6 مورد از فواید خوردن قره قاط این میوه پر خاصیت

  • کد خبر : 449488
  • 05 مهر 1400 - 12:45
6 مورد از فواید خوردن قره قاط این میوه پر خاصیت

نیوز: به عنوان بخشی از رژیم متعادل و سالم ، ما باید از میوه ها و سبزیجات مختلفی تغذیه کنیم تا مطمئن شویم همه ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز را دریافت می کنیم. قره قاط میوه ای مهم برای تامین سلامتی جسمی است و مصرف آن مزایای خاصی را به دنبال دارد. قره قاط میوه بومی آمریکای شمالی است ، اما محصولات زیادی مانند آب قره قاط و مکمل های این میوه در سراسر جهان در دسترس است.

در این پست برای شما 6 مورد از مهم ترین فواید خوردن قره‌قاط را خواهیم گفت تا این میوه را دست کم نگیرید.

قره قاط حاوی بیش از 15 ویتامین و مواد معدنی مفید است

قره‌قاط سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مفید است. برای داشتن بدنی سالم، ما به مصرف کافی ویتامین ها و مواد معدنی نیاز داریم. قره قاط حاوی ویتامین A ، B-1، B-3 ، B-6 ، C ، E و K است. این میوه همچنین حاوی پروتئین ، کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، آهن ، روی ، سدیم و فسفر می باشد. قره قاط همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدانی به نام پروآنتوسیانیدین معروف است. آنتی اکسیدان ها برای بدن بسیار مهم هستند زیرا به تجزیه و مبارزه با سلول های نامطلوب کمک می کنند.

قره قاط

از رشد برخی بیماری های طولانی مدت جلوگیری می کند

قره قاط حاوی عناصر زیادی است که بدن برای عملکرد و سالم ماندن به آن ها نیاز دارد. مطالعات اخیر نشان داده است که چگونه این عناصر می توانند اثرات طولانی مدت بیماری ها را نیز کند کنند. مطالعات پیش بالینی انجام شده در سال 2016 عناصر خاصی از قره‌قاط را در برابر سلول های سرطانی مورد آزمایش قرار داد.

این آزمایشات ثابت کرد که ترکیبات خاصی در قره قاط وجود دارد که می تواند باعث مرگ یا کند شدن رشد سلول های سرطانی شود. اگرچه آزمایشات بسیار کمی روی انسان ها انجام شده است، اما این امید هست که مصرف ان در طول درمان تاثیر بسزایی بر نتیجه دارد. قره قاط می تواند اثرات بیماری را کند کرده یا مشکلات مزمن مرتبط با سن مانند از دست دادن حافظه و پیری پوست را به تعویق بیاندازد.

باعث کاهش فشار خون می شود

شواهد نشان می دهد که برخی از پلی فنول های موجود در قره قاط می توانند در کاهش مواردی مانند فشار خون سیستولیک بسیار مفید باشند. هنگامی که این میوه به طور منظم خورده شود ، ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند. تحقیقات نشان داده است که برخی از مکمل های قره‌قاط می توانند به حفظ سطح کافی کلسترول و افزایش میزان لیپوپروتئین های با چگالی بالاHDL) ) کمک کنند. یک مطالعه روی 78 شرکت کننده انجام شد که اضافه وزن داشتند.

فشار خون

آن ها هر روز به میزان معینی از نوشیدنی های دارای قره‌قاط استفاده کردند و نتایج مثبت بود. پس از مدتی، در همه شرکت کنندگان بهبود تنظیم قند خون و افزایش سطح HDL مشاهده شد.

قره قاط حاوی عناصری است که می تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک کند

عناصر موجود در قره‌قاط می توانند با مراقبت از روده از سیستم ایمنی بدن محافظت کنند. ویژگی های آنتی اکسیدانی آن ها به بدن انسان کمک می کند تا سلول های ناخواسته ای را که بیشتر از طریق غذا وارد بدن ما می شوند، نابود کند. هنگامی که ما اغلب غذا را هضم می کنیم و آن را تجزیه می کنیم ، مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد در بدن تولید می شوند.

آنتی اکسیدان ها کمک می کنند تا بدن از شر این مولکول های ناخواسته خلاص شده و از سلول ها در برابر باکتری های مضر محافظت کند. مقادیر بالای ویتامین C موجود در قره قاط سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سرفه ها و سرماخوردگی تقویت می کند.

>>>بیشتر بخوانید:

جک فروت چیست؟/بزرگترین میوه دنیا با وزن ۳۵ کیلویی/فیلم

قره قاط می تواند به آلرژی کمک کند

برای اکثر حساسیت ها ، آنتی هیستامین ها و گاهی داروهای ضد التهابی تجویز می شود. قره‌قاط حاوی ترکیبی به نام کوئرستین است که تصور می شود به کاهش التهاب کمک می کند. اگر به دلیل حساسیت به چیزی التهاب را تجربه می کنید ، می توانید با مصرف قره قاط ، پیامدهای واکنش های آلرژیک را کاهش دهید.

آلرژی

آنها به توانایی در کاهش خطر عفونت مجاری ادراری معروف هستند

قره‌قاط میوه بومی آمریکای شمالی است و در زمان های بسیار قدیم بومیان آمریکا برای کمک به بیماری های مربوط به مثانه و کلیه از قره قاط استفاده می کردند. آنتی اکسیدان اصلی پروآنتوسیانیدین ها که در قره قاط وجود دارد ، مانع از اتصال باکتری های خاص به دیواره مجاری ادراری می شود. این امر خطر ابتلا به عفونت ادراری را کاهش می دهد. با این حال ، باید غلظت بالایی از این آنتی اکسیدان ها در بدن وجود داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=449488
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.thefactsite.com/health-benefits-of-cranberries/

ثبت نظر

-