گیاه بومادران/سرشار از مواد مغذی و فواید آن برای بدن

  • کد خبر : 5106
  • 06 مرداد 1400 - 12:40
گیاه بومادران/سرشار از مواد مغذی و فواید آن برای بدن

نیوز: نام علمی گیاه بومادران، میلفولیوم، به معنی هزاربرگ( به دلیل شاخه های پر برگ این گیاه) است. بومادران گیاهی با مزاج گرم و خشک بوده و خواص دارویی و درمانی فراوانی دارد.

ترکیبات دارویی و درمانی بومادران

بومادران سرشار از مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها، اوژنول انواع فلانوئیدها روتین تانین، آهن، فسفر، گوگرد و غیره است.

درمان های خانگی بومادران

چای داغ بومادارن برای درمان خانگی سرماخوردگی های سخت بسیار مفید بوده همچنین ترکیب این گیاه با نعنا باعث بهبود آنفلونزا و همچنین نابودی تب می شود.

>>>بیشتر بخوانید:

گیاهانی که خاصیت آنتی هیستامین دارند

فواید بومادران برای بدن

کاهش التهابات

در گذشته طبیبان از بومادران برای کاهش التهابات و دردهای بخش های مختلف بدن مانند مفاصل، نقرس و سندرم روده استفاده می کردند.

بومادران

کاهش فشار خون

آزمایش ها و تحقیقات نشان می دهد مصرف منظم گیاه بومادران در تعدیل فشار خون نقش بسزایی دارد و می تواند خطر ابتلا به حمله،سکته و بیماری های قلبی را کاهش دهد.

بهبود زخم

گیاه بومادران به دلیل وجود مواد مغذی می تواند باعث بهبود زخم های آشیل شود.

کاهش استرس و اضطراب

در گذشته دمنوش این گیاه مفید برای کاهش هورمون های استرس و اظطراب و همچنین ایجاد آرامش در ذهن استفاده می شده.

درمان صرع و افسردگی

عرق گیاه بومادران به دلیل طبیعت گرمی که دارد در بهبود بیماریی هایی مانند صرع، جنون های خفیف و افسردگی بسیار مناسب است.

فواید دیگر بومادران

عرق بومادران برای درمان عارضه هایی مانند اسهال، کم خونی، اختلالات بینایی، قولنج های کبدی، سنگ کلیه، ورم مقعد و روده و بواسیر مناسب است.

عوارض گیاه بومادران

بومادران هم مانند گیاهان دیگر مضراتی دارد که در ادامه با برخی از این عوارض آشنا می شوید.
دم کرده گیاه بومادران باعث خواب آلودگی، بی اشتهایی، تهوع واستفراغ و همچنین استفاده طولانی از این گیاه باعث حساسیت افراد به نور می شود.

چه افرادی نباید از این گیاه استفاده کنند؟

محققان و طبیبان سنتی توصیه می کنند کودکان زیر دوسال نباید عرق این گیاه را مصرف کنند. استفاده از دمکرده یا ترکیبات این گیاه برای مادران شیردهه و بانوان باردار ممنوع است. همچنین افراد باید از مصرف روغن،دم کرده و عرق این گیاه در داخل چشم و اطراف چشم به طور جدی پرهیز کنند.

محمدرضا حاجی حیدری محقق و متخصص طب سنتی درباره زیره سیاه اظهار کرد: زیره سیاه مزاج گرم و خشک دارد و به دلیل دارا بودن خواص دارویی باعث درمان مشکلات گوارشی مانند نفخ معده، ضعف معده، مزاج معده های سرد و بلغمی می شود.

زیره سیاه

فواید زیره سیاه

حاجی حیدری یادآوری کرد: زیره سیاه برای افرادی که از پف و ورم صبحگاهی صورت خود رنج می برند بسیار مناسب است.
این متخصص و محقق طب سنتی با اشاره به فواید زیره اظهار کرد: زیره برای افزایش کیفیت شیرمادران، رفع سکسه، کاهش چربی، افزایش اشتها، تقویت متابولیسم بدن و سیستم دستگاه گوارشی مفید است و مصرف آن بادشکن است.

بی اشتهایی کودک

او با بیان اینکه برخی از مادران از بی اشتهایی کودک خود رنج می برند توصیه کرد: والدین گرامی بعد از هر وعده غذایی زیره سیاه رابه کودک خود دهند بعد از مدتی شاهد بهبود بی اشتهایی کودک خود باشند.
حاجی حیدری گفت: زیره را به صورت عرق، دم کرده و نیم کوب همراه با نبات می توان استفاده کرد.
این متخصص و محقق طب سنتی درپایان درباره گیاه دیگر که باعث بهبود بی اشتهای می شود اظهار کرد: گیاه دیگر که باعث بهبود بی اشتهایی می شود بومادرن است. گیاه بومادران به دلیل تحریک آنزیم های گوارشی بدن می تواند باعث افزایش اشتها شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=5106

ثبت نظر

-