آموزش مرحله به مرحله نحوه درست کردن قهوه با قهوه جوش

  • کد خبر : 445743
  • 07 شهریور 1400 - 10:35
آموزش مرحله به مرحله نحوه درست کردن قهوه با قهوه جوش

نیوز: قهوه از پرطرفدار ترین نوشیدنی ها در دنیا است که به روش های مختلفی دم می شود.اما مرسوم ترین آن دم کردن با قهوه جوش است.تهیه قهوه ترک کار بسیار راحتی است و فرایند پیچیده‌ای ندارد. تنها لوازمی که نیاز دارید، قهوه آسیاب شده بسیار نرم و قهوه جوش است. علاوه بر این لوازم، کمی هم صلیقه در فرایند تهیه قهوه می‌تواند کارساز باشد.در ادامه با طرز تهیه قوه با قهوه جوش همراه شما هستم.

  • آب تصفیه شده (دقت داشته باشید که آب باید سرد باشد و این یکی از نکات مهم در طرز تهیه قهوه ترک است.)
  • قاشق مربا خوری
  • دانه‌های آسیاب شده قهوه (پودر قهوه ترک باید بسیار نرم باشد در حد نرمی آرد)
  • در صورتی که دانه‌های قهوه آسیاب نشده باشد نیاز به آسیاب هم دارید.
  • قهوه جوش ترک
  • فنجان‌های سرو قهوه ترک
  • شکر

طرز تهیه قوه با قهوه جوش:

مرحله اول

جوشیدن اب

برای تهیه قهوه ترک در ابتدا باید میزان آب مورد نیاز را مشخص کنید. بدین منظور به ازای هر فنجان قهوه‌ای که می‌خواهید تهیه کنید، ۱ فنجان آب (به وسیله فنجان سرو قهوه‌تان) درون قهوه جوش بریزید. یا اگر ظرفیت قهوه جوش خود را میدانید و به همان اندازه می‌خواهید قهوه آماده کنید ، کافی است تا زیر قسمت پرچ شده دسته به بدنه قهوه جوش آب بریزید.

دقت داشته باشید که در قهوه ترک به کف حاصل از جوش آمدن قهوه نیاز داریم و از آنجایی که قهوه جوش نمی‌‌تواند کف را در خود مهار کند، ممکن است قهوه سرریز شود و روی اجاق گاز بریزد؛ پس برای این‌که از این مشکل جلوگیری شود،بیش از حد در قهوه جوشتان آب نریزید و مقداری فضا برای کف قهوه در نظر بگیرید.

مرحله دوم

طرز تهیه قوه با قهوه جوش

حال به ازای هر نفر یک قاشق مربا خوری سر پُر پودر قهوه ترک درون قهوه جوش بریزید ، اگر می‌خواهید قهوه‌تان غلیظ‌تر شود می‌توانید این مقدار را کمی بیشتر کنید .

>>>بیشتر بخوانید:

فواید قهوه/با خوردن قهوه این امراض را از خود دور میکنید

قهوه جوش

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که افزودن شکر در این مرحله علاوه بر شیرینی باعث قوام بیشتر قهوه‌تان نیز می‌شود . پس اگر بخواهید طعم قهوه شما شیرین باشد باید در این مرحله شکر را  نیز به قهوه اضافه کنید.

مرحله سوم

پس از اضافه کردن پودر قهوه و شکر محلول را به خوبی هم بزنید تا کامل یکدست شود و پودر قهوه به صورت گرد شده وجود نداشته باشد.

مرحله چهارم

طرز تهیه قوه با قهوه جوش

قهوه جوش را بر روی شعله ملایم قرار دهید و به مدت ۳-۴ دقیقه منتظر باشید. همین‌طور که قهوه داغ‌تر می‌شود کف سیاهی شروع به بالا آمدن می‌کند. در این لحظه قهوه جوش را از روی شعله بردارید تا کف کمی فروکش کند بعد از گذشت 10 ثانیه مجدداً قهوه جوش را بر روی شعله قرار دهید و صبر کنید تا دوباره کف به دهانه ظرف برسد.

نکته : برای قوام بیشتر می‌توانید این عمل را دو یا سه بار انجام دهید ، این کار باعث می‌شود آب بیشتری تبخیر شده و قهوه با آب بیشتر مخلوط شود.

باید توجه داشته باشید که این کف برای تهیه قهوه ترک اهمیت زیادی دارد چرا که در سرو قهوه ترک باید حتماً روی آن کف قهوه وجود داشته باشد.

مرحله پنجم

جوش آمدن قهوه

کف به وجود آمده بر روی قهوه جوش را با استفاده از قاشق مرباخوری در فنجان‌های قهوه بریزید و پس از انجام این کار قهوه را از دهانه قهوه جوش به درون فنجان‌ها بریزید.

با انجام این کار قهوه ترک غلیظ و دلچسب شما آماده است و می‌توانید آن را برای سرو آماده کنید.

قهوه

در هنگام سرو قهوه ترک به این نکته توجه داشته باشید که در کنار فنجان‌های قهوه باید یک فنجان کوچک آب هم وجود داشته باشد که قبل از سرو قهوه استفاده شود، همچنین بشقاب سرو باید تمیز باشد و همیشه از مسن‌ترین فرد جمع سرو قهوه را آغاز کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=445743

ثبت نظر

-