10 حقیقتی شگفت انگیز درباره زنان که حتی خودشان هم نمی دانند!

  • کد خبر : 444206
  • 30 مرداد 1400 - 12:15
10 حقیقتی شگفت انگیز درباره زنان که حتی خودشان هم نمی دانند!

نیوز: یکی از جذاب ترین ویژگی های بدن زنان ، باردار شدن و به دنیا آوردن بچه است. اما این واقعیت که زنان می توانند یک انسان دیگر را در درون خود پرورش دهند تنها چیزی نیست که بدن آن ها را بسیار شگفت انگیز می کند. اگر نگاه دقیق تری به مکانیسم بدن زن داشته باشید ، می توانید بسیاری از حقایق جالب دیگر را پیدا کنید که خود زنان حتی ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشند یا متوجهش نباشند.

  1. زنان رنگ ها را بهتر از مردان تشخیص می دهند

زنان نسبت به مردان سایه هایی از رنگ های بیشتری می بینند زیرا تشخیص رنگ با کروموزوم X ارتباط دارد. مردان یک کروموزوم X دارند در حالی که زنان 2 کروموزوم X دارند.

  1. یکی از سینه ها همیشه بزرگتر از دیگری است

هیچ زنی سینه هایی کاملا متقارن ندارد. تفاوت در اندازه آن ها می تواند جزئی یا کاملاً محسوس باشد و دلایل زیادی برای این وجود دارد. به عنوان مثال ، ممکن است تفاوت در حجم بافت سینه ، اندازه یا شکل سینه یا حتی خاصیت ارتجاعی پوست در هر سینه باشد. با این حال ، هیچ جای نگرانی وجود ندارد زیرا این یک اتفاق کاملاً طبیعی است.

  1. بدن زنان هنگام زایمان به شدت تغییر می کند

به دنیا آوردن فرزند واقعاً کار سختی است – هر زنی می تواند این را تأیید کند. علاوه بر تجربه درد وحشتناک ، بدن زن معمولاً تغییرات زیادی را تجربه می کند. یکی از آن ها اتساع دهانه رحم است. در حین زایمان ، دهانه رحم از یک ورودی محکم و بسته به یک خروجی کاملاً باز برای نوزاد تبدیل می شود. برای آماده شدن برای بیرون راندن کودک ، باید دهانه رحم به طور کامل تا 10 سانتی متر که در واقع به اندازه یک نان شیرین است ، باز شود. اما این 10 سانتیمتر فقط نقطه فشار را نشان می دهد – دهانه رحم باید همچنان بزرگ تر شود تا سر نوزاد به سمت بیرون هدایت شود.

بدن زنان/تغییر هنگام زایمان

  1. زنان می توانند درد را بهتر تحمل کنند

زنان واقعاً بیشتر از مردان درد را تجربه می کنند – این یک واقعیت پذیرفته شده است. اما مهم این نیست که آن ها چقدر قوی هستند ، بلکه بستگی به نحوه عملکرد مغز آن ها دارد. برخی از مطالعات نشان می دهد که زنان و مردان درد جسمانی و گذشته خود را متفاوت به خاطر می آورند. در حالی که مردان وقتی به دردی که قبلاً تجربه کرده اند فکر می کنند استرس و حساسیت بیشتری دارند ، اما زنان سریع تر آن را فراموش می کنند. و به طور کلی ، آستانه درد در زنان 9 برابر قوی تر از مردان است.

  1. زنان واقعا مهارت فوق العاده ای در سخنوری دارند

وقتی صحبت از ابراز وجود می شود ، هیچکس نمی تواند با زنان مقایسه شود. به نظر می رسد حتی یک توضیح آناتومیک نیز برای این پدیده وجود دارد: زنان دارای نواحی پیشانی و گیجگاهی بزرگتری از قشر- ناحیه ای از مغز هستند که تصور می شود بر مهارت های زبانی تأثیر می گذارد. زنان همچنین دارای سطوح بالاتری از FOXP2 هستند که به عنوان “پروتئین زبانی” نیز شناخته می شود. این مقدار زیاد پروتئین به یک زن معمولی کمک می کند که روزانه حدود 20000 کلمه صحبت کند که 13000 کلمه بیشتر از یک مرد معمولی است.

