زیباترین جاذبه های گردشگری مسکو

  • کد خبر : 6255
  • 04 مرداد 1400 - 10:56
زیباترین جاذبه های گردشگری مسکو

به گزارش نیوز: مسکو پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور روسیه است یکی از شهرهای توریستی  که این روزها ایرانی های زیادی تمایل به سفر به این شهر زیبا و تاریخی دارند. این شهر در کنار رودخانه مسکو و در ناحیه فدرالی مرکزی قرار دارد و در روسیه اروپایی واقع شده‌است.در ادامه مطلب با زیباترین جاذبه های گردشگری مسکو آشنا می شوید.

شهر مسکو به عنوان مرکز اصلی سیاست، اقتصاد، فرهنگ و علوم روسیه و همچنین اروپای شرقی به حساب آورده می شود. از نظر جمعیت و مساحت اگر بخواهیم در بین شهرهای اروپا بررسی کوتاهی داشته باشیم، مسکو از این دو نظر به عنوان پهناورترین شهر قاره اروپا نیز محسوب می گردد.جاذبه های گردشگری مسکو

شهر زیبای و دیدنی مسکو دارای بناهای تاریخی و ساختمان هایی با معماری شگفت انگیز و رنگارنگ بوده که در مجاورت رودخانه مسکو واقع شده اند. ترکیبی از ساختارهای مدرنیته و سنتی در دیدنی های مسکو سبب شده که این شهر مکانی جالب و دیدنی برای گردشگری بشمار می آید.

مسکو، یکی از شهرهای توریستی

>>>بیشتر بخوانید:

جاذبه های گردشگری کیوتو/شهر رویایی در ژاپنی

جاذبه های گردشگری مسکو

بناهای تاریخی و ساختمان های باشکوه آن مانند کلیسای سنت باسیل و کاخ کرملین هر گردشگری را مجذوب خود می کنند. در مطلب جاهای دیدنی مسکو ما قصد داریم شما را با برخی از جاذبه های گردشگری مسکو آشنا کنیم.

موزه مسکو

زمان احداث این مورد از جاهای دیدنی مسکو بر می گردد به قرن ۱۸ میلادی. در واقع ساختمان این موزه در زمینی قرار گرفته است که در زمان های قدیم خانواده شرمتو به عنوان یک خانه و ملک تابستانی از آن استفاده می کردند. البته آن زمان شهر مسکو به این گستردگی امروز نبود و این خانه با شرق مسکو چندین مایل فاصله داشت.

این عمارت جز محدود عمارت های اشراف است که به خوبی از آن حفظ و نگهداری شده و گردشگران زیادی امروزه می توانند از آن که به عنوان موزه دولتی سرامیک شناخته می شوند، دیدن کنند و افراد زیادی را هر روزه می توان دید که از اهالی مسکو هستند و برای گشت و گذار به این مکان می آیند.

موزه پوشکین

موزه هنرهای زیبای پوشکین نه تنها یکی از جامع ترین موزه ها در شهر مسکو بلکه در کل قاره اروپاست. این موزه در خیابان Volkhonka و درست مقابل کلیسای جامع مسیح قرار واقع شده و یک موزه دولتی است که تاریخ ساختش به سال های ۱۸۹۸ – ۱۹۱۲ باز می گردد، موزه ای که چندین اسم را در طول تاریخ به خود اختصاص داده است.

موزه پوشکین

اسم اولیه آن به افتخار الکساندر سوم که یکی از تزارهای بزرگ روسیه بود، نامگذاری شد. بعدها در سال ۱۹۱۷ و بعد از انقلاب، نام آن را موزه هنر غربی گذاشتند.

۲۰ سال بعد یعنی در سال ۱۹۳۷ بار دیگر به مناسبت صدمین سال درگذشت الکساندر پوشکین نام این موزه تغییر یافت و به عنوان موزه پوشکین نامیده شد. این مورد از جاهای دیدنی مسکو در سال ۱۹۳۷ که همزمان بود با صدمین سال درگذشت الکساندر پوشکین، به نام قبلی خود برگشت.

میدان سرخ مسکو

مهمترین و اصلی ترین میدان شهر مسکو، میدان سرخ بوده و همه خیابان های اصلی شهر از این میدان شروع می شوند. در این مورد از جاذبه های گردشگری مسکو کنسرت های زیادی توسط خوانندگان و نوازندگان مشهور جهان برپا شد.

میدان سرخ مسکو

میدان سرخ با جاذبه های گردشگری فراوانی که اغلب ساختمان های تاریخی با معماری زیبا و بی نظیر هستند مانند ساختمان کلیسای سنت باسیل و کاخ کرملین، چشم هر گردشگری را مجذوب خود می کند. جالب است بدانید که در زمستان در این مورد از دیدنی های مسکو یک پیست اسکیت دایر می شود.

کلیسای کولومنسکویه

این مورد از جاذبه های گردشگری مسکو که امروزه بعنوان موزه ای برای نمایش آثار هنری، صنایع دستی و نقاشی هایی از هنرمندان بزرگ روسیه شناخته می شود، در منطقه ای قرار گرفته است که روزگاری منطقه ای سلطنتی بوده و در مسیر جاده ای قرار دارد که به کولومنا می رسد.

