فیلم کشتار بیش از ۱۴۰۰ دلفین در جزایر فارو دوباره جنجال‌ آفرین شد

  • کد خبر : 448430
  • 26 شهریور 1400 - 19:56
فیلم کشتار بیش از ۱۴۰۰ دلفین در جزایر فارو دوباره جنجال‌ آفرین شد

نیوز:  مراسم سنتی کشتار بیش از ۱۴۰۰ دلفین در جزایر فارو دوباره جنجال‌ آفرین شد.جزایر فارو در منتهی الیه شمال قاره اروپا قرار گرفته است. جزایر فارو نام جزایر هجده گانه ای است که به عنوان یکی از منطقه های خودگردان دانمارک شناخته می شود. جزایر فارو در سال ۱۸۱۴ از نظر سیاسی از نروژ جدا شد. جزایر فارو  از سال ۱۹۴۸ به صورت استانی خودمختار از پادشاهی دانمارک درآمد. مردم جزایر فارو هر سال مراسم سنتی کشتار دلفین ها را برگزار می کنند.

اهالی جزایر فارو با استناد به سنت های قدیمی خود هر ساله این پستانداران دریایی را به آب های کم عمق ساحلی هدایت کرده و پس از به دام انداختن آن ها در نزدیکی ساحل، دست به کشتار این جانوران به منظور استفاده از گوشت و چربی آن ها می کنند.شکار در جزایر آتلانتیک شمالی تجاری نیست و مجاز است، اما فعالان محیط زیست می گویند که این شکار ظالمانه است.

 

کشف فسیل نهنگ چهارپا: دوزیستی که ۴۳ میلیون سال قدمت دارد!

خشم عمومی در پی شکار شمار بزرگی دلفین در جزایر فارو

در پی کشتار بیش از 1400 دلفین در جزایر فارو که تصور می شود بزرگترین مورد صید این پستاندار در آنجا باشد، سنت شکار دلفین ها زیر ذره بین رفته است.

این گروه از دلفین های پهلوسفید روز یکشنبه به سوی بزرگترین آبدره (فیورد) در اطلس شمالی هدایت شدند.

قایق ها این گروه را به سوی آب های کم عمق ساحل اسکالابوتنور در ایستوروی هدایت کردند، جایی که با ضربات چاقو کشته شدند. لاشه حیوانات به ساحل کشیده و برای مصرف در میان بومیان تقسیم شد.

دولت فارو – که یک سرزمین خودمختار در دانمارک است – می گوید که هر سال به طور متوسط حدود 600 نهنگ خلبان شکار می شوند. دلفین های پهلوسفید در شمار کمتری شکار می شوند، برای مثال 35 دلفین در سال 2020 و 10 دلفین در سال 2010 صید شدند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448430

ثبت نظر

-