قوانین و محدودیت های عجیب و غریب در کره شمالی!

  • کد خبر : 443289
  • 24 مرداد 1400 - 12:30
قوانین و محدودیت های عجیب و غریب در کره شمالی!

نیوز: قوانین کشور های مختلف همواره یکی از مواردی است که برای اغلب مردم جالب می باشد، در این میان ، کره شمالی به سبب نوع حاکمیت و قوانین عجیب و غریبی که دارد بیش تر مورد توجه قرار گرفته است و همواره مردم علاقمند به اطلاع از قوانین آن هستند، اگر شما نیز در رابطه با قوانین کره شمالی کنجکاو هستید مطالعه این پست را از دست ندهید تا تعدادی از عجیب ترین قوانین کشور کره شمالی را برایتان شرح دهیم.

  1. مدل موی مورد علاقه؟! بیخیال…

تصور کنید پلیس شما را هنگام رد شدن از خیابان دستگیر می کند زیرا احساس می کند موهای شما با دستورالعمل های دولت مطابقت ندارد! در کره شمالی به احتمال زیاد این اتفاق می افتد. آرایشگران باید از قوانین سختگیرانه پیروی کنند: مردان باید موهای خود را تا بالای گوش خود کوتاه کنند. به خانم ها نیز توصیه می شود موهای خود را تا چانه کوتاه کنند زیرا کیم جونگ اون از این ظاهر خوشش آمده و ان را تحسین می کند.

مدل موی مورد علاقه کیم جونگ

  1. عدم استفاده از نوارهای بهداشتی در دوران قاعدگی

دوره قاعدگی به اندازه کافی ناخوشایند است ، اما کره شمالی یک زحمت دیگر را به کل ناخوشایند بودن این تجربه اضافه می کند. استفاده از نوار بهداشتی، پد، یا حتی نوار بهداشتی نازک محدود است. در عوض ، تکه های پارچه معمولی برای همان منظور استفاده می شود ، که سپس شسته شده و دوباره مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال ، استثنائاتی در این قانون وجود دارد…

  1. فروشگاه های جداگانه برای خارجی ها

زیرا فروشگاه های جداگانه ای برای خارجی ها وجود دارد. در اینجا محصولاتی را خواهید دید که عموم مردم کره شمالی آن را عجیب یا ممنوع می دانند. برعکس آن نیز صادق است: گردشگران خارج از کره شمالی مجاز به ورود به فروشگاه هایی نیستند که برای مردم خود کره شمالی است.

فروشگاه های جداگانه برای خارجی ها

  1. حق عکس گرفتن ندارید

حتی اگر مجوز سفر به کره شمالی را دریافت کرده اید، فکر نکنید که یک تجربه گردشگری عمومی خواهید داشت. عکس گرفتن فقط در مکان های خاص مجاز است و تماس با عموم مردم کره اکیدا ممنوع است. در کره شمالی همیشه کتاب راهنمای قوانین را در کنار خود داشته باشید تا هر لحظه مطمئن باشید که به قوانین پایبند هستید. اگر به دلیل گرفتن عکس های “ممنوعه” گرفتار شدید ، دوربین شما را جهت پاکسازی آن عکس ها می گیرند و ممکن است در دردسر بزرگی بیفتید.

عکس گرفتن در کره شمالی

5- هیچ زنجیره بزرگ فست فودی وجود ندارد

شما هیچ شرکت چند ملیتی بزرگی مانند مک دونالد ، KFC یا برگر کینگ را در کره شمالی پیدا نخواهید کرد. در عوض ، آن ها غذاهای خود را تبلیغ می کنند. غذای اصلی “کیمچی” است که بدون شک در سفرتان به  آنجا مجبور به امتحان کرد آن می شوید. این غذا یک نوع کلم تخمیر شده است.

  1. کسی حق مسافرت ندارد

سفر یک رویاست که مردم کره شمالی هیچ وقت ان را نمی بینند. فرودگاه پیونگ یانگ میزبان تعداد کمی پرواز بین المللی است که این پروازها میتواند تا روسیه و چین بروند ، اما فراتر از آن نه. برای عموم مردم کره شمالی ، گزینه های سفر حتی به این کشورها نیز بسیار محدود است. می خواهید با خانواده خود به شهری در چند مایلی خود سفر کنید؟ ابتدا باید مجوز دولت را بگیرید.

مسافرت به کره شمالی

  1. کوکاکولا به شدت ممنوع است

تنها جایی در جهان که مصرف کوکاکولا به شدت ممنوع است کره شمالی است. قوطی های قرمز مشهور نمادی از فرهنگ غربی هستند که کره شمالی مخالف آن است.

