خواص مصرف قهوه؛ سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ ها و مواد غذایی مفید

  • کد خبر : 65224
  • 29 شهریور 1400 - 14:30
خواص مصرف قهوه؛ سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ ها و مواد غذایی مفید

به گزارش نیوز: قهوه خاصیت بسیاری دارد در حقیقت قهوه یک نوشیدنی واقعا سالم است. این نوشیدنی، سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ ها و مواد غذایی مفیدی است که می‌توانند در بهبود سلامتی شما مؤثر باشند.بر اساس مطالعات متخصصان، قهوه در برابر بیماری‌های مختلف از جمله آلزایمر، دیابت یا بیماری‌های قلبی و عروقی مقاومت دارد. آن‌هایی که قهوه می‌نوشند عمر طولانی‌تری دارند و ریسک ابتلا به بیماری‌هایی همچون پارکینسون در آن‌ها بسیار کم است.در ادامه با نیوز همراه باشید تا با خواص مصرف قهوه آشنا شوید.

افرادی که قهوه مصرف می‌کنند، دارای ویژگی‌های زیر هستند:

باهوش‌ترند

قهوه فقط هوشیارتان نگه نمی‌دارد، علت‌های دیگری هم وجود دارد که متقاعدتان کند قهوه بنوشید، مثلا قهوه باهوش‌ترتان می‌کند! کافئین موجود در قهوه، آدنوزین را رها می‌کند. آدنوزین یک ناقل بازدارنده است. وقتی این آدنوزین، محدود شود شما انرژی بیشتری دارید و بهتر می‌توانید کار کنید.

خواص مصرف قهوه

اندام متناسب‌تری دارند

خواص مصرف قهوه؛ تمام چربی‌های بدن شما می‌توانند توسط قهوه سوزانده شوند. اگر باور ندارید یادتان باشد که قهوه در بیشتر مکمل‌های چربی سوزی تجاری وجود دارد. کافئین با چربی مبارزه می‌کند، چون متابولیسم بدن را بالا می‌برد، پس اکسیداسیون اسید‌های چرب هم بیشتر می‌کند و همین طور قهوه می‌تواند اسید‌های چرب را از بافت‌های چرب جدا کند. کافئین در افزایش عملکرد فیزیکی و ورزشی‌تان هم مفید است.

>>>بیشتر بخوانید:

آموزش مرحله به مرحله نحوه درست کردن قهوه با قهوه جوش

شادتر هستند

خواص مصرف قهوه؛ افرادی که قهوه می‌نوشند کمتر افسرده می‌شوند. با نوشیدن چند فنجان قهوه، حس و حال خوبی خواهید داشت و از افسردگی و اندوه دور می‌شوید. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه مسئول تقویت روحیه و ایجاد هیجان و خوش‌بینی هستند.

خواص مصرف قهوه

بیشتر عمر می‌کنند

خواص مصرف قهوه ؛ قهوه به‌جز کافئین، ترکیبات فراوان دیگری هم دارد. بعضی از خواص این ترکیبات حتی هنوز مورد تائید علم هم قرار نگرفته‌اند، اما بیشترشان آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که بدن را در مقابل اکسیداسیون مقاوم می‌کند. اکسیدان‌ها برای آسیب به مولکول‌های بدن‌تان به اندازه کافی قوی هستند.

پویا و زیرک هستند

خواص مصرف قهوه؛ قهوه به شما قدرت می‌دهد تا روزتان را زودتر شروع کنید. افراد موفق قهوه می‌نوشند و با انرژی روز را آغاز می‌کنند. در حالی‌ که دیگران هنوز در رخت‌خواب غلت می‌زنند و سعی دارند خودشان را برای بیدارشدن متقاعد کنند. قهوه شما را نسبت به پیرامون‌تان هوشیار و زیرک نگه می‌دارد تا نسبت به دیگران به موقع هرکاری را شروع کنید.

سرزنده‌اند

قهوه‌نوش‌ها افراد بسیار خوبی در تیم هستند و از آن لذت می‌برند. در پایان روز، انجام کار و ادای تکلیف برای‌شان اصلاً مهم نیست، بلکه از آن لذت می‌برند و سرپرستی یک تیم را می‌پذیرند و خوش برخورد هستند. شما با قهوه برانگیخته و بشاش می‌شوید تا کاری را که به شما محول شده است با انرژی و جذابیت بیشتری انجام دهید.

خواص مصرف قهوه

پول درمی‌آورند

خواص مصرف قهوه؛ وقتی قهوه‌نوش‌ها صبورترند، زودتر از خواب بیدار می‌شوند، در طول روز فعال‌ترند و بیشتر پول درنیاورند. این افراد انگیزه بیشتری برای موفقیت دارند. آن‌ها با نوشیدن هر فنجان قهوه بهره‌هایی می‌برند که به انجام کارشان مربوط می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=65224

ثبت نظر

-