طرز تهیه کیک وانیلی با تکنیک های ژاپنی

  • کد خبر : 446798
  • 15 شهریور 1400 - 11:00
طرز تهیه کیک وانیلی با تکنیک های ژاپنی

نیوز: این طرز تهیه کیک وانیلی بهترین دستور کیک وانیلی من است. یک کیک کره ای کلاسیک با تکنیک های ژاپنی برای خوش رنگ ترین، نرم و مرطوب ترین کیک زرد که تابحال پخته اید. این کیک به سبک نانوایی پخت می شود و به مدت ۴ روز تازه و مرطوب می ماند. کیک وانیلی نرم تر و چرب تر از کیک های معمولی و بسیار مرطوب تر از کیک های اسفنجی سنتی هستند. تهیه آنها آسان تر است – و همین خمیر باعث می شود کاپ کیک وانیلی عالی باشد. برای تهیه کیک شکلاتی، این دستور را ببینید

در طعم های مختلف منوی اصلی دستور العمل من دستور العمل های کیک خانگی، کیک وانیلی بهترین کیک من است که ۴ روز تازه می ماند! بهترین دستور کیک وانیلی من این است… نرم، مرطوب و کرکی بدون این که غیرطبیعی به نظر رسد (همانطور که برخی از شیرینی فروشی ها می توانند این کار را انجام دهند). دیگر خبری از یک کیک غلیظ نیست!

تازه ماندن کیک

به مدت ۴ روز کامل کاملاً تازه می ماند. ۱۰۰ درصد تازه در روز اول، و هنوز هم ۹۶ درصد تازه در روز چهارم. عالی است، این چیزی نیست که بتوان در هر کیک دیگری دید. طعم وانیل و کره دوست داشتنی بدون احساس ذره ای که دهان تان چرب شود؛ یکپارچه، بدون حفره های بزرگ یا سوراخ های نامنظم و خرد شده؛ کاملا صاف و یکدست می پزد و نیازی به تراز کردن ندارد! و این کیک زیاد هم شیرین نیست

می توان یک کیک لایه ای بزرگ را با توده های خامه و انواع توت ها آغشته کرد. در عوض، کیک های ابریشمی و اسفنجی که اگرچه سبک تر هستند، در واقع نمی توانند وزن زیادی را تحمل کنند. در کیک وانیلی لایه زیرین کاملاً ترد می شود. بنابراین اگر تمامی این ها برای شما نیز جذاب است، به جرات می توانم بگویم که ممکن است دستور کیک وانیلی من کیک مورد علاقه شما نیز تبدیل شود! و در اینجا یک پیش نمایش کوچک وجود دارد تا به شما نشان دهد که بعد از ۴ روز هنوز چقدر نرم و لطیف است:

منشاء این کیک وانیلی

این کیک وانیلی حاصل جمع بهترین کیک های اسفنجی ژاپنی و کیک های کره ای غربی است. این کیک بسیار نرم و کرکی است و در میان کیک های ژاپنی دارای شهرت جهانی است و از روش پخت ژاپنی در طبخ آن استفاده می شود.

اما بسیار محکم تر از کیک های ژاپنی است که بسیار ظریف هستند و فقط می توان آنها را با خامه تزئین کرد. همچنین، مهمتر از همه، این کیک شامل شرایط ماندگاری کیک من است تا حداقل ۲ روز پس از تهیه کاملاً تازه بماند. ( ۴ روز کاملاً دوام می آورد.)

طرز تهیه کیک وانیلی

جالب است که متخصصان طرز تهیه کیک وانیلی و مواد تشکیل دهنده آن را بسیار شبیه به آنچه در آمریکا کیک شیر داغ نامیده می شود تشخیص داده اند – البته عجیب است که اغلب به عنوان یک کیک غلیظ توصیف می شود، احتمالاً به این دلیل که هوادهی تخم مرغ را حفظ نمی کنند.