مهرت در سخنوری

  1. استقامت ماهیچه ای زنان بیشتر است

برخی از مطالعات نشان می دهد که زنان می توانند حدود 75 درصد بیشتر از مردان ورزش های مربوط به استقامت را انجام دهند. دلیل در هورمون های آن ها نهفته است – اعتقاد بر این است که استروژن در زنان باعث می شود ماهیچه های آن ها در برابر خستگی مقاوم تر شود.

>>>بیشتر بخوانید:

چند سیاست زنانه که موجب جذابیت شما میشه!!

  1. پوست زنان بسیار حساس است

به طور معمول ، پوست زنان 25% نازک تر از پوست مردان است که باعث می شود حساسیت بیشتری به لمس و سایر تحریکات داشته باشد. متأسفانه این ویژگی جنبه منفی نیز دارد. پوست حساس بیش از حد زنان را در معرض خطوط و چین و چروک های بیشتری قرار می دهد زیرا پوست کلاژن را در اثر افزایش سن از دست می دهد.

پوست زنان

  1. خلق و خوی یک زن به هورمون های او بستگی دارد

بیشتر زنان علائم سندروم پیش از قاعدگی را می دانند. با این حال ، هر زنی متوجه نمی شود که بدن او در هر روز از ماه تحت تأثیر چرخه قاعدگی قرار می گیرد. از آنجا که سطح هورمون ها دائماً در مغز و بدن زن تغییر می کند خلق و خو ، سطح انرژی و حساسیت او را نیز تغییر می دهد.

به عنوان مثال ، زنان اغلب حدود 10 روز پس از شروع قاعدگی و درست قبل از تخمک گذاری احساس کسلی و تنبلی می کنند. در این روزها ، آن ها سعی می کنند لباس جذاب تری بپوشند تا برای شریک های خود جذاب تر به نظر برسند. یک هفته بعد ، هنگامی که سطح پروژسترون آن ها افزایش می یابد ، زنان تمایل دارند با یک فنجان چای داغ در خانه بمانند و در آغوش معشوق یا عزیز خود باشند. هفته بعد ، آنها معمولاً احساس می کنند دلشان پر است و بیشتر احتمال دارد سریع به گریه بیفتند و به راحتی تحریک می شوند. و البته ، خلق و خوی آنها 12-24 ساعت قبل از شروع قاعدگی به بدترین نقطه خود می رسد.

خلق و خوی یک زن

  1. زنان دوبار دوران جوانی را پشت سر می گذارند

دومین دوره جوانی برای زنان قبل از یائسگی در چهل سالگی رخ می دهد و این معمولاً با دوره های نامنظم ، تعریق شبانه و سایر موارد نه چندان خوشایند ناشی از تغییر در سطح هورمون آنها مشخص می شود. هورمون های یک زن در این دوران می تواند آنقدر دیوانه کننده باشد که حتی تحریک پذیرتر و بداخلاق تر از دوران نوجوانی خود باشد.

  1. زنان در خواندن چهره مهارت بالایی دارند

از بدو تولد ، زنان این توانایی را دارند که چهره افراد را بخوانند و عواطف و احساسات آنها را با توجه به چهره شان رمزگشایی کنند. این به آن ها کمک می کند تا نسبت به دیگران همدلی بیشتری داشته باشند و بهتر با آنها ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این ، برخی از مطالعات نشان می دهد که زنان از ویژگی های صورت حافظه کامل دارند به این معنی که پس از یکبار دیدار به صورت دقیق می توانند اجزای صورت شخص را به یاد اورده و توصیف کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=444206
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://brightside.me/wonder-curiosities/9-curious-facts-that-show-how-amazing-the-female-body-is-750960/

ثبت نظر

-