چند نکته برای روزه دارانی که کبد چرب دارن

  • کد خبر : 53533
  • 29 فروردین 1400 - 11:55
چند نکته برای روزه دارانی که کبد چرب دارن

داشتن برنامه غذايی متعادل و متنوع در ماه رمضان باعث می شود تا روزه داران بتوانند با سلامتی اين دوره را به پايان برسانند .و یک رژیم خوب برای کسانی که کبد چرب داران و می خواهند روزه بگیرند.

حفظ رژیم غذایی مناسب در ماه مبارک رمضان می‌تواند به درمان کبد چرب کمک کند.

بیش از ۳۰ درصد از مردم کشور دارای کبد چرب هستند که منجر به مشکلاتی نظیر سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود؛ بنابراین توجه به سلامت کبد، اهمیت زیادی دارد.

کبد چرب به دلیل رژیم غذایی نامناسب ایجاد می‌شود. کبد به طور طبیعی خود را توسط سلول‌هایی ترمیم می‌کند، اما زمانی که کبد دچار چربی بیش از ۵ تا ۱۰ درصد می‌شود، این کار با اختلال مواجه شده و کبد فرد آسیب پذیر می‌شود.

کبد چرب و روزه داری

کبد چرب و روزه داری

کبد چرب چگونه ایجاد می شود؟

مصرف مشروبات الکلی، مواد غذایی چرب، داشتن اضافه وزن و نداشتن فعالیت بدنی سالم شامل ورزش و تحرک مفید، سو تغذیه، فشار خون بالا، بارداری و مصرف دارو‌هایی مانند آسپرین و تتراسایکلین و استامینوفن، از عوامل ایجاد کبد چرب هستند. توجه به رژیم غذایی برای افرادی که از کبد چرب رنج می‌برند اهمیت زیادی دارد.

 <<<بیشتر بخوانید:

کبدچربتان را بااین نسخه گیاهی درمان کنید

مواد غذایی برای درمان و پیشگیری از کبد چرب

سیر و پیاز، گریپ فروت و پرتقال، آب لیمو ترش و تازه در آب داغ، عسل، دارچین و اسفناج، از مواد غذایی هستند که مصرف آن‌ها به پیشگیری و درمان کبد چرب کمک می‌کند.

روزه داری برای افرادی که دچار کبد چرب هستند

تغییر رژیم غذایی و رفتار‌های ناسالم در صرف غذا در ماه مبارک رمضان و زمانی که فرد مبتلا به کبد چرب روزه می‌گیرد، می‌تواند به درمان او کمک کند. روزه داری به سم زدایی کبد کمک کرده و تاثیر مثبتی بر سلامت فرد می‌گذارد.

کبد چرب و روزه داری

برای داشتن یک رژیم غذایی سالم در ماه مبارک رمضان به نکات زیر توجه کنید:

۱) چربی‌های اشباع مانند کره و خامه را در وعده‌های غذایی حذف کنید.

۲) مصرف مواد نشاسته ایی مانند برنج، نان و ماکارونی را کاهش دهید.

۳) پروتئین مورد نیاز بدن خود را با مصرف ماهی و گوشت سفید تامین کنید.

۴) از مصرف جگر، مغز و کله پاچه بپرهیزید.

۵) از خوردن شیرینی جات مصنوعی اجتناب کنید.

۶) پس از افطار به مدت دو ساعت پیاده روی سبک انجام دهید.

۷) مصرف میوه و سبزیجات تازه در وعده‌های سحر و افطار را فراموش نکنید.

۸) از پرخوری و خوردن غذا‌های چرب در وعده‌های سحر و افطار پرهیز کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=53533