مجسمه خالق بیت‌کوین در مجارستان رونمایی شد/عکس

  • کد خبر : 448607
  • 28 شهریور 1400 - 8:27
مجسمه خالق بیت‌کوین در مجارستان رونمایی شد/عکس

نیوز: رونمایی از مجسمه خالق بیت‌کوین در مجارستان/در ۱۸ اوت سال ۲۰۰۸ دامنه اینترنتی به نشانی BITCOIN.ORG ثبت شد. در ۳۱ اکتبر همان سال، ایمیلی حاوی یک لینک به مقاله‌ای به نام «بیت‌کوین: سامانه پولی همتا به همتا» که توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو نوشته شده بود، در فهرست ایمیل رمزنگاری شده منتشر شد.

ناکاموتو بیت‌کوین را در قالب نرم‌افزار متن‌باز طراحی و در ژانویه ۲۰۰۹ به صورت عمومی منتشر کرد. هویت ناکاموتو همچنان ناشناس باقی مانده است.

مجسمه خالق بیت‌کوین

رونمایی از مجسمه خالق بیت‌کوین

تاریخچه بیت‌کوین، به عنوان مشهورترین رمزارزِ جهان، چندان طولانی نیست، اما در مقابل، بسیار رمزآلود است. بیت‌کوین، در سال ۲۰۰۸ میلادی، با انتشار مقاله‌ای از سوی «ساتوشی ناکاموتو»، معرفی شد، فردی که ادعا می شد ژاپنی است، متولد سال ۱۹۷۵ میلادی است و اکنون ۴۶ سال دارد.

او نخستین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی از بیت‌کوین و ساز و کار آن به‌عنوان یک «رمزارز» صحبت کرد، فرزندی که در واقع خودش خلق کرده بود و سعی داشت در قالب توضیحاتی، شیوه کارکرد و فلسفه‌اش را به بقیه نشان بدهد.

کارشناس چینی مدعی شد بیت کوین همه انسان‌ها را به کشتن می‌دهد

تا سال ۲۰۱۰، «ساتوشی ناکاموتو» همچنان از کودکِ فناورانه خود حمایت می‌کرد و در جریان اصلاحِ کدنویسی اولیه هم فعال بود. با این همه، از همان سال به بعد، این نابغه مرموز ناپدید شد و کسی نمی‌داند حالا که فرزندش به ۱۳ سالگی رسیده، ناکاموتو کجاست یا شخصا چقدر بیت‌کوین در اختیار دارد.

سر و کله خالق بیت‌کوین عملا دیگر جایی پیدا نشده و ردپایی هم از او مشاهده نمی‌شود. تا پیش از سال ۲۰۱۲، گاهی اظهارنظرهایی از «ساتوشی ناکاموتو» این سو و آن سو منتشر می‌شد، اظهارنظرهایی که عمدتا در مورد نظام بانکداری بودند. با این همه، حالا حتی همین حضور کم‌رنگ در دنیای رسانه و فضای آنلاین هم از بین رفته است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448607

ثبت نظر

-