رابطه جنسی و بدنسازی/آیا ورزشکاران مثل مردم عادی باید رابطه جنسی داشته باشند؟

  • کد خبر : 449431
  • 03 مهر 1400 - 11:30
رابطه جنسی و بدنسازی/آیا ورزشکاران مثل مردم عادی باید رابطه جنسی داشته باشند؟

نیوز: رابطه جنسی و بدنسازی/بارها سوال شده که چه میزان رابطه ی جنسی مناسب یک بدنساز معمولی است؟یا اینکه بعداز رابطه ی جنسی در باشگاه با کمبود قدرت و توان مواجه می شویم و اینکه ناخودآگاه دستانمان شروع به لرزیدن میکند و در این مقاله قصد داریم به بررسی میزان رابطه ی جنسی در بدنسازی برای بدنساز ها بپردازیم.

بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران ترس از این دارند که رابطه جنسی مانع پیشرفت ورزش یا ورزش کردن آن‌ها شود. چون  پس از هر رابطه جنسی مقدار زیادی از ذخیره پروتئینی و زینک از بدن خارج می‌شود و به خصوص بعد از آن، کم انرژی شده و خسته می‌شوند. اما این موضوع یک افسانه قدیمی است. بگذارید خیالتان را راحت کنیم: رابطه جنسی عضلات شما را نابود نخواهد کرد.

چیزی که خیلی از بدنسازان از آن غافل هستند این است که اسپرمی که در مایع منی وجود دارد همان تستسترون است و با خارج شدن آن بدن با کمبود تستسترون مواجه میشود و خب این دیدگاه غلطیست.زیرا مهم میزان تستسترون آزاد در جریان خون است نه آن اسپرمی که در قالب آب منی از انسان خارج میشود.

رابطه جنسی و بدنسازی

تستسترون دارای دوشاخه یا دوبخش میباشد:بخش اول آن مربوط به خواص آندروژنیک است که در سن بلوغ بروز میکند و موجب رشد و تکامل اعضاء و گرفتن قیافه مردانه و ……میشود.

بخش دوم که کاربرد آنابولیک دارد و معمولا بدنسازان بجای اینکه از تستسترون طبیعی خودشان استفاده کنند آن را بصورت تستسترون های صنعتی و در قالب آمپول تزریق میکنند که این عمل موجب افزایش تستسترون آزاد در جریان خون میشود و به گیرنده های آندروژنیک مستقر در عضلات پیوند میخورند و در نهایت باعث رشد میشوند لازم بذکره که طی هردوره استروئیدی میزان این گیرنده ها کاهش می یابد و شما رشد کمتری را تجربه میکنید.

جوانب مثبت و منفی ترک رابطه جنسی چیست؟

و اما میزان رابطه ی جنسی باید در حدی باشد که باعث تحلیل عضلات و قوای بدن نشود هفته ایی ١الي ٢ بار بهترین زمان برای یک بدنساز به شمار میرود.و سعی کنید این عمل را در روزهای استراحت و غیر تمرین انجام دهید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=449431

ثبت نظر

-