حیواناتی که کمتر کسی ان ها را دیده!

  • کد خبر : 442953
  • 27 مرداد 1400 - 15:00
حیواناتی که کمتر کسی ان ها را دیده!

نیوز: حیوانات کمیاب/در دنیایی از باغ وحش های نشنال جئوگرافیک و ویکی پدیا ، باور اینکه حیواناتی در نقاطی از زمین باقی مانده است که ما درباره شان نمی دانیم سخت است. اما این یک حقیقت عجیب است: هر سال ، دانشمندان حدود 15000 گونه جدید را کشف می کنند. تاکنون ، آن ها موفق به فهرست بندی و نامگذاری بیش از 1.3 میلیون موجودات ساکن روی کره زمین شده اند ، و احتمالاً در مجموع حدود 8.7 میلیون گونه وجود دارد.

بنابراین نه تنها تعداد زیادی از موجودات روی زمین وجود دارند که هنوز توسط دانشمندان معاصر “کشف” نشده اند (یا حتی مشاهده نشده اند) ، بلکه گونه های کشف نشده بیشتری نسبت به گونه های کشف شده وجود دارد که اکثر آنها به ندرت توسط انسان ها دیده می شود. بنابراین فقط باید بگوییم که این لیست ارائه شده در این پست جامع نیست و فقط تعدادی از ناشناخته ترین موجودات را در بر می گیرد.

معرفی حیوانات کمیاب و زیبا

زیرک ترین گربه

اکثر ما از دانش خود در مورد گربه های جهان مطمئن هستیم: شیر ، ببر ، پلنگ و یوزپلنگ ، همتایان آمریکایی آن ها گربه سیاهگوش آمریکایی و شیر کوهی و حتی گربه ای که ممکن است در خانه شما زندگی کند، همه و همه از گونه گربه سانان اند. با این حال باز هم این تنها درصد کمی از تقریبا 50 گونه گربه سان است که بر روی کره زمین زندگی می کنند. یکی از حیوانات کمیاب و دست نیافتنی ترین گربه جهان گربه طلایی آفریقایی است.

گربه طلایی آفریقایی/حیوانات کمیاب

 

تقریبا اندازه اش دو برابر گربه های معمولیست، لاغر و خال خالیست درست مانند یک پلنگ و ترجیح می دهد در جنگل پنهان شود تا اینکه به انسان نزدیک شود و خودش را لوس کند!

این گربه اولین بار در سال 1827 شف شد ولی ه8یچ کس تا سال 2002 نتوانسته بود از او عکسی شکار کند و این به دلیل چابکی و زیرکی بیش از حدش است و فیلم تا دهاه ی بعد منتشر نشد. این گربه آنقدر زیرک است که هیچ دانشمندی نمیتواند بفهمد آیا گئنه شان در معرض خطر است یا خیر. یک محقق ادعا کرد که در طول 4 سال تحقیق  مطالعه درباره این گربه فقط  یک بای توانست این گونه از گربه را ببیند ان هم از فاصله دور.

تک شاخ آسیایی

حیوانات کمیاب/در سال 1902 ، همه از اینکه فهمیدند گوریل کوهی افسانه نیست ، بسیار شوکه شدند و از آن پس تعداد انگشت شماری از پستانداران بزرگ توسط دانشمندان امروزی کشف شد. یکی از جدیدترین آنها شاخ دوکی است که اولین بار در سال 1992 پس از آنکه دانشمندان جمجمه آن را در خانه شخصی پیدا کردند دیده شد و آن ها متوجه شدند که در حال بررسی یک گونه جدید زیست شناسی هستند.

تک شاخ آسیایی

تک شاخ پستانداری است که در ویتنام زندگی می کند ، اما در اسارت می میرد و آنقدر گریزان است که لقب “شاخدار آسیایی” را گرفته است. آخرین بار در سال 1998 مشاهده شد ، و سپس تا 15 سال بعد ، هنگامی که یک دوربین بالاخره ثابت کرد که گونه این شاخدار آسیایی منقرض نشده است.

به گفته گاردین ، دانشمندان معتقدند ممکن است کمتر از 100 تک شاخ آسیایی در طبیعت باقی مانده باشد و اعتقاد بر این است که آنها در برابر شکار غیرقانونی بسیار آسیب پذیر هستند و اغلب در دام شکارچیان می افتند. زیست شناسان امیدوارند بتوانند یک جفت را به دام بیاندازند، زیرا این تنها امید برای کمک به نجات این گونه است.

