انواع سردرد/کدام سردردها را باید جدی بگیریم؟

  • کد خبر : 875
  • 13 مرداد 1400 - 10:20
انواع سردرد/کدام سردردها را باید جدی بگیریم؟

نیوز: اگر شما هم فقط یک بار با سردرد مواجه شده باشید متوجه می شوید که درد بسیار بدی است. سردردها انواع مختلف و علت های گوناگونی دارد.کدام سردردها را باید جدی بگیرید؟ سردردی که برای اولین بار ایجاد شده یا ناگهانی شروع شود و همراه با افت هوشیاری باشد. همچنین شروع سردرد بالای ۵۵ سالگی باشد. تغییر الگوی سردرد یعنی سردرد همراه با تهوع و استفراغ، تب و سفتی گردن باید بررسی شود. سردردی که به دنبال ضربه مثل تصادف ایجاد شده باشد و سردردی که باعث گیجی بشود نیز باید بررسی شود. همچنین سردرد همراه با ضعف اندام یک طرف بدن باید جدی گرفته شود.

انواع سردردها

انواع سردردها

سردرد صبحگاهی به چه دلایلی اتفاق می افتد؟

اگر فشارخون بالا باشد و به ویژه فشار خون صبحگاهی و توقف تنفس حین خواب می تواند سردرد صبحگاهی را موجب می شود. وقتی فرد لوزه سوم یا انسداد بینی دارد نیز وقفه تنفسی انسدادی ایجاد می شود. سایر علل سردرد صبحگاهی، بی خوابی به هر علت است.

از مشکل روده گرفته تا مصرف دارو، مصرف چای و قهوه، افسردگی اضطراب، دیر خوابیدن و مصرف داروهای قلبی و ضد فشارخون بالا و همچنین مصرف الکل، سردرد صبحگاهی ایجاد می کند. دندان قروچه نیز سردرد صبحگاهی و درد ناحیه فک ایجاد می کند. چنین ضایعات عروقی مغز مثل ناهنجاری های وریدی – شریانی سردرد صبحگاهی ایجاد می کند. تومور مغزی نیز سردرد صبحگاهی را باعث شده و فرد را از خواب بیدار می کند.

>>>بیشتر بخوانید:

سردرد های دائمی یکی از نشانه های اصلی تومور مغزی

آیا ورزشکاران هم به سردرد مبتلا می شوند؟

هر کسی ممکن است سردرد بگیرد. سردرد میگرنی با ضربات ورزشی عود می کند. البته ورزش یکی از درمان های جدید میگرن است.

چه دردهایی ناشی از گردن است؟

دردهای پشت سر می تواند منشأ گردن داشته باشد. کسی که آرتروز گردن دارد، اگر سرش را در بستر در موقعیت بد بگذارد، می تواند زمینه ساز مشکل گردنی و سردرد باشد.

انواع سردردها

سبک زندگی، ورزش و کنترل استرس تا چه اندازه به افرادی که سردرد میگرنی دارند و دارو می خورند، کمک می کند؟

استرس و اضطراب سردرد را تشدید می کند. دختر دانش آموزی که مدرسه می رود، بی خوابی می کشد و درس می خواند و خسته می شود، سردرد می گیرد. این مساله اشکال ندارد و این نوع سردرد می تواند در اثر مشکلات چشمی و خستگی چشم باشد. بی خوابی، پر خوابی، باد سرد و باد گرم، سردرد ایجاد می کند. غذاهای حاوی نگه دارنده و فست فود سردرد ایجاد می کند. ماهی دودی، کنسرو و کمپوت که نگه دارنده دارند، سردرد ایجاد می کنند. قلیان باعث سردرد و عود میگرن می شود. سیگار نیز باعث سردرد می شود. الکل نیز باعث تشدید سردرد کلاستر یا خوشه ای می شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=875

ثبت نظر

-