب سنتی به این نکته اشاره شده که مصرف دمنوش تهیه شده از سنجد یا جوشانده سنجد در درمان برخی از اختلال‌های جنسی به ویژه در زنان موثر است.

اثرگذاری سنجد بر درمان اختلال جنسی زنان و حتی اضطرابی که آنها ممکن است حین رابطه زناشویی تجربه کنند تا حدی است که تحقیقات زیادی در این باره انجام شده و تاثیر گل گیاه سنجد و میوه آن و میزان اثرگذاری سنجد را بررسی کرده‌اند و کپسول‌هایی به صورت صنعتی در داروخانه‌های برخی از کشورهای اروپایی به مردم عرضه می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=169695

ثبت نظر

-