این دستور کیک تقریباً برای ۴ روز – حتی ۵ روز عالی است! یکی از نشانه های یک کیک خوب تهیه یک اسفنج صاف و یک دست است. بدون سوراخ های بزرگ یا تعداد زیادی حفره با اندازه نامنظم. این کیک به نظر می رسد طعمی مخملی دارد بافت مخملی مشابه کیک مخملی قرمز.

مواد لازم در بهترین دستور و طرز تهیه کیک وانیلی من در اینجا چیزی است که برای تهیه این کیک وانیلی نرم نیاز دارید. نه آرد کیک، نه دوغ، نه خامه ترش. همه آنها را امتحان کردم و بهتر است این کیک با آرد ساده همه منظوره و فقط شیر بهتر پخته می شود.

 

طرز تهیه کیک وانیلی:

آرد ساده همه منظوره – در مقایسه با آرد کیک ، طعم کره و وانیل بهتری دارد، خمیر آن کمی مخملی تر و کمی مرطوب تر نیز می ماند.

زدن تخم مرغ

برای هوادهی کیک کلیدی است. تا کیک شما فوق العاده سبک و کرکی شود. خمیری که شما تهیه می کنید شامل بیکینگ پودر-جوش شیرین (دو کربوهیدرات) نیست. بلکه شامل شیر فقط شیر گاو ساده که چربی کمی دارد. چربی کم نیز به خوبی عمل می کند اما به میزان کمی افزایش می یابد. شیر غیر لبنی یا دوغ را جایگزین نکنید. برای افزودن شکر بهتر است در صورت امکان از شکر فوق العاده ریز استفاده کنید زیرا در تخم مرغ بهتر حل می شود. اما شکر معمولی که دارای دانه ریز است نیز بسیار خوب عمل می کند.

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده با پف زیاد


روغن:

فقط ۱ قاشق غذاخوری به میزان قابل توجهی از رطوبت اضافی به ویژه در روز چهارم بدون کوچک کردن آن اضافه می آید و فقط یک قاشق روغن برای این کیک کافی است. وسوسه نشوید که چیزهای بیشتری اضافه کنید، من یک قاشق غذاخوری اضافی امتحان کردم و کافی بود.
عصاره وانیل: بهترین کیکی که می توانید با افزودن عصاره وانیل درست کنید، ممکن است. بهتر است از یک مارک خوب عصاره وانیل برای تهیه کیک وانیل استفاده نمایید. من از عصاره وانیل ملکه استفاده می کنم. پول خود را برای خرید پودر وانیل یا هدر ندهید چون برای کیک ارزش ندارد.

میکسر ایستاده باعث می شود این کیک وانیلی بهتر تهیه شود هرچند که می توان آن را با هم زن برقی دستی نیز تهیه کرد. در حالی که زمان زیادی طول می کشد تا تخم مرغ ها برای تهیه یک کیک ترد دوست داشتنی آماده شوند اما این دستور العمل بیشتر از دستور العمل های معمول “کره خامه ای و شکر تا ترد” مقاوم است.

طرز تهیه کیک وانیلی


تخم مرغ ها و شکر را هم بزنید:

تخم مرغ ها را به مدت ۷ دقیقه با شکر هم بزنید تا غلیظ و براق شوند و از زرد به سفید تبدیل شده و حجم آن سه برابر می شود (کمی بیش از دو برابر عمق کاسه). هوادهی ایجاد شده در این مرحله برای یک خمیر نرم و ترد مهم است. این تکنیکی است که از کیک اسفنجی ژاپنی گرفته الگو شده است.
نکته مهم: پس از این مرحله، هم زدن را به حداقل برسانید، در غیر این صورت هوا را از بین خواهید برد. بنابراین فقط زمان و سرعتی که می گویم را دنبال کنید. در اینجا قبل و بعد از هم زدن به نظر می رسد:


آرد را به تدریج اضافه کنید :

آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس در ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و فقط ۵ ثانیه با سرعت مخلوط کنید. این باعث می شود که آرد فقط مخلوط شود – نگران نباشید اگر قطعاتی با هم مخلوط شده باشند.


