سردرد های دائمی یکی از نشانه های اصلی تومور مغزی

  • کد خبر : 155846
  • 02 تیر 1400 - 11:55
سردرد های دائمی یکی از نشانه های اصلی تومور مغزی

به گزارش نیوز  یک تومور مغزی در مراحل اولیه‌ی خود ممکن است علائم قابل توجهی نداشته باشد و تنها زمانی که تومور رشد کرده و آنقدر بزرگ می‌شود که به مغز یا عصب‌های مغز فشار وارد می‌کند، سر درد‌ها شروع می‌شوند. اینکه سردردهای دائمی و یا بیدار شدن از خواب با سردرد یکی از نشانه های اصلی ابتلا به تومور مغزی است، گفت:خستگی و خشم بی‌دلیل، افزایش فشار بیش از حد در پشت سر را جدی بگیرید.

علائم ابتلا به تومور مغزی

سردرد یکی از شایع‌ترین نشانه‌های تومور مغزی محسوب می‌شود و این اتفاق به دلیل بزرگ شدن تومور و فشار آوردن آن به مغز و سیستم اعصاب است ولی بسیاری از افراد آن را با میگرن اشتباه می.گیرند و به همین دلیل زمانی متوجه علت واقعی درد می‌شوند که تومور حسابی رشد کرده است.

علائم ابتلا به تومور مغزی

هر سردردی را نمی توان نشانه سرطان دانست، سردردهای تومور مغزی به هیچ وجه شبیه میگرن نیست، درواقع سردردهایی که دردشان قابل تحمل نباشد و با مسکن‌های معمول آرام نشود و شکل دائمی داشته باشند از جمله نشانه های تومور مغزی است.

>>>بیشتر بخوانید:

۷ علامت که خبر از تومور مغزی می دهد

افرادی که از شدت سردرد از خواب بیدار می‌شوند و یا اغلب صبح‌ها دچار این درد همراه با تهوع و استفراغ هستند احتمالا تومور مغزی دارند.

 سردرد ناگهانی

افراد دچار این عارضه اغلب سابقه هیچ سردردی نداشته‌اند اما ناگهان دچار این عارضه آن هم به صورت مکرر و دائمی می‌شوند البته اگر این دردها با کاهش وزن بی‌دلیل و ناگهانی و یا دوبینی، تاری دید و حتی گاهی نابینایی شود نشانه پیشرفته شدن تومور است.

سردردهای تومور مغزی شکلی پیش‌رونده و شدیدتر دارند و سر درد صبح‌ها شدیدتر از عصرها است، همچنین اغلب، درد شدید در اطراف چشم، ناحیه شقیقه‌ها و ابروها وجوددارد.

درحالت پیشرفته این بیماری، تومور باعث لوچی و چپ شدن چشم خواهد شد بنابراین تشخیص زودهنگام تومور مغزی، می‌تواند درمان سریع‌تر و مؤثرتری را به دنبال داشته باشد.

سردرد های دائمی

خستگی و خشم بی‌دلیل، افزایش فشار بیش از حد در پشت سر، کم توانی در شنیدن و سرگیجه های مکرر از دیگر نشانه های تومور مغزی است که افراد با مشاهده این علائم در خود و یا نزدیکان باید با پزشک مشورت کنند.

اگر چه هر سردرد نشانه تومور مغزی نیست ولی این عارضه را باید جدی گرفت، بخصوص اگر این دردها چند روز و به شکل پیش رونده ادامه داشت باید به سرعت درجستجوی علت واقعی آن بود و نباید آن را با میگرن و یا تنش‌های عصبی روزانه اشتباه گرفت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=155846

ثبت نظر

-