با عجیب ترین حیوانات کره زمین آشنا شوید/همراه با عکس

  • کد خبر : 432348
  • 13 خرداد 1400 - 10:40
با عجیب ترین حیوانات کره زمین آشنا شوید/همراه با عکس

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید حیوانات عجیب روی کره زمین چه شکلی هستند،پس در این مطلب با ما همراه باشید تا با  تعدادی از این موجودات آشنا شویم.

 

حیوانات عجیب

موفین درخشنده جزو حیوانات عجیب/این عنکبوت طاووس مانند استرالیایی در سال ۲۰۱۵ در داخل جنگل های جنگلی جنگل های ملی پارک وندول، در نزدیکی بریزبن کشف شد. موفین درخشنده با نام علمی ماراتوس جاکتاتوس نام محاوره ای خود را از محققان دانشگاه کالیفرنیا، مادلین ژیرارد، کشف کرد. این عنکبوت های رنگارنگ فقط پنج میلی متر طول دارند و رقص جفت گیری امضا مانندی را انجام می دهند. جایی که عنکبوت های نر پاهای شان را بلند می کنند تا توجه زنان را به خود جلب نمایند.

عقاب هارپی

با نگاهی به این پرنده، تلاقی یک کاکادو و یک پرنده شکاری را خواهید دید. عقاب هارپی یکی از عجیب ترین پرندگان روی کره زمین است. بالهای او می تواند بیش از هفت متر عرض داشته باشد و این پرنده ۲۰ کیلویی در جنگلهای بارانی آمریکای مرکزی و جنوبی به راحتی جولان می دهد، جایی که آنها پستانداران بزرگ مانند تنبل ها و میمون ها را به راحتی می توانند شکار کنند. عقابهای هارپی در معرض از دست دادن زیستگاه هستند، اما این پرنده نادر را می توان در باغ وحش بلیز که پناهگاهی برای گونه های بومی است مشاهده کرد.

حیوانات عجیب/عقاب

کواتیموندی

حیوانات عجیب/کاتیموندی موجودی عجیب در ایالات متحده است، گونه ای رایج در آمریکای مرکزی و جنوبی است که گهگاه در جنوب غربی آمریکا نیز دیده می شود. راکون در زنجیره غذایی این حیوان قرار می گیرد. کواتیمندی قادر است میوه ها، مارمولک ها، جوندگان و تخم ها را از بین ببرد – و همچنین گاهی به سطل زباله حمله می کند. شما می توانید از اروگوئه تا تگزاس کتیموندی پیدا کنید، اما به هشدار ها توجه کنید اگر چه این حیوان دوست داشتنی به خوبب نوازش می شود اما حیوان خانگی وحشتناکی است پس مواظب باشید.

جابیرو لک لک

حیوانات عجیب/نگاه خیره و تاریک یک لک لک با قد و قدم ۵ متری می تواند برای مسافر خسته یک چیز ترسناک باشد. این پرندگان مسحور کننده می توانند خوی وحشی خود را نشان دهند، همانطور که در یک حادثه وحشتناک که در باغ وحش بلیز رخ داد، دیده شد. این نمایشگاه لک لک ها پس از اینکه یک لک لک جابیرو یکبار سعی کرد با نوک بلند خود، مشتری های بی خبر را خنجر بزند. لک لک های جابیرو بومی آمریکای مرکزی و جنوبی هستند که به طور معمول از پستانداران کوچک، ماهی ها و دوزیستان تغذیه می کنند.

جابیرو لک لک

آکسولوتل

این دوزیست مشهور بومی در مجموعه کوچکی از دریاچه ها و کانال های نزدیک مکزیکو سیتی زندگی می کند. هنگامی که تعداد آنها به هزاران نفر می رسد منبع غذایی مهمی برای آن ها فراهم می گردد، تصور می شود که جمعیت وحشی آکسولوتل به دلیل از بین رفتن زیستگاه فقط به چند نفر کاهش یافته باشد. آکسوتول می تواند به طول ۵۰ سانتی متر رشد کند، و مشخصه آنها با مجموعه منحصر به فرد آبشش های خارجی همراه با توانایی رشد مجدد کامل اندام های از دست رفته است، می باشد.