کره ذوب شده داغ در شیر:

از مایکروویو یا اجاق گاز استفاده کنید تا شیر را با کره گرم کنید تا آب شوند. باور کنید یا نه، شیر گرم به هوادهی در این کیک کمک می کند. من به آن شک داشتم، بنابراین با کره ذوب شده سرد در شیر امتحان کردم و متوجه شدم که به همان اندازه پف نمی کند. استفاده از شیر داغ با کره ذوب شده در خمیر کیک یکی دیگر از تکنیک هایی است که در برخی از انواع کیک اسفنجی ژاپنی استفاده می شود. جالب اینجاست که اخیراً متوجه شدم از آن در کیک سنتی جنوبی به نام کیک شیر گرم استفاده می شود.


طرز تهیه کیک وانیلی

مقداری خمیر را با شیر داغ مخلوط کنید:

این امر به دو منظور انجام می شود:
الف) دمای شیر داغ را پایین بیاورید تا تخم مرغ “پخته” نشود (به عنوان مثال، معتدل شدن).
و ب) چگالی شیر داغ را روشن می کند ( کف می کند) بنابراین وقتی به بقیه مخلوط تخم مرغ زده شده اضافه می شود سریعتر با هم مخلوط می شود.


مخلوط شیر را به مدت ۲۰ ثانیه به سرعت در تخم مرغ های زده شده بریزید.

۱. دور کاسه ها را بکشید، سپس با سرعت کم به مدت ۱۰ ثانیه مخلوط کنید – حالا خمیر باید صاف شود.
۲. در ۲ قالب کیک که با کاغذ روغنی/پخت پوشانده شده است بریزید.

حباب های بزرگ هوا را با انداختن قالب های کیک روی میز ۳ بار بیرون بکشید. و بدانید این کار باعث می شود حباب های افزایش دهنده کیک ایجاد شده در مرحله ۱ روی پف کیک تأثیر نگذارد، اما باعث می شود حباب های بزرگی در خمیر به سطح بالا آمده و ترکیده شوند. اگر این کار را نکنید، ممکن است با ۶ حباب بزرگ روی سطح کیک که قهوه ای رنگ هستند و حباب های هوای بزرگ داشته باشند، رو به رو شوید.

پخت کیک

۳۰ دقیقه کیک را بپزید تا قهوه ای طلایی شود و یک خلال دندان تمیز داخل تمیز کنید تا ببینید پخته یا نه. کیک یک گنبد کوچک دارد اما وقتی خنک می شود پهن می شود. ممکن است ترک های کوچکی روی سطح کیک ایجاد شود، مانند آنچه در وسط کیک سمت چپ در عکس بالا مشاهده می کنید. اگر فر شما به طور یکنواخت گرما را توزیع نکند (قسمت جلوی چپ من گرمتر است) ممکن است این حالت رخ دهد. اما نگران نباشید – هنگامی که کیک خنک شد و گنبد آن کمی صاف شود، ترک ها از بین می روند.

برای مسطح کردن کیک، آن را روی یک قفسه وارونه کنید تا خنک شود. اگر سطح گنبدی بودن کیک برایتان مهم نیست و می خواهید سطح قهوه ای طلایی زیبا را نشان دهید (به عنوان مثال اگر کیک را با پودر قند یا لعاب درست کرده اید) ، سپس آن را از سمتی که در ماهیتابه بوده روی قفسه قرار دهید تا خنک شود. و سپس تزئین کنید! خامه را آماده کنید، انواع توت فرنگی های تازه را روی خامه قرار دهید با خامه شکلاتی، آن را بپوشانید یا به سادگی روی آن پودر قند بپاشید و سپس آن را سرو نمایید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=446798
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

-