تفاوت های عجیب و جالب بین زنان و مردان!

  • کد خبر : 444735
  • 31 مرداد 1400 - 12:15
تفاوت های عجیب و جالب بین زنان و مردان!

نیوز :ما قبلاً از استقامت باورنکردنی بدن زنان برایتان گفته ایم و چیزهایی در این باره می دانیم. اکنون می خواهیم حقایق دیگری درباره تفاوت بین زنان و مردان، را برایتان بازگو کنیم که ثابت شده اند.

تفاوت بین زنان و مردان:

گردن زنان بیشتر متحرک است

آیا تا به حال متوجه شده اید که چگونه زنان و مردان هنگامی که صدایشان می زنند سر خود را بر می گردانند؟ این را امتحان کنید و خواهید دید که مرد تمام بدن خود یا حداقل شانه های خود را می چرخاند و زن فقط سر خود خود را به سمت عقب می چرخاند. دلیل آن ساختار ماهیچه ای گردن است که در بدن زنان کشش بیشتری دارد. اما خانم های عزیز ، لطفاً هنگام چرخاندن سر خود مراقب عضلات گردن خود باشید. بر اساس مطالعه مرکز پزشکی دانشگاه لویولا ، زنان بیشتر از مردان درد گردن را تجربه می کنند.

زنان هنگام خواب شنوایی بیشتری نسبت به مردان دارند

این واقعیت نتیجه یک فرایند تکاملی است. زنان هنگام خواب به صداها حساس تر هستند تا حواسشان به اتفاقات اطراف باشد. اما خبر خوب این است که این قانون فقط برای صداهای بلند صدق می کند. صحبت کردن با صدای کم به جلوگیری از بیدار شدن زنان کمک می کند. و آنچه در این شرایط ناعادلانه است این است که زنان نسبت به مردان نسبت به اختلالات خواب حساس تر هستند و بیشتر با مشکلات خوابیدن روبه رو می شوند.

خواب زنان

تفاوت بین زنان و مردان/زنان منطقی تر از مردان هستند

علیرغم تصور رایج که زنان احساساتی تر و مردان منطقی تر هستند ، واقعیت کاملاً برعکس است. قشر ضخیم با نمرات بالاتری در انواع تست های شناختی و هوشی همراه شده است. و مغز زنان دارای قشرهای ضخیم تری نسبت به مردان است. در همین حال ، حجم مغز مردان بیشتر است ، که نقش گسترده ای در احساسات و تصمیم گیری دارد.

زنان وابستگی بیشتری به دیگران دارند

دلیل آن این است که میزان اکسی توسین در زنان بیشتر است. اکسی توسین هورمون عشق نامیده می شود. این هورمون وابستگی را تقویت و روابط را مستحکم می کند و استرس را کاهش می دهد. اکسی توسین همچنین مسئول ایجاد پیوند بین مادر و کودک و حتی تولید شیر است.

تفاوت بین زنان و مردان

بدن زنان حتی در دهه دوم زندگی در حال تغییر است

اگر دوران نوجوانی خود را به شکل ناسالمی گذرانده اید ، هنوز برای تغییر شیوه زندگی دیر نیست. بدن زنان در دهه دوم زندگی هنوز در حال رشد است و دچار تغییراتی می شود. بنابراین ، به خوردن موز و بادام ادامه دهید زیرا حاوی مقدار زیادی کلسیم هستند که واقعاً به استحکام استخوان ها کمک می کند. تمرینات تقویت عضلات نیز موثر می باشد. همچنین این شانس وجود دارد که در تصمیم گیری ها عاقل تر شوید، زیرا قشر پیشانی شما در حال توسعه است.

>>>بیشتر بخوانید:

۱۰ حقیقتی شگفت انگیز درباره زنان که حتی خودشان هم نمی دانند!

زنان خلاقیت بیشتری دارند

مغز یک شبکه است. داخل آن ارتباطات و اتصالات زیادی وجود دارد. مطالعات نشان داده است که شبکه های مغزی زنان بیشتر از شبکه های مغز مردان در ارتباط هستند. این بدان معناست که زنان در ایجاد ارتباطات سببی سریع تر عمل می کنند ، اما در عین حال به راحتی به یک روال عادی عادت می کنند.

خلاقیت در زنان

پوست زنان اروپایی روشن از رنگ پوست مردان است

طبق تحقیقات جدید ، زنان اروپایی تبار در مقایسه با مردان دو برابر بیشتر احتمال دارد به طور طبیعی بلوند متولد شوند. این مطالعه نشان می دهد که این امر به این دلیل است که ژن های بلوندی که ممکن است در هنگام تولد در زنان وجود داشته باشد ماندگارتر بوده و در واقع در مردان با مرور زمان ناپدید می شوند. همچنین ممکن است به دلایل تکاملی اتفاق بیفتد زیرا زنان بلوند بیشتر در روابط خود موفق هستند و مردانی با موهای تیره نگ رابطه های موفق تری دارند. البته همه این ها تا کنون فقط یک فرضیه تلقی شده است.

در حال حاضر ، دانشمندان این پدیده را “یک راز جذاب” می نامند.

زنان زودتر از مردان تحت تأثیر مشروبات الکلی قرار می گیرند

زنان در مقایسه با مردان از آب کمتری در بافت های بدن خود برخوردارند. به همین دلیل زنان زودتر از مردان تحت تأثیر مشروبات الکلی مست می شوند، چون بدن زن ها توانایی کمتری دارد که قبل از آنکه الکل به جریان خون برسد، آن را هضم کند.

تاثیر مشروبات الکلی در زنان

سایر نکات جالب:

  • زنان راحت تر به شخصی اعتماد می کنند که بیش از 15 ثانیه آنها را در آغوش بکشد.
  • زنان حدود 2 برابر بیشتر از مردان پلک می زنند.
  • زنان بین 30 تا 64 بار در سال گریه می کنند در حالی که مردان فقط بین 6 تا 17 بار گریه می کنند.
  • خانم ها وقتی میخواهند چیزی را نشوند اغلب گوش هایشان را با انگشتشان میگیرند در حالیکه مردان با دست هایشان.
  • 2 آی کیوهای برتر جهان (با تست های استاندرد) هر دو متعلق به دو زن هستند.
  • کلمه ی girl انگلیسی برای توصیف هر فرد جوانی بدون توجه به جنسیت استفاده می شد ولی پس از اوایل قرن ۱۶ فقط به کودکان دختر اطلاق میشده است.
  • بیشترین تعداد بچه ای که تا بحال یک زن به دنیا آورده ۶۹ تا بوده است.
  • فقط ۲٪ از زنان خودشان را زیبا توصیف میکنند.
  • خطر ابتلا به سرطان در زنان قد بلند بیشتر از دیگر زنان است!
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=444735
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://brightside.me/wonder-curiosities/10-facts-about-the-female-body-that-very-few-people-know-about-512060/

ثبت نظر

-