زشت ترین و چندش ترین حیوانات روی زمین

  • کد خبر : 442638
  • 30 مرداد 1400 - 11:18
زشت ترین و چندش ترین حیوانات روی زمین

نیوز: طبیعت زیباست. در سراسر این سیاره ، مناظر متضاد از بیابان ها و صحراهای بزرگ تا صفحات یخی قطب جنوب ، زیستگاه بسیاری از جلوه های زندگی است. پستانداران بزرگ جثه ای مانند شیر و حیوانات وحشی ، پرندگان با شکوه و سر به فلک کشیده مانند عقاب طلایی و کرکس قدرتمند آمریکایی و دنیای مرموز و جادویی دریایی – نهنگ آبی ، کوسه و ….- همه زمین را خانه خود می نامند و برخی از آن ها در غیر منتظره ترین مکان ها هم زنده می مانند.در این جهان شهری که به طور فزاینده ای در حال گسترش است ، بارها به ما یادآوری می شود که باید زمانی را برای آشنایی با طبیعت که از آن نشات گرفته ایم ، اختصاص دهیم. اما حقیقت این است که همه چیز روی زمین به آن اندازه که پاراگراف بالا ادعا می کند جذاب نیست. البته ، هر موجود زنده ای در این کره خاکی جای خود را دارد ، اما پس از خواندن این پست و آشنایی با زشت ترین حیوانات ممکن است قید آشنایی با طبیعت را بزنید.

زشت ترین حیوانات روی زمین:

همه حیوانات به اندازه یک پاندا غول پیکر عروسک یا طاووس بغلی نیستند ، اما هر حیوانی نقش خود را دارد و هر موجودی مهم است. همانطور که می گویند زیبایی فقط در باطن یک شخص است. بیایید امیدوار باشیم – به خاطر  حیوانات ناخوشایند و بد قیافه – همین را می توان برای زشتی نیز گفت.در ادامه با زشت ترین حیوانات روی زمین آشنا خواهیم شد:

 

  1. کرکس کالیفرنیا

یکی از نادرترین پرندگان جهان و بزرگترین پرنده خشکی آمریکای شمالی ، کرکس کالیفرنیا است که وقتی از دور بالای دره ها و بیابان های ساحل غربی آمریکا به آرامی راه می