طرز تهیه کیک آلبالو/یک کیک فوق العاده خوشمزه

  • کد خبر : 444961
  • 02 شهریور 1400 - 11:00
طرز تهیه کیک آلبالو/یک کیک فوق العاده خوشمزه

نیوز: کیک آلبالو جزو خوش مزه ترین کیک ها می باشد که در فصل بهار و تابستان و همزمان با رسیدن آلبالو می توانید این کیک خوش مزه را برای عصرانه درست کرده و با چایی میل کنید.فریز کردن آلبالو می تواند به شما این امکان را بدهد که در پاییز و زمستان این کیک خوش مزه و خوش رنگ را تهیه نمایید.اگر طعم آلبالو را دوست دارید حتما از خوردن کیک آن هم لذت خواهید برد. این کیک خوش مزه را تهیه کنید. این کیک بافتی پنبه ای و نرم دارد و اصلا خمیری نمی شود. این کیک به دلیل داشتن آلبالو مزه ترش و شیرین بسیار خوبی به کیک می دهد. در ادامه با نیوز همراه باشید با طرز تهیه کیک آلبالو:

 کیک آلبالو

مواد لازم برای درست کردن کیک آلبالو

۱) تخم مرغ: دو عدد
۲) آرد: یک و نیم پیمانه
۳) ماست: یک و نیم پیمانه
۴) روغن: نصف پیمانه
۵) شکر: نصف پیمانه
۶) آلبالو: بدون هسته یک پیمانه
۷) بیکینگ پودر: یک ق چای خوری
۸) وانیل: نوک ق چای خوری

>>>بیشتر بخوانید:

شربت و مربای آلبالو خوشمزه در خانه درست کن!

طرز تهیه کیک آلبالو با ماست

اولین مرحله:

قبل از هر کاری فر را با دمای ۱۷۰ درجه روشن کنید تا خوب گرم شود بعد از آن هم مواد را در دمای محیط قرار دهید تا دمای آن با هم یکی شود. آرد و بیکینگ پودر را با هم خوب مخلوط کنید و برای یک دست شدن سه بار الک کنید.


دومین مرحله:

تخم مرغ ها را داخل ظرفی ریخته و به همراه وانیل و شکر با همزن برقی با دور تند به مدت هفت دقیقه خوب هم بزنید مخلوط شود و کشدار و کرم رنگ و حجیم شود.


 کیک آلبالو

سومین مرحله:

در این مرحله ماست و روغن را به ترتیب اضاف کنید و با اضافه کردن هر کدام یک دقیقه هم بزنید تا کاملا یک دست شود.


چهارمین مرحله:

درست کردن مایه کیک آلبالو

مخلوط آرد را در ۲ نوبت اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا خوب مواد مخلوط کنید به گونه ای که پف مواد از بین نرود.


پنجمین مرحله:

درست کردن کیک آلبالو

قالبتان را به قطر ۱۸ سانت چرب کنید و مایع آماده شده کیک را داخل قالب ریخته و بعد آلبالو ها را داخل آرد مخلوط کنید و روی کیک بگذارید.


پختن کیک آلبالو ساده

دقت کنید قالب را در فر که از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه بگذارید و وقتی که خلال دندان را داخل کیک می زنید باید تمیز خارج شود و از قالب خارج کرده و به دل خواه روی کیک پودر قند الک کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=444961
  • نویسنده : نرگس قوامی

ثبت نظر

-