کلیسای کولومنسکویه

معماری بی نظیر این مورد از جاهای دیدنی مسکو که سابق به عنوان کلیسای کولومنسکویه شناخته می شود، باعث شده که بنای ساختمان جدای آثار هنری و صنایع دستی با ارزشی که در آن نگهداری می شوند، بعنوان یک مکان دیدنی و توریستی شناخته شود.

کاخ کرملین

کاخ کرملین یک قلعه تاریخی است که دفتر رئیس جمهور روسیه در آن قرار دارد. این مورد از دیدنی های مسکو در مرکز شهر واقع شده و به عنوان نشان منطقه شناخته می شود.

کاخ کرملین یک قلعه تاریخی است

کرملین که یک مجتمع به هم پیوسته از برج های چهار کلیسا، چهار قصر و دیوار کرملین بوده، به عنوان یک اثر توریستی شناخته می شود. در زبان روسی نام این کاخ به معنی دژ بوده و همواره به عنوان محل استقرار روسای جمهور این کشور از آن استفاده می شود.

تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی مسکو به عنوان یکی از مهمترین سال های تئاتر در کل روسیه شناخته می شود. کاترین کبیر دستور تاسیس این سالن تئاتر را در سال ۱۷۷۶ میلادی صادر کرد. اگر به شهر مسکو سفر کردید و به اپرا و رقص باله علاقه دارید، می توانید سری به این مورد از جاذبه های گردشگری مسکو بزنید.

جاذبه های گردشگری مسکو

متروی مسکو

این مترو در تاریخ ۱۵ می سال ۱۹۳۵ که تاسیسش آغاز شد تا به امروز در حال گسترش و رشد بوده و دارای ساختاری پیچیده و حیرت انگیز است. مترو مسکو را باید به عنوان یک موزه زیر زمینی بزرگ دانست. بسیاری از ایستگاه های متروی شهر مسکو به واسطه دو بخش که در روی نقشه متروهای این شهر مشخص بوده، به یکدیگر متصل می شوند.

جاذبه های گردشگری مسکو

وقتی که به این مترو وارد می شوید، از نظر معماری و ساختار ریلی واقعا شگفت زده خواهید شد، زیرا معماری کهن و مدرن در کنار یکدگیر جمع شده اند و همچنین ساختار ریلی این مترو از روی ابتکاری خاص پایه گذاری شد.

موزه Arkhangelskoye

این مورد از جاهای دیدنی مسکو که در حومه شهر مسکو قرار دارد، جز عمارت های تاریخی با معماری باشکوه است. معماران ایتالیایی در قرن ۱۸- ۱۹ میلادی آن را ساخته اند و مالکان اولیه آن Yusupovs و Sheremetev بودند. این مکان امروزه به عنوان موزه استفاده می شود.

پارک گورکی از جاذبه های گردشگری مسکو

علاقمندان به وای فای رایگان، سینماهای روباز، کافه های روباز و رستوران می توانند سری به پارک گورکی بزنند. این پارک به نام ماکسیم گورکی که از نویسندگان بزرگ دوران کمونیست بود، نامگذاری شد. تفریحات زیادی می توانید در این پارک انجام دهید که از جمله آن ها می توان به قایق سواری یا خوشگذرانی اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری مسکو

همچنین اگر در فصل سرما به شهر مسکو سفر کردید، می توانید در زمین یخی این مورد از دیدنی های مسکو اسکی کنید.

خیابان آربات

اگر به مسکو سفر کردید و خواستید به جای بروید که دارای سبکی قدیمی و خیابان هایی پر جنب و جوش و شلوغ باشد، توصیه می کنیم به خیابان آربات سری بزنید. همچنین در این خیابان رستوران های بسیار زیادی دیده می شوند که می توانید برای خوردن ناهار یا صبحانه به یکی از این رستوران ها بروید.

این مورد از دیدنی های مسکو به طول یک کیلومتر در تاریخی ترین قسمت شهر قرار گرفته و قدمتش به قرن ۱۵ میلادی می رسد، بنابراین این خیابان را به عنوان کهن ترین خیابان شهر مسکو می شناسند.

نگارخانه ترتیاکوف

جاذبه های گردشگری مسکو ؛ بازدید از نگارخانه ترتیاکوف برای مشتاقان هنر می تواند مکانی بیادماندنی باشد. در این نگارخانه می توان آثار هنری مربوط به هنرمندان بزرگی مانند ایلیا رپین و آنرده رویلف را از نزدیک دید.

جاذبه های گردشگری مسکو

آثار هنری فاخری در این نگارخانه دیده می شوند که قدمتشان به قرن بیستم میلادی می رسد. بزرگترین مجموعه هنری روسی در کل دنیا در این نگارخانه نگهداری می شود. پس، به هنردوستان توصیه می کنیم که بازدید از نگارخانه ترتیاکوف را فراموش نکنند.

کلیسای جامع سنت باسیل

ایوان چهارم، دستور ساخت این کلیسا را داد. کلیسای جامع سنت باسیل که قدمت آن از ۴۵۰ سال بیشتر است، در پاییز ۱۵۵۹ بطور کامل ساخته شد. کلیسای جامع سنت باسیل تا سال ۱۶۰۰ میلادی رتبه اول بلندترین بنای شهر مسکو را به خود اختصاص داد و به عنوان نماد روسیه شناخته می شود. اگر بخواهید به بازدید این کلیسا بروید، باید بدانید که این کلیسا در میدان سرخ مسکو قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=6255

ثبت نظر

-