قابلیت استفاده از شاد برای نابینایان و کم شناوایان فعال شد

  • کد خبر : 456590
  • 01 دی 1400 - 22:38
قابلیت استفاده از شاد برای نابینایان و کم شناوایان فعال شد

نیوز: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ‌استان اصفهان گفت: ۱۱۰ مدرسه ‌در تمام مناطق و نواحی استان اصفهان پذیرای دانش‌آموزان استثنایی ‌است، شبکه شاد برای نابینایان مناسب سازی شده است، برای دیگر گروه‌ها هم مشکلات زیرساختی و اعتباری این شبکه برطرف شده است.

محسن الماسی در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدراس استثنایی استان اصفهان، اظهار کرد: برای ثبت نام ورودی‌ها بعد از فرایند سنجش، نوآموزان به پایگاه‌های تخصصی ارجاع و با بررسی وضعیت دانش‌آموز، امتیازهای کسب شده و اطلاعاتی که از والدین گرفته می‌شود و دانش‌آموز برای رفتن به سمت آموزش تلفیقی یا مدارس استثنایی راهنمایی می‌شوند.

ثبت نام اتوماتیک دانش آموزان میان پایه

وی اضافه کرد: دانش‌آموز استثنایی ممکن است در مدرسه عادی یا استثنایی ثبت‌نام شود، برای دانش آموزان میان پایه نیز روند ثبت نام به صورت خودکار انجام می‌شود و دانش آموزانی که شرایط لازم را دارند به پایه بالاتر ارتقا پیدا می‌کنند و فرایند ثبت نام و ثبت کتاب‌ها را مدیر انجام می‌دهد و نیاز به مراجعه حضوری اولیا نیست.

رجب رحمانی: خواستیم خروجی رتبه بندی معلمان تربیت دانش آموزان متدین باشد

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان تصریح کرد: دانش‌آموزان ورودی پایه‌های هفتم و دهم به دلیل اینکه مدارس محدودتر می‌شود باید حضوری مراجعه کنند؛ مدیر مدرسه پرونده را در اختیار آنها می‌گذارد و محل ثبت نام را بر اساس آدرس و قطب بندی انجام شده اعلام می‌کند.

الماسی خاطرنشان کرد: اولویت ثبت نام دانش‌آموزان در محل سکونت آنها است و سعی می‌شود دانش آموزان در سطح شهر به گونه‌ای تقسیم شوند که در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت ثبت نام شوند.

وی افزود: در استان اصفهان ۱۱۰ مدرسه پذیرای دانش‌آموزان استثنایی است در تمام مناطق و نواحی استان اصفهان حداقل یک مدرسه استثنایی برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیاز ویژه را پیش‌بینی کردیم و در بسیاری از شهرستان‌ها که مناطق روستایی وجود دارد کلاس‌های ضمیمه برای ارائه خدمات بهتر به دانش‌آموزان با نیاز ویژه پیش‌بینی شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=456590

ثبت نظر

-