  1. دوش آب گرم غیرممکن است

گرفتن دوش آب گرم در کره شمالی تقریباً غیرممکن است. خواه پایتخت پیونگ یانگ باشد یا یک شهر روستایی: خانه ها عموماً از طریق اجاق چوبی گرم می شوند و نباید انتظار آب گرم از شیر آب را داشت.

ممنوعیت دوش آب گرم

  1. تماس های درون مرزی

استفاده از تلفن های همراه در کره شمالی رو به افزایش است. با این حال ، این تلفن ها دارای محدودیت خاصی هستند: آنها فقط برای تماس های داخلی ( داخل کشور) کار می کنند. همه تماس ها با خارج از کشور مسدود شده است. این به رژیم این امکان را می دهد تا بر مردم خود تسلط داشته باشد.

>>>بیشتر بخوانید:

قطار لذت رهبر کره شمالی پر از “باکره های قد بلند و زیبا”

  1. باید دین را دور نگه دارید

معابد بودایی در کره شمالی عمدتا به عنوان آثار تاریخی و فرهنگی عمل می کنند. بیان مسیحیت اندک و دور از ذهن است. دین به خودی خود ممنوع نیست ، اما مسیحیت اغلب به عنوان چالشی برای ایدئولوژی ملی کره شمالی در نظر گرفته می شود. برخی از روستاهای مذهبی وجود دارند ، اما تحت نظارت مداوم دولت هستند و یافتن آنها بسیار دشوار است.

معابد بودایی در کره شمالی

  1. هیچ روزنامه ای در دسترس نیست

هر رسانه خبری در کره شمالی به شدت توسط دولت کنترل می شود. روزنامه های سال های گذشته در کتابخانه ها به سختی یافت می شوند. این در صورتی است که حزب کمونیست حاکم ایده های خود را تغییر دهد.تمایل به خلاص شدن از شر اخبار قدیمی ، یافتن گزارش در مورد شرایط قبلی را دشوار می کند. همچنین روزنامه های خارجی به هیچ وجه در دسترس نیستند.

  1. پلاک دوچرخه شما

داشتن خودرو در کره شمالی یک پدیده غیر معمول هستند. آنها یک وسیله فوق لوکس به شمار می آیند که تنها ثروتمندترین نخبگان می توانند از عهده آن برآیند. به طور مشابه ، دوچرخه ها نیز بسیار گران هستند. علاوه بر این ، هر دوچرخه باید ثبت شده و دارای پلاک باشد. این به دولت اجازه می دهد حتی کنترل دوچرخه های جمعیت خود را نیز در دست داشته باشند.

پلاک دوچرخه در کره

  1. مسکن ثابت

خرید یا اجاره آپارتمان در کره شمالی بر خلاف قانون است درحالی که این موضوع در هر کجای دنیا جزو معمول ترین چیزهاست. بازار مسکن در کره شمالی فاقد هرگونه مکانیزم آزاد است. شما فقط باید امیدوار باشید که دولت خانه ای را برای شما تعیین کند که مورد پسند شما باشد. وگرنه هیچ چاره یا شانس دیگری ندارید.

  1. نه به اینترنت

اینترنت تقریباً منبع هر چیزی است که می خواهید. البته این تهدیدی برای رژیم دیکتاتوری کره شمالی است. بنابراین دسترسی به اینترنت همانطور که بسیاری از ما می دانیم ممنوع است. اینترنت جایگزین وجود دارد ، اما شبیه اینترنتی نیست که من و شما به آن عادت کرده ایم ، زیرا یک شبکه خاص است که در کره شمالی ایجاد و نگهداری می شود و طبق برآوردها ، حدود هزار تا پنج هزار وب سایت دارد. در این شبکه اینترنتی فقط اطلاعات منطبق با حزب حاکم یافت می شود.

اینترنت در کره شمالی

  1. حق ندارید شلوار جین آبی بپوشید

این یک چیز کوچک است و شما احتمالاً حتی به فکر آن هم نمی افتید ، اما رنگ شلوار جین در کره شمالی اهمیت دارد. به اعتقاد صاحبان قدرت ، شلوار جین آبی نمادی از نفوذ غرب است. اگر به عنوان یک گردشگر خارجی از این کشور دیدن کنید ، ممکن است مشکلی نداشته باشد ولی اگر قصد دارید از بناهای یاد شده رهبران درگذشته کیم ایل سونگ و پسرش کیم جونگ ایل دیدن کنید ، انتظار می رود چیزی غیر از شلوار جین آبی بپوشید. فقط به نشانه احترام.

قدغن شدن خنده و نوشیدن در کره شمالی به مدت ١١ روز

مردم کره شمالی به مناسبت سالگرد مرگ کیم جونگ ایل از خندیدن یا نوشیدن به مدت ١١ روز منع شدند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=443289
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.tips-and-tricks.co/various/15-bizarre-forbidden-and-restricted-things-in-north-korea/2/

ثبت نظر

-