معرفی قلعه مالبورک در لهستان یکی از بزرگ ترین قلعه جهان

  • کد خبر : 1059
  • 13 مرداد 1400 - 10:00
معرفی قلعه مالبورک در لهستان یکی از بزرگ ترین قلعه جهان

نیوز: قلعه ها همیشه جزئی از تاریخ هر کشور حساب می شوند. بناهای تاریخی زیبا که تاریخ هر منطقه را نشان می دهند.در اکثر شهرهای تاریخی دنیا، یکی از بی مثال ترین موارد، قلعه های تاریخی است. این قلعه ها معمولا معماری خاص و متفاوتی دارند و در طول زمان اتفاقات تاریخی بسیاری را شاهد بوده اند. در بین تمامی قلعه های دنیا، بی مثال ترین آن ها، قلعه مالبورک در کشور لهستان است. در شمال کشور لهستان، مالبورک جایی که بی مثال ترین قلعه دنیا به نام همین شهر دیده شده، جای گرفته است.

قلعه مالبورک در سال ۱۳۰۰ میلادی توسط شوالیه های تتونیک ساخته شد، البته این بنا در طول زمان و با افزایش تعداد شوالیه ها، بزرگ تر شد تا به اندازه امروزه، حدود ۲۱ هکتار رسید و به عنوان بزرگ ترین قلعه دنیا شناخته شد. قلعه مالبورک در مجاورت رود نیگات این شهر، با نمای آجرهای قرمز و معماری گوتیک ساخته شده است.

به جهت دیدن این مکان توجه فرمایید که برخی روزهای تعطیل رسمی و روزهای دوشنبه محوطه داخلی این مکان تاریخی تعطیل است و امکان بازدید از آن وجود ندارد. ساعت کار آن در روزهای کاری شش ماه اول سال از ۹ صبح الی ۷ عصر و شش ماه دوم سال از ۱۰ صبح الی ۳ بعد از ظهر است. در ۶ ماه اول سال بین ساعات ۵ و نیم تا ۶ و ربع عصر، هزینه ورودی آن ۲۹٫۵ زلوتی است، در صورتی که در ساعات دیگر ۳۹٫۵ زلوتی است.

اگر فقط بخواهید از محوطه بیرونی این قلعه دیدن کنید باید ۷ زلوتی پرداخت کنید. اگر در ۶ ماه دوم سال به مالبورک سفر می کنید، ورودی این اثر تاریخی ۲۹٫۵ زلوتی است که بین ساعات ۱ و ربع تا ۲ بعد از ظهر ۱۹ زلوتی می شود. در بازدید از این قلعه حتما راهنمای صوتی نیز که به زبان انگلیسی سخن می گوید، دریافت کنید، توجه فرمایید که هزینه تهیه این راهنما با بلیت ورودی پرداخت شده است.

ساختار قلعه

قلعه مالبورک متشکل از ۳ قلعه که هر کدام برج ها و خندق های جداگانه ای دارند و چندین لایه دفاعی است. همان طور که گفته شد این قلعه در طول زمان وسعت پیدا کرد، پول چنین کاری از عوارض کشتی ها و کرجی هایی که از رودخانه نوگات گذر می کردند، به دست می آمد. بین سال های ۱۴۶۶ تا ۱۷۷۲ میلادی این قلعه، محل زندگی پادشاهان بود بعد از این دوران و پس از تجزیه لهستان، این قلعه به سربازخانه تغییر کاربری داد.

>>>بیشتر بخوانید:

عجیب ترین مکان های دنیا/با شش منطقه عجیب جهان آشنا شوید!

در طی جنگ جهانی دوم، این قلعه مورد آسیب هاب بسیاری قرار گرفت به همین دلیل دوبار در نیمه دوم سده ۲۰ و در سال ۲۰۱۶ میلادی مورد بازسازی قرار گرفت. در حال حاضر کاربری این بنای تاریخی و با ارزش، موزه است و افراد بسیاری در روز از آن دیدن می کنند. در این قلعه می توانید از سوغاتی فروشی آن خرید کنید، همچنین در این جا یک رستوران نیز در نظر گرفته شده است. یکی از زیباترین قسمت های این مجموعه، باغ رز است که حتما از تماشای آن لذت خواهید برد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=1059

ثبت نظر

-