>>>بیشتر بخوانید:

با عجیب ترین حیوانات کره زمین آشنا شوید/همراه با عکس

ماهی غول پیکر

داستان های مربوط حیوانات کمیاب و ماهی غول پیکر همیشه وجود داشته است و تا همین اواخر ما فکر می کردیم که این داستان ها ساختگی است به این شکل که دریانوردان چیزهایی را سر هم می کنند تا در مورد ناپدید شدن کشتی ها دلیلی داشته باشند یا بقیه را با داستان های ماجراجویانه در دریا تحت تأثیر قرار دهند. به گفته اسمیتسونیان ، در اواسط قرن نوزدهم بود که دانشمندان سرانجام متوجه شدند که شاید داستان ها حقیقت داشته یا حداقل از یک موجود زنده الهام گرفته شده است.

ماهی غول پیکر

در سال 1861 برای اولین بار دو ماهی غول پیکر مرده روی ساحل توسط یک کشتی جنگی فرانسوی کشف  شد. حتی بعد از گذشت یک قرن از آن رویارویی هیچ کس تا سال 2004 نتوانست عکسی از یک ماهی غول پیکر زنده تهیه کند. تا اینکه در سال 2004محققان ژاپنی توانسته اند عکس هایی از ماهی غول پیکر بگیرند و خوشبختانه با اینکه ماهی متوجه حضور محققان شد، آن ها را نخورد و این شانس باور اینکه ماهی های غول پیکر شیطان صفت هستند را نقض کرد.

موشی که ناز است و احتمالاً باعث شیوع طاعون نمی شود

خب، چه کسی به موش ها اهمیت می دهد. آن ها بیماری ها را منتقل می کنند و چیزهایی را که فکر می کردید جایشان امن است را خراب می کنند و روی وسایل خانه ادرار و مدفوع می کنند. اوه و یک چیز دیگر، باعث شیوع بیماری طاعون می  شوند. با احترام کامل برای کسانی که همه موجودات جهان را دوست دارند ، باید گفت انقراض موش ها واقعاً مردم را آزرده خاطر نخواهد کرد.

هرچند همه موش ها شبیه موش هایی نیستند که در سوله و فاضلاب زندگی می کنند. برخی از آنها واقعا ناز هستند ، مانند موش درختی با تاج قرمز ، اما شما هرگز نمی توانید یکی را ببینید زیرا هیچکس تا به حال قادر به دیدن ان ها نشده است.

موش درختی/حیوانات کمیاب

موش درختی با تاج قرمز در کلمبیا زندگی می کند ، و تا قبل از مشاهده اخیر ، بیش از 100 سال بود که هیچکس یک موش ناز و تاج قرمز زنده ندیده بود. در سال 1898 ، یک جفت از این موش ها به دام افتادند و مورد مطالعه قرار گرفتند ، اما احتمالا نتایج منتشر نشد زیرا دانشمندان در 1898 معمولاً دوست داشتند چیزها را تجزیه کنند.

پس از آن ، حتما موش های دیگر با خودشان می گفتند “ما به دلیل اتفاقی که برای رمی و امیل افتاد دوباره هرگز نزدیک انسان ها نمی شویم” و هیچکس تا سال 2011 دوباره هیچ موش درختی با تاج قرمز ندید.

کوسه در آب های شیرین ؟!

اگر بچه دارید ، احتمالاً در زمانی از شما پرسیده اند که آیا وقتی در آب های شیرین شنا می کنند باید از وجود کوسه ها بترسند یا نه. به هر حال ، وقتی آنها این سوال را از شما پرسیدند ، احتمالاً با خوشحالی به آنها اطمینان دادید که نه ، کوسه ها در آب شیرین زندگی نمی کنند و سپس آن ها را به درون آب فرستادید.

و سپس این پست را خواندید و متوجه شدید که کوسه ها در حقیقت در آب شیرین زندگی می کنند. به طور خاص ، کوسه دندان نیزه ای، یکی از دست نیافتنی ترین گونه های کوسه در جهان ، در رودخانه های گرمسیری استرالیا و گینه زندگی می کند.

 

به گفته نیو ساینتیست ، تا سال 2015 هیچ کس یک کوسه زنده از این گونه را ندیده بود ، زمانی که دو کوسه دندان نیزه ای در نزدیکی دهانه رودخانه ونلوک بهدام افتادند. قبل از آن ، محققان فقط نوزادان تازه متولد شده کوسه های دندان نیزه ای را دیده بودند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=442953
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.grunge.com/138623/animals-that-almost-no-one-has-ever-seen/

ثبت نظر

-