آکسولوتل

موش خال برهنه

موشهای برهنه یکی از دیدنی های رایج در شرق آفریقا است، جایی که آنها در چمنزارهای خشک اتیوپی، سومالی و کنیا زندگی می کنند. موش خال برهنه به لطف مجموعه ای از صفات بیولوژیکی غیرمعمول که دارد، دانشمندان را برای ده ها سال گیج کرد. موشهای خال برهنه برای جوندگان عمر طولانی دارند. این موجودات عمر طولانی می کنند و برخی از آنها در ۳۲ سالگی ثبت شده اند. آنها همچنین در برابر سرطان مقاوم هستند و قادر به زندگی در محیطی هستند که فقط مقدار کمی اکسیژن را برای ساعت ها سپری می کند. آنها یک مکان معمول در باغ وحش های سراسر آمریکا هستند.

موش خال برهنه

پنگولین

پنگولین ها تنها پستانداران شناخته شده در آفریقا است. زیستگاه آنها مناطقی از آفریقای مرکزی و غربی، هند و آسیای جنوب شرقی را پوشش می دهد. هنگامی که این موجود توسط شکارچیان تهدید می شود، به یک توپ دفاعی تبدیل می شود، که توسط پوشش زره مانند آنها از فلس کراتین محافظت می شود. متأسفانه، این حشره خواران یکی از منابع مهم قاچاقچیان غیرقانونی پستانداران در جهان است. تصور می شود که آنها دارای قدرت دارویی در مناطقی از آسیا هستند و اگرچه تجارت بین المللی آنها ممنوع است، اما تعداد پانگولین وحشی به دلیل شکار غیرقانونی به شدت کاهش یافته است.

پنگولین

شیطان تاسمانی

شیطان تاسمانی بزرگترین حیوان گوشتخوار در جهان است. گرچه ممکن است شیطان تاسمانی به یک سگ کوچک شباهت داشته باشد اما این حیوانات شبانه بچه های کوچک خود را در کیسه حمل می کند و نسبت به سگ ها با والابیس نزدیکتر است. در سالهای اخیر، جمعیت شیاطین تاسمانی در پی سرطانی که به طور طبیعی به نام بیماری تومور صورت شیطان رخ داد، کاهش یافت. با این حال، مراقبان در تاسمانیان دویل (یک پناهگاه حیات وحش اختصاص داده شده برای بازسازی شیاطین و تحقیق در مورد بیمار) می گویند که حیوانات برای مقابله با انقراض به عقب بازگشته اند.

شیطان تاسمانی

اکیدنا

اکیدنا در برخی از سرزمین های مشابه شیطان تاسمانی زندگی می کند، اگرچه دامنه آن به سرزمین اصلی استرالیا نیز گسترش می یابد. اکیدنا یکی از تنها دو پستانداری است که تخمگذاری می کند. اگرچه آنها به خوک دریایی شباهت دارند، اما اکیدنا در واقع یکی از اقوام دور پلاس است که گمان می رود ۲۰ تا ۵۰ میلیون سال پیش از یک آبزی تکامل یافته باشد. اکیدناس در کف جنگل برای مورچه ها و موریانه ها تله می سازد، با استفاده از پوزه های طولانی خود طعمه ها را می گیرد.

اکیدنا

کاسواری جنوبی

تنها پرنده بدون پرواز بومی استرالیا کاسواری می تواند به بیش از ۱ متر و ۸۲ سانتی متر قد و وزن تقریبا 190 پوند رشد کند. مسافران می توانند کاسواری را در زیستگاه بومی خود در پارک ملی دین تری استرالیا مشاهده کنند. اگرچه کاسواری منحصراً از میوه تغذیه می کند، باید در مورد آنها احتیاط کرد. آنها از تیغه های خود برای دفاع از خودشان در برابر سگها و افرادی که بیش از حد به حریم آن ها پا می گذارند استفاده خواهند کرد، و بدین دلیل به عنوان “خطرناک ترین پرنده جهان” شهرت یافته اند.

کاسواری جنوبی

بیلبی

بیست میلیون سال پیش، بیلی از خانواده باندیکوت بوجود آمد و یک مارپیال ایجاد کرد که به نظر می رسد ترکیبی از یک خوکچه، یک خرگوش و یک عدد باندی کوت است. امروز، بیلی از عنوان حیوان نمادین عید پاک برخوردار است.هر ماه آوریل، بیبی شکلات قفسه های فروشگاه دون آندر را پر می کند تا در تلاش برای آگاهی از حیوان بومی باشد که در ۲۰۰ سال گذشته ۸۰ درصد از جمعیت خود را از دست داده است.

بیلبی

تمساح گر

این ماهی ترسناک یادگاری از دوران دایناسور است. قدمت آن به حدود 100 میلیون سال پیش می رسد و طول آن بیش از ۲ متر و ۴۳ سانتی متر است. پوزه های خزنده مانند آنها ردیف هایی از دندان های تیز را در خود جای داده و یک سازگاری به این ماهی اجازه می دهد تا بتواند هوا را به خوبی تنفس کند. از نظر اندازه و قدرت ترسناک است، اما تمساح موجود مطرحی است که می تواند با آرامش رودخانه ها و دریاچه های آب شیرین شنا کرد.

>>>بیشتر بخوانید:

معرفی غذاهای ترسناک وعجیب در دنیا

تمساح گر

کاپیبارا

یکی از بزرگترین جوندگان جهان در بسیاری از مناطق آمریکای جنوبی وجود دارد، جایی که از طریق دشتهای جنگلی و جنگل های بارانی که در چمنزارها و گیاهان آبزی می چرند، زندگی می کند. کاپیبارا حیوانات فوق العاده اجتماعی هستند، گاهی اوقات در گروههای بالغ بر ۱۰۰ نفر جمع می شوند. این موجودات نرم به شهرت زندگی مشترک با سایر حیوانات و زندگی بیش از یک دهه در اسارت مشهور هستند. کاپیرا در طبیعت تمایل به زندگی طولانی ندارد و بیشتر طعمه مورد علاقه جاگوارها و تمساح ها می باشد.

کاپیبارا/حیوانات عجیب

خفاش خون

حیوانات عجیب/ خون آشام برخلاف سایر خفاش ها که از میوه ها و حشرات تغذیه می کند، برای تغذیه از خون تکامل می کند. فقط سه گونه از این موجود وجود دارد که همه آنها را می توان در قاره آمریکا یافت. خفاش های خون آشام حیوانات خوابیده را تشخیص می دهند – مانند کاپیبارا – با استفاده از صدا و سپس با استفاده از سنسورهای مادون قرمز محل های گرم تغذیه طعمه های خود را قبل از حفر با دندان های بزرگ و دندان های نیش در محل قرار می دهند.

خفاش خون/حیوانات عجیب

کینکاجو

كینكاجو تنها پستاندار درختی شناخته شده ای است كه ارتباطی با نخستیان ندارد. طول این پستانداران کوچک که تقریباً ۶۰ سانتی متر می رسد و وزن شان را فقط ۱۰ پوند در نظر می گیرند و خانه های خود را در جنگل ها از یوکاتان تا آمازون می سازند. كینكاجو برای دستیابی و بلعیدن میوه هایی كه در تاج پوشش جنگل است از دم پیش تنیده استفاده می كند. آنها در شب بیشتر فعال هستند و به طور اتفاقی می توان آنها را در پاسیوی های تفریحی جنگل های بارانی مانند آنچه در جنگل شیرین در بلیز دیده می شود مشاهده کرد.

کینکاجو/حیوانات عجیب

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=432348
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Www.Hgtv.com

ثبت نظر

-