مدونا/ زندگی جنجالی ملکه موسیقی پاپ

  • کد خبر : 448387
  • 27 شهریور 1400 - 11:20
مدونا/ زندگی جنجالی ملکه موسیقی پاپ

نیوز: اگرچه در 30 سال گذشته خوانندگان زیادی وجود داشتند که ادعا می کردند می توانند جای مدونا را بگیرند و مقام ملکه بودن موسیقی پاپ را بدست آورند اما حتی نتوانسته اند سال ها در عرصه باقی بمانند. آثار او در فرهنگ پاپ بسیار فراتر از موسیقی است ، حتی با داشتن 14 آلبوم در تاریخچه کارهایش. از زمان به شهرت رسیدنش در دهه 1980 ، فیلمسازی ، نویسندگی ، کارآفرینی و فعال اجتماعی را به لیست حرفه های خود اضافه کرد ، و همیشه طوری عمل کرد تا طرفداران به پایش بایستند زیرا هیچکس نمی داند مدونا در آینده با چه کاری طرفداران را شگفت زده خواهد کرد.

همانطور که او در سال 1998 به یواس‌ای تودی گفت: “من خودم را از اول نمی سازم؛ زندگی ام مثل یک سفر است، و من ماجراجویی هستم که مدام تغییر شکل می دهد.”

تولد

مدونا لوئیز سیکون در 16 اوت 1958 در بی سی میشیگان متولد شد. هیچ کس معمولا از محل تولد خود بد نمی گوید ولی او یکبار در تلویزیون ملی شهر خود را “شهری بد بو و کوچک در میشیگان شمالی” خواند. مدونا ، یکی از شش فرزند خانواده است که اسم مادرش رویش گذاشته شده ، مادری که در 5 سالگی مدونا بر اثر سرطان سینه درگذشت. مدونا که دانشجوی الف بود، بورسیه رقص در دانشگاه میشیگان را دریافت کرد. در سال 1978 ، مدونا تحصیلات خود را رها کرد و فقط با دارایی به ارزش 35 دلار به نیویورک رفت.

جوانی مدونا

مدونا در حین تحصیل در تئاتر رقص آمریکایی آلوین ایلی ، برای تأمین هزینه های زندگی خود هر کجا که میشد کار می کرد. زمانی او در رستوران دانکن دوناتس مشغول کار بود که گفته می شود به دلیل ریختن مربا روی صورت یک مشتری اخراج شد. قبل از در پیش گرفتن مسیر هنری و انفرادی خود ، دو گروه را بنیانگذاری کرده بود.

او با دن گیلروی ، فیلمساز آمریکایی، کلاب صبحگاهی را تأسیس کرد. او دن گیلروی را در تور اروپا در سال 1979 که به عنوان رقاص و همکار خواننده حضور داشت ملاقات کرد. این دو با هم در کنیسه ای (پرستشگاه یهودیان) متروکه در برزن کوینز (در شهر نیویورک) زندگی می کردند.

حدود یک سال بعد یا کمی بیشتر ، او گروه و گیلروی را ترک کرد و با دوست پسر جدیدش استفان بری ، گروه امی را تشکیل داد. موسیقی های آن ها توجه سیمور استین ، موسس سایر رکوردز را به خود جلب کرد. سرانجام او به مدونا پیشنهاد همکاری داد. اولین تک آهنگ مدونا با نام “Everybody” در 6 اکتبر 1982 منتشر شد. اولین آلبومش نیز در ژوئیه 1983 منتشر شد. در سال 1984 برای اولین بار در صدر لیست 10 تا از برترین ها قرار گرفت.

جایزه موسیقی ام تی وی

او در اولین مراسم خود در سال 1984 ، در مقابل دیگر هنرمندان آهنگ “Like a Virgin” را اجرا کرد و جایزه موسیقی ام تی وی را از آن خود کرد. اولین نقش سینمایی مدونا در فیلم Vision Quest در سال 1985 بود که نقش یک خواننده کلاب را بازی کرد. تا به امروز ، او 14 آلبوم منتشر کرده است. مجموع فروش آلبوم های او باعث شده است که وی به عنوان موفق ترین هنرمند زن در تمام دوران و خواننده ای با پرفروش ترین آهنگ ها در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

مدونا

در سال 1990 ، مدونا نامزد دریافت ستاره در مراسم پیاده روی مشاهیر هالیوود شد. مدونا در طول دوران حرفه ای خود در 19 فیلم ظاهر شده است ، ایفای نقش اصلی در فیلم اویتا در سال 1996 ، گلدن گلوب بهترین بازیگر زن کمدی را برای او به ارمغان آورد. در کنار اینها، البته او نه بار هم جایزه تمشک طلایی را گرفته است.

>>>بیشتر بخوانید:

بیوگرافی/ یارا شهیدی تنها دختر ایرانی راه یافته به مراسم مت گالا

یکی از آن ها سال 2000 بود که به عنوان بدترین بازیگر زن قرن معرفی شد. از طرف دیگر ، او نه رازی دریافت کرده است ، از جمله افتخار بدترین بازیگر زن قرن در سال 2000. چند نمونه از نقش های برجسته مدونا: نقش زن گربه ای (کت وومن) در فیلم بازگشت بتمن ، جینجر (نقش شارون استون) در کازینو ، و راشل (نقش ویتنی هاستون) در محافظ.

ازدواج

مدونا از 15 سالگی گیاه خوار بوده است. او از برونتوفوبیا رنج می برد که همان ترس از رعد و برق است. دو بار ازدواج کرده است ، ابتدا با بازیگر سین پن از سال 1985 تا 1989 و سپس با کارگردان بریتانیایی گای ریچی از 2008 – 2002. آلبوم True Blue در مورد پن یعنی همسر اولش بود. مدونا تنها هنرمندی است که در 1985 در لایو اید، لایو 8 در 2005 و لایو ایرث در 2007 اجرا کرده است.

مدونا

مدونا شش فرزند دارد. اولین فرزندش، لوردس ماریا سیکون ، در سال 1996 به دنیا آمد. پس از او روکو جان ریچی در سال 2000. بعدها دیوید باندا متولد مالاوی در سال 2006 ، چیفوندو جیمز در سال 2009 و خواهران دوقلوی استر و استلا در سال 2017 به فرزندخواندگی او درآمدند.

مدونا از رنگ نارنجی متنفر است. و اصلا به این فکر نکنید که روز تولدش برایش گل ادریسی کادو دهید. او کاملا از گل متنفر است. مدونا به دلیل اصل و نسب فرانسوی-کانادایی مادرش ، از فامیل های دور سلین دیون است. در سال 2005 ، او به دلیل افتادن از اسبش دچار سه ترک خوردگی در دنده ، استخوان ترقوه و شکستگی دست شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=448387
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.eonline.com/news/960551/60-crazy-facts-about-madonna-you-probably-didn-t-know

ثبت نظر

-