جوانب مثبت و منفی ترک رابطه جنسی چیست؟

  • کد خبر : 441036
  • 10 مرداد 1400 - 11:10
جوانب مثبت و منفی ترک رابطه جنسی چیست؟

نیوز: بسیار قابل درک به نظر می رسد که حتی فکر کردن به رابطه جنسی با همسر سابق ممکن است وسوسه انگیز باشد ، در عوض انگیزه برای یافتن شریک زندگی جدید یا داشتن رابطه با شخصی که اصلا نمی شناسید ممکن است جذابیتی نداشته باشد. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که گرچه ترک رابطه جنسی بسیار معمول است ، اما جنبه های مثبت و منفی وجود دارد. درباره مطالعات انجام شده در رابطه با جدایی جنسی و اینکه بدانید آیا این کار برای شما مناسب است یا نه با ما همراه باشید تا بیشتر بدانید.

جدایی جنسی چقدر رایج است؟

از نظر ظاهری ، آشنایی و راحتی در یک رابطه جنسی قدیمی جذاب به نظر می رسد – خصوصاً به این دلیل که بسیاری از مردم از احتمال همسریابی دوباره ناامید شده اند. این امر ممکن است به ویژه در مورد زنانی که درباره شروع یک رابطه دیگر به دلیل آسیب پذیری یا دلایل دیگر مردد هستند ، صادق باشد.

حالا به این سوال برسیم که دانشمندان علوم اجتماعی بر اساس مطالعات و مقالات بررسی شده در مورد این روند به چه نتیجه ای رسیده اند؟ اول از همه باید گفت این رفتار نسبتاً رایج است. 27٪ از بزرگسالان جوان جدایی از رابطه جنسی با شریک سابق را در یک دوره دو ساله تجربه می کنند. در ایالات متحده تقریباً از هر چهار زوج یکی از آن ها که به طور قانونی ازدواج کرده اند اما از هم جدا شده اند ، به طور منظم با هم رابطه جنسی برقرار می کنند. به علاوه ، برای 14٪ از افراد ، آخرین شریک جنسی آنها کسی بود که قبلا با آن ها رابطه داشتند.

جدایی جنسی

چرا بین زوجین جدایی جنسی اتفاق می افتد؟

دلایل زیادی وجود دارد که شخص ترجیح می دهد با شریک سابق خود رابطه برقرار کند. خواه از سر لذت یا راحتی باشد ، یا اینکه شخص بخواهد به هر نوعی با معشوق سابق خود ارتباط خود را ادامه دهد ، برخی از دلایل متداول در ادامه پست برای شما عزیزان اورده شده است.

لذت

بر اساس مطالعات ، بسیاری از زوجین برای اهداف شخصی خود رابطه جنسی را حتی پس از ترک رابطه برقرار می کنند که ارتباط چندانی با رابطه سابق آن ها ندارد. دلیل شماره یک همانطور که ذکر شد لذت یا “سرگرمی” است. دومین دلیل شایع سرخوردگی جنسی یا “نبود رابطه جنسی” است ، اما لزوماً به شریک قبلی ارتباطی ندارد.

مردان بیشتر احتمال دارد که لذت را دلیل اصلی خود برای ادامه رابطه جنسی پس از جدایی بدانند. این ممکن است به این دلیل باشد که در تمام فرهنگ های مورد بررسی ، مردان به احتمال زیاد کمیت رابطه جنسی را بیش از کیفیت ارزیابی می کنند. این در حالی است که زنان و مردان ادعا می کنند در رابطه جنسی لذت یکسانی را تجربه می کنند.ترک رابطه جنسی

حفظ رابطه

تمایل به برقراری رابطه مجدد با شریک سابق نیز ممکن است انگیزه ای برای ادامه رابطه جنسی باشد. سومین دلیل شایع این رفتار ، امید به “نگهداری همسر” یا به عبارت دیگر ، نگه داشتن همسر سابق خود در زندگی است. انگیزه یک فرد شکست خورده ممکن است این باشد که بخواهد شخص مقابل را به نوعی در زندگی خود نگه دارد ، دسترسی و ارتباط را حفظ کند و در آخر به رابطه برگردد. ممکن است اشتیاق برای زنده نگه داشتن رابطه انگیزه ای پشت برقراری دوباره رابطه جنسی باشد.

>>>بیشتر بخوانید:

نارضایتی از زندگی مشترک/نشانه هایی که به شما می گوید از رابطه خود ناراضی هستید!

رابطه دوسویه

سردرگمی در مورد احساس فرد در مورد پایان دادن به یک رابطه ممکن است دلیلی برای قطع رابطه جنسی باشد. اگر احساسات بد و مشکلات برطرف نشده ای وجود داشته باشد ، ممکن است فرد بخواهد شریکش را فقط یک گزینه از بین چند گزینه دیگر ببیند. اگر شخص در مورد احتمال موفقیت رابطه خود با شریک فعلی شک داشته باشد ، این مسئله بیشتر صادق است.

حتی برخی از زنان اگر حس کنند که نمی توانند به رابطه فعلی خود با یک مرد تعهد کافی داشته باشند، ممکن استبا شریک با سابق خود رابطه جنسی برقرار کنند تا نیاز جنسیشان تامین شود. البته عدم اطمینان از این موضوع در مردان بیشتر است. برخی اعتراف کردند که تمایل به حفظ دوستی با همسر یا شریک سابق در واقع ناشی از ادامه دسترسی جنسی به آن شخص است.

جدایی جنسی

پریشانی احساسی

به نظر می رسد شکسته شدن دل تأثیر عمده ای در تمایل فرد به رابطه جنسی با عشق گذشته دارد. این ممکن است زمانی باشد که تمایز بین شریک سابق و حال رخ داده و رابطه جنسی متوقف شود. برخی از افراد احساس می كنند كه رابطه جنسی با شریک گذشته به آن ها كمك می كند تا از غم پایان و شکست رابطه خود جان سالم به در برده و روحیه شان بهبود پیدا کند.

حرف پایانی

داشتن رابطه جنسی پس از پایان رابطه پیچیدپگی هایی دارد. ممکن است شخصی احساس کند که رواج این رفتار بیانگر آن نیست که عواقب بدی در پی دارد. تحقیقات نشان می دهد که این ممکن است درست باشد ، اما فرد باید مطمئن باشد که بتواند نظر عمومی را درباره آنچه برای خود و بهبود عاطفه خود بهتر است ، نادیده بگیرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=441036
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.verywellmind.com/pros-and-cons-of-breakup-sex-5120159

ثبت نظر

-