طرز تهیه پنکیک/یک دسر فوق العاده آسان و خوشمزه

  • کد خبر : 446845
  • 15 شهریور 1400 - 14:25
طرز تهیه پنکیک/یک دسر فوق العاده آسان و خوشمزه

نیوز: پنکیک (یا هات کیک، کباب پز یا فلاپ جک، نباید با فلاپ جک جو دو سر اشتباه شود) یک کیک تخت، اغلب نازک و گرد است که از خمیر حاوی نشاسته تهیه شده است که ممکن است شامل تخم مرغ، شیر و کره باشد و روی حرارت پخته شود.سطحی خمیری در ظرفی مانند تابه یا ماهیتابه با روغن یا کره سرخ می شود. شواهد باستان شناسی نشان می دهد که پنکیک احتمالاً اولین و گسترده ترین غذای غلات بود که در جوامع ماقبل تاریخ مصرف می شده است.نیوز در ادامه طرز تهیه پنکیک خانگی خوشمزه برای شما فراهم کرده است:

پنکیک در شهر های مختلف:

شکل و ساختار پنکیک در سراسر جهان متفاوت است. در انگلستان، پنکیک ها اغلب بدون خمیرمایه هستند و شبیه یک کریپ هستند. در آمریکای شمالی، از یک ماده مخمر (معمولاً بیکینگ پودر) برای تهیه یک پنکیک ترد ضخیم استفاده می شود. کرپ یک پنکیک نازک برتونی منشاء فرانسوی دارد که در یک یا هر دو طرف در یک تابه یا کرپ ساز مخصوص پخته می شود تا به شبکه ای شبیه حباب های خوب برسد.

یک نوع معروف که از جنوب شرقی اروپا سرچشمه می گیرد پلنکیک است، یک پنکیک مرطوب نازک که از هر دو طرف سرخ شده و پر از مربا، پنیر خامه ای، شکلات یا گردوی آسیاب شده است اما از بسیاری از مواد دیگر-شیرین یا خوش طعم-نیز می توان در تهیه آن استفاده کرد.

طرز تهیه پنکیک

وقتی از سیب زمینی به عنوان بخش عمده ای از خمیر استفاده می کنید نتیجه یک پنکیک سیب زمینی است. در برخی کشورها مخلوط پنکیک تجاری تهیه می شود. وقتی از دوغ به جای شیر در ساخت آن استفاده می شود، پنکیک طعم تندی پیدا می کند و به عنوان پنکیک دوغ معروف می شود، که در اسکاتلند و ایالات متحده رایج است. آرد گندم سیاه را می توان در خمیر پنکیک استفاده کرد و نوعی پنکیک گندم سیاه را تهیه کرد.

پنکیک ها ممکن است در هر زمان از روز یا سال با انواع مواد برای تزئین یا درون شان سرو شوند. در آمریکای شمالی، آنها معمولاً غذای صبحانه محسوب می شوند و عملکرد مشابهی به وافل دارند. در بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع، پنکیک در سه شنبه شب که معمولاً به عنوان “روز پنکیک” شناخته می شود، سرو می شوند، زمانی که از لحاظ تاریخی، مواد فاسد شدنی باید قبل از روزه داری مصرف شوند.

مواد لازم و طرز تهیه پنکیک

این دستور پخت پنکیک، یک دستور عالی است که در کتاب دستور العمل مادربزرگم پیدا کردم. پنکیک که مورد علاقه همه ی اعضای خانواده بود.

آمادگی: ۵ دقیقه
پختن: ۱۵ دقیقه
جمع: ۲۰ دقیقه

طرز تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه

طرز تهیه پنکیک

مواد لازم:

½ فنجان آرد همه منظوره
½ قاشق چای خوری بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری نمک
۱ قاشق غذاخوری شکر سفید
¼ فنجان شیر
۱ تخم مرغ
۳ قاشق غذاخوری کره ذوب شده

طرز تهیه پنکیک خانگی

مرحله ۱:

در یک کاسه بزرگ، آرد، بیکینگ پودر، نمک و شکر را با هم الک کنید. یک حفره در مرکز مواد ایجاد کنید و شیر، تخم مرغ و کره آب شده را بریزید. و آن ها را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.


مرحله ۲:

تابه یا ماهی تابه ای را که کمی روغن زده اید روی حرارت متوسط ​​تا خوب گرم شود. خمیر را روی تابه بریزید، تقریباً برای هر پنکیک ۱/۴ فنجان استفاده کنید. هر دو طرف را کاملا سرخ کرده و گرم سرو کنید.

ارزش غذایی در هر وعده:

۱۵۸ کالری ؛
پروتئین ۴.۵ گرم ؛
کربوهیدرات ۲۱.۷ گرم ؛
چربی ۵.۹ گرم ؛
کلسترول ۳۷.۷ میلی گرم ؛
سدیم ۵۰۳.۶ میلی گرم تغذیه کامل

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=446845
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

-