حقایق شگفت انگیز درباره بوسه/طولانی ترین بوسه جهان بیش از 58 ساعت طول کشید

  • کد خبر : 448406
  • 30 شهریور 1400 - 15:15
حقایق شگفت انگیز درباره بوسه/طولانی ترین بوسه جهان بیش از 58 ساعت طول کشید

نیوز: کاشتن یک بوسه به لب های همسر بدون شک ساده ترین راه برای تعامل با شریک زندگی خود و بیان قدرانی و بیان عشق به آنهاست. البته ، این یک چیز عادی است که وقتی آن را انجام می دهیم در امواجی از احساس خوب غرق می شویم. اما مانند هر چیز دیگری ، در مورد بوسه حقایقی وجود دارد ، مانند مزایای سلامتی ، ریشه شناسی و حتی علم بوسه. اگر مشتاقید درباره حقایق بوسه بیشتر بدانید ، ادامه مطلب را بخوانید!

معمولاً هنگام بوسیدن سرمان را به راست خم می کنیم

در حالی که واکنش شما به بوسه یک واکنش طبیعی به نظر می رسد ، باید بدانید که یک نکته عجیب وجود دارد و آن اینکه اکثر ما زمانی که می خواهیم عمل بوسه را انجام دهیم سرمان را به سمت راست خم می کنیم و این به زمانی برمی گردد که در شکم مادرمان بودیم!

این موضوع ممکن است یک ویژگی اجتماعی به نظر برسد ، اما در واقع حتی فراتر از ان است. این نظریه می گوید ، ما به راست خم می شویم زیرا وقتی در رحم مادر بودیم ، به طور طبیعی سرمان را به راست خم می کردیم. دفعه بعد که هوس بوسه به سرتان زد ، به خاطر داشته باشید که دوسوم افراد سرشان را به سمت راست خم می کنند، اگرچه یک سوم دیگر ممکن است گاه به گاه به سمت چپ متمایل شوند.

حقایق بوسه

در بوسیدن از 146 عضله استفاده می شود

حقایق بوسه/در کل هنگام بوسه ، 146 ماهیچه با هم کار می کنند. ممکن است فکر کنید اکثر آنها ماهیچه های صورت هستند ، اما در واقع ، 112 مورد از آنها عضلات نگهدارنده ی وضعیت بدن هستند (شامل عضلات تنه مانند شکم و لگن) و بقیه 34 عضلات مختلف صورت هستند. با این وجود ، ماهیچه ای که بیشتر در بوسه استفاده می شود ، ماهیچه اطراف دهان شماست که عضلات حلقوی دهان نامیده می شوند. حتما برایتان سول است که محققان چگونه به چنین چیزی پی بردند؟ خب ، آنها زوج هایی را که در زیر اسکنر ام آر آی همدیگر را می بوسیدند مورد مطالعه قرار دادند.

استفاده از حرف “X”  به عنوان بوسه به قرون وسطی برمی گردد

افراد انگلیسی زبان وقتی می خواهند به مهم ترین افراد زندگی خود نامه یا پیام بنویسند آن را با چاشنی ” XOXO ” ادویه دار می کنند، این عبارت به معنی “آغوش و بوسه” است. در قرون وسطی ، بسیاری از مردم نمی توانستند بخوانند یا بنویسند. متأسفانه دهقانان بی سواد بودند. بنابراین اگر مجبور به امضای سندی می شدند ،X” ” را به عنوان جایگزینی برای امضای خود می نوشتند ، و سپس سند را به عنوان نمادی از صداقت می بوسیدند.

طولانی ترین بوسه جهان بیش از 58 ساعت طول کشید

رکورد طولانی ترین بوسه در رکورد گینس ثبت شده است و زمان آن به طرز دیوانه کننده ای زیاد است! زوج تایلندی ، اکاکای و لاکسانا تیرانارات تا 58 ساعت و 35 دقیقه و 58 ثانیه بدون وقفه بوسه را ادامه دادند. اگر این نماد عشق نیست ، پس چیست! برای تأکید بیشتر بر این شاهکار چشمگیر ، یک فرد معمولی دو هفته از عمر خود را صرف بوسیدن می کند – در کل حدود 20160 دقیقه. درحالیکه کل زمان بوسیدن این زوج رکورددار تایلندی حتی بیشتر از این مدت زمان است!

حقایق بوسه

عبارت “بوسه ایرلندی ها” از قلعه بلارنی ایرلند گرفته شده است

ما این عبارت را معمولا روی تی شرت ها می بینیم ، اما از کجا آمده است؟ در ایرلند ، مکانی به نام قلعه بلارنی وجود دارد که سنگ بلارنی معروف جهان را در خود جای داده است. افسانه ها می گویند ، مردی به نام کورماک لیدیر مجبور شد برای شکایت به دادگاه برود ، بنابراین از الهه ایرلندی درخواست کمک کرد. او به او گفت اولین سنگی را که در راه می بیند ببوسد و او در دادگاه پیروز شد. کورماک سنگ را برداشت و آن را بر روی سنگ فرش قلعه خود گذاشت ، زیرا معتقد بود این سنگ خوش یمن است.

بوسه بر اجزای مختلف بدن/ با این بوسه ها کارت را پیش ببر!!

بوسه 80 میلیون باکتری جدید منتقل می کند

حقایق بوسه/وقتی عمل بوسه رخ میدهد ، دهان بزاق اضافی تولید می کند که به تمیز کردن دهان و جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند! البته به خاطر داشته باشید ، این یک بوسه می تواند تا 80 میلیون باکتری جدید را از فرد مقابل به شما منتقل کند ، که اگر دچار اختلال وسواسی ترس از میکروب باشید ، ممکن است این باکتری ها میکروب های دهانتان را از بین ببرند.

تحقیقات نشان می دهد که این باکتری ها می توانند میکروب ها را از کار انداخته و برایتان مفید باشند. همچنین این باکتری ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. نگران لک های روی پوست خود هستید؟ بوسیدن همچنین می تواند درماتیت و لکه های روی پوست را به حداقل برساند.

بوسه هراسی

مطالعه بوسه را فیلماتولوژی می نامند

اگر می خواهید علم بوسه را دنبال کنید ،آزادید! مطالعه بوسه فیلماتولوژی نامیده می شود. اگر تصمیم بگیرید این مطالعه را شروع کنید ، در مورد مواردی مانند میزان کالری که بوسه می سوزاند (3 کالری در دقیقه) ، یا اینکه چرا لب ها مانند دانه های برف هستند ، آشنا خواهید شد. می خواهید بدانید چرا لب ها به دانه های برف تشبیه می شوند؟ زیرا هیچ دو لبی یکسان نیست!

ترس از بوسه را بوسه هراسی می نامند

از اولین بوسه هراس دارید؟ بسیاری از مردم در اولین بوسه استرس دارند، که طبیعی است! اما تقریباً برای همه چیز فوبیا وجود دارد و بوسیدن نیز از این قاعده مستثنی نیست. ترس از بوسه، بوسه هراسی نام دارد که ترس و هراسی غیر منطقی است. البته ، این می تواند نه تنها در جوانان ، بلکه در هر سنی رخ دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448406
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.thefactsite.com/kissing-facts/

ثبت نظر

-