فضای مجازی و فرزندان زیر ۱۵ سال/این موارد را جدی بگیرید!

  • کد خبر : 447229
  • 17 شهریور 1400 - 13:00
فضای مجازی و فرزندان زیر ۱۵ سال/این موارد را جدی بگیرید!

نیوز: در مورد فضای مجازی و کودکان باید گفت که، بچه های امروزی با بچه های قدیم به شدت فرق دارند. دست هر بچه ای در هر سنی تلفن همراه دیده می شود که این امر می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر افراد خانواده شما در زمان همه گیری بیماری کرونا مجبور به ماندن در خانه هستند، احتمال دارد که فرزندانتان زمان بیشتری را در فضای مجازی بگذرانند. مدارس، تماس با دوستان و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها، حتی کلاس‌های موسیقی و خیلی چیزهای دیگر آنلاین شده‌اند.

ارتباطات مجازی به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا اثرات سوء این وضعیت (موقتی) کم‌‌تر شود و آنها را تشویق می‌کند تا به زندگی روزانه خود ادامه دهند. ولی از طرف دیگر چالش‌های جدیدی برای والدین ایجاد می‌کند. چطور می‌توانید از فضای اینترنت بیشترین استفاده  کرده در حالیکه  کم‌ترین آسیب  متوجه کودکان گردد؟ حتی در شرایط عادی هم حفظ چنین تعادلی کار ساده‌ای نیست، حالا که بحث بحران سلامتی مثل بیماری کرونا هم مطرح است.

>>>بیشتر بخوانید:

کودکان و بازی‌های رایانه‌ای / چالش جدی والدین در روزهای کرونایی

فضای مجازی و کودکان

فضای مجازی و کودکان زیر ۱۵ سال لطفا برای فرزندان خود در این سن موارد زیر را به جد در نظر بگیرید

تلفن یا تبلت باید مالکیت عمومی داشته باشد یعنی تبلت خانواده باشد و همه ازش استفاده کنند. (هرگز گوشی را محتص فرزند خود قرار ندهید)
در شبکه های اجتماعی (چون اینستاگرام) عضو نشود. در صورت ضرورت فقط از پیام رسانهای ایرانی مثل ایتا وسروش استفاده کند.

خطرات فضای مجازی را به آنان گوشزد کنید و حضورشان در فضای حقیقی و ورزش را تقویت کنید.

فراموش نکنید، فضای مجازی فقط آسیب نیست، اگر مدیریتش را بیاموزیم و به فرزندانمان در سنین بالاتر استفاده صحیح را آموزش دهیم، فواید بسیار زیادی به همراه دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=447229

ثبت نظر

-