کبدچربتان را بااین نسخه گیاهی درمان کنید

  • کد خبر : 95043
  • 05 تیر 1399 - 6:10
کبدچربتان را بااین نسخه گیاهی درمان کنید

کد خبر: ۱۵۶۱۷۰

تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۹ – ۲۳:۱۴

مصرف سبزیجات افزایش یابد. چغندر و هویج به‌دلیل داشتن بتاکاروتن که اثر آنتی اکسیدانی بالایی برای کبد دارند و همچنین سیر بسیار مهم و مفیدند. مصرف غذاهای پر فیبر برای کبد بسیار مفیدند.

به گزارش نیوز: با افزایش بیماری کبد چرب در بین مردم بهتر است راه های درمان بدون نسخه های شیمیایی را تجربه کنید که بی ضرر تر است و ما در این مقاله یکی از بهترین درمان های گیاهی کبد چرب را برایتان اماده کرده ایم.

کاظم زاده اظهار کرد: براساس آمار ۷۰ درصد افرادی که چاق هستند کبد چرب دارند. همچنین کبد چرب در افرادی که دارای شکم بزرگ هستند نسبت به کسانی که چاقی سراسری دارند، بیشتر دیده می‌شود و خطرناک‌ تر است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه کاهش وزن، اساس درمان کبد چرب است تصریح کرد: ماه رمضان فرصتی است که می‌توان با رعایت اصول صحیح تغذیه، بخشی از اضافه وزن بدن را کاهش داد.

کاظم زاده، ذخیره سازی و سوخت و ساز چربی‌ها در بدن را یکی از فعالیت‌های مهم کبد برشمرد و افزود: هر گاه مقدار چربی بیش از ۵ درصد وزن آن شود کبد چرب حاصل می‌شود.

وی باتاکید بر اینکه مهم‌ترین موضوعی که بیماران کبد چرب باید به آن توجه کنند، مصرف میوه و سبزیجات تازه است، اظهار کرد: مصرف این مواد غذایی در ماه رمضان باید افزایش یابد و در وعده افطار و سحری، در رژیم غذایی گنجانده شوند.

کاظم زاده افزود: روزه‌ داری برای افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند، مفید است به ویژه بیمارانی که کبد چرب خفیف دارند و نه تنها باعث کاهش وزن و کاهش سایز دور شکم می‌شود بلکه به همان نسبت میزان چربی کبد را کاهش می‌دهد. روزه داری موجب می‌شود، سوخت و ساز بدن انسان تنظیم شود و چربی‌های کبد را آزاد کرده و مورد استفاده قرار می‌دهد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان افزود: روزه داری طولانی مدت در مواردی که کبد شدیداً چرب است می تواند مضر باشد و در چنین مواردی باید با پزشک خود مشاوره کنند. .

 کاظم زاده به منظور حفظ سلامتی کبد در ماه رمضان بر نکات زیر تاکید کرد:

ویتامین های گروه B و C و E که بیشتر در کلم بروکلی، تخم مرغ، اسفناج، غلات، جوانه‌ها و میوه ها دیده می‌شوند و سبوس برنج و گندم که منبع غنی از ویتامین‌های گروه B هستند به عنوان آنتی اکسیدان، تاثیر مناسبی بر کنترل کبد چرب دارند.

مصرف سبزیجات افزایش یابد. چغندر و هویج به‌دلیل داشتن بتاکاروتن که اثر آنتی اکسیدانی بالایی برای کبد دارند و همچنین سیر بسیار مهم و مفیدند. مصرف غذاهای پر فیبر برای کبد بسیار مفیدند.

مصرف غذاهای پر چرب و پر کلسترول باید قطع شود و بیشتر مواد غذایی خانگی و سالم استفاده گردد. روغن های مفید گیاهی مایع مثل روغن کنجد ، زیتون ، کلزا و … جهت پخت و پز مناسب تر است.

انواع ماهی‌ها ( خصوصا ماهی‌های ساردین – سالمون- قزل آلا ) مغزها و روغن های گیاهی شامل کانولا- سویا- کتان و کنجد سرشار از امگا -۶ هستند لذا مصرف انواع ماهی در وعده سحری و شام توصیه می‌شود. بهتر است حتی المکان از مصرف فست فودها- کله پاچه – مغز و جگر پرهیز شود.

مصرف غذاها و نوشیدنی‌های غنی از کافئین و الکل که می‌توانند پاکسازی کبد را با مشکل مواجه سازند بهتر است بسیار کاهش پیدا کنند در ضمن می‌توان مصرف چای سبز و آب میوه های طبیعی را جایگزین آنها کرد. غذاهای پر چرب و حاوی چربی اشباع و مصرف زولبیا و بامیه با توجه به نوع روغن‌هایی که در آن سرخ می شود بسیار دیر هضم و مضر بوده و کبد چرب را تشدید می کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=95043

برچسب ها

ثبت نظر

-