شربت و مربای آلبالو خوشمزه در خانه درست کن!

  • کد خبر : 440143
  • 30 تیر 1400 - 15:00
شربت و مربای آلبالو خوشمزه در خانه درست کن!

نیوز: مربای آلبالو و شربت آلبالو از خوراکی های بسیار خوشمزه ی تابستان می باشد. رنگ قرمز زیبای این شربت خوشمزه با چند تکه داخل آن خوردن این شربت را در فصل تابستان بسیار گوارا کرده است.مربای آن هم جزء مرباهایی است که افرادی که طعم ترش و شیرین را دوست دارند مصرف می کنند و از بهترین مرباها برای مصرف در وعده های صبحانه و عصرانه می باشد.
برای تهیه ی شربت و مربای آلبالو بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا انواع ترفندها و روش های جدید پخت این خوراکی ها را بیاموزید.در ابتدا بهتر است بگویم که ترش و شیرین بودن شربت و مربای آلبالو بستگی به ذائقه شما دارد. هر کسی خواهان مصرف شربت های ترش تر یا شیرین تر است.
در این قسمت آشپزی نیوز، به شما ترفندهای طرز تهیه مربای آلبالو و شربتی را می گوییم که در عین حفظ شرینی خاص خود، طعم واقعی آلبالو را هم حفظ می کند. پس با خوردن این شربت در تابستان می توانید طعم واقعی آلبالو را حس کنید.

مواد لازم:

آلبالو ۱ کیلو
شکر ۷۵۰ گرم

شربت آلبالو
طرز تهیه مربای آلبالو

برای تهیه ی این شربت خوش طعم، ابتدا آلبالو ها را خوب تمیز کنید یعنی برگ و ساقه ی آن را کنده و سپس خوب بشویید.و اجازه دهید تا آب آن بچکد و کمی خشک شود سپس هسته های آن را در بیاورید.برای بیرون آوردن هسته ی آلبالو ها می توانید:

۱. از دستگاه هسته گیر آلبالو استفاده کنید
۲. با استفاده از یک خلال دندان، هسته ها را یکی یکی بیرون آورید.
و سپس شکر را لابه لای آلبالو ها زده. به ازای هر ۱ کیلو آلبالو، ۷۵۰ گرم شکر بزنید و به مدت ۴۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا آلبالو ها آب بیاندازند.

توجه: میزان شیرین بودن شربت آلبالو، ذائقه ای است و برخی افراد دوست دارند میزان شیرینی آن بیشتر باشد بنابراین می توانند از میزان بیشتر شکر استفاده کنند. برخی افراد که طعمی کمی شیرین تر را می پسندند به ازای هر یک کیلو آلبالو یک کیلو شکر و برخی به ازای هر یک کیلو آلبالو دو کیلو شکر می زنند.که البته دستور تهیه شربت آلبالویی که به شما آموزش می دهیم بسیار خوش طعم و طعم واقعی آلبالو می باشد.

پس از ۴۸ ساعت، آلبالو ها را برداشته و روی گاز می گذاریم.ابتدا زیر گاز را زیاد می کنیم و سپس زیر آن را کم کرده. در حین آماده شده شربت، کف های روی شربت را بر می داریم تا شربت ما تیره نشود و وقتی شربت قوام آمد زیر آن را خاموش،کرده و در ظرف مورد نظر خود می کشیم.

مربای آلبالو

مواد لازم:
۱ کیلو آلبالو
۱ کیلو شکر
آبلیمو ۱ قاشق غذا خوری

مربای آلبالو

 

طرز تهیه:

آلبالو ها را تمیز کرده و بشویید اجازه دهید آب آن برود سپس هسته ی آن را خارج کرده سپس لابه لای آلبالو ها را به مدت ۲۴ یا ۴۸ ساعت را شکر زده در یخچال قرار دهید تا آب بیاندازد. در مرحله ی بعد قابلمه ی آلبالو را روی گاز قرار دهید تا بجوشد سپس زیر گاز را کم کرده و به آن آبلیمو یا جوهر نمک اضافه کنید تا کپک نزند سپس اجازه دهید تا مربا به غلظت دلخواه برسد و در مرحله ی بعدی گاز را خاموش کرده اجازه دهید‌. دقت کنید در حین جوشیدن مربا کف های آن را بر دارید و دور بریزید تا مربای خوش رنگی داشته باشید.

>>>بیشتر بخوانید:

 آموزش تهیه‌ی آلبالو پلوی خوشمزه

توجه: مربا باید با حرارت ملایم بپزد و گرنه مربای سیاه رنگی خواهید داشت.

همانطور که ملاحظه کردید شربت آلبالو و مربای آلبالو شرایط پخت تقریبا یکسلنی دارند بنابراین برای سهولت کار خود می توانید وقتی مربا به قوام رسید آب بالای آن را به عنوان شربت بردارید و آلبالو ها و آب باقیمانده را آلبالو بزنید و اجازه دهید بیشتر قوام بیاید و به عنوان مربا استفاده نمایید.

شیرین تر از آلبالو

میخواهم که باشی و داستان فنجان و آلبالو را برایت تعریف کنم

دیگر روز هایم هیچ گاه طعم آلبالو گیلاس نخواهد داد

عصر های دل تنگی سنگ فرش خیابان منتهی به تورا باشوق دیدن اتفاقی ات بالا وپایین نخواهم کرد

دیگر از تمام زندگی خالی ام

دارم برای مرگ آلبالو گیلاس توبه میچینم …

مربای آلبالو، روش پخت، شربت آلبالو، حرارت

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=440143
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

-