چند نکته غذایی مناسب برای ماه مبارک رمضان و کرونا

  • کد خبر : 55951
  • 31 فروردین 1400 - 15:45
چند نکته غذایی مناسب برای ماه مبارک رمضان و کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا رعایت اصول صحیح تغذیه در این ماه مبارک می تواند تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها بخصوص بیماری کووید 19 داشته باشد.

یک متخصص تغذیه گفت: در صورت پیروی از برنامه غذایی مناسب در ماه مبارک رمضان و اپیدمی ویروس کرونا، مشکلی برای سیستم ایمنی و گوارش بدن به وجود نخواهد آمد.

<<<بیشتر بخوانید:

چند توصیه برای روزه داری در ایام کرونا

کورش صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: اگر به نکات توصیه شده در ماه مبارک رمضان توجه کنیم، می‌توانیم هم از فیض معنوی این ماه بهره‌مند شویم و هم تا پایان ماه مبارک، شادابی و سلامت تغذیه و گوارشی بدن را حفظ کرده باشیم؛ بنابراین باید برنامه غذایی مناسب را در نظر بگیریم.

توصیه های غذایی

توصیه می‌کنیم برای وعده غذایی سحر حتما از مواد پروتئین دار مانند گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ استفاده کنید. همچنین حتما قسمتی از بشقاب غذایی خود را به غلات مانند برنج و نان سبوس دار اختصاص دهید.

از مصرف سبزیجات و سالاد در وعده سحر غافل نشوید

او در ادامه افزود: از مصرف سبزیجات و سالاد در وعده سحر غافل نشوید؛ زیرا باعث می‌شود در طول روز احساس تشنگی کمتری داشته باشید و حتی به سلامت دستگاه و لوله‌های گوارشی بدن کمک خواهد کرد. در خصوص افطار توصیه می‌ شود میزان حجم این وعده کم و مفید باشد و از گروه سرخ کردنی‌ها نباشد. برای افطار در ابتدا می‌توانید از شیر و خرما استفاده کنید. در بازه زمانی بین افطار تا خواب، حتما سه الی ۴ وعده مصرف میوه را در نظر بگیرید و مایعات مناسب استفاده کنید.

 

توصیه های غذایی

متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: سوال‌های فراوانی مبنی بر روزه گرفتن یا نگرفتن با توجه به شیو ع ویروس کرونا مطرح است؛ در واقع فرد سالمی که هیچ منعی برای روزه داری ندارد، می‌تواند روزه داری را انجام دهد و برای سلامتی سیستم ایمنی بدن باید از تمام توصیه های غذایی سالم و مفید، استفاده کند.

 

صمدپور گفت: توصیه می‌شود افرادی که در حالت شدید به بیماری کرونا مبتلا شده بودند، تا ۴ هفته بعد از بهبودی کامل اقدام به روزه داری نکنند و برای تقویت سیستم ایمنی؛ تغذیه مناسب و کافی استفاده کنند.

توصیه های غذایی

همچنین افرادی که بیماری‌ها خاص مانند دیابت، قلبی و کلیوی دارند حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند تا بتوانند اقدام به روزه داری کنند و از قطع و کم کردن دارو‌های مصرفی بدون نظر پزشک به طور جدی پرهیز کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=55951

ثبت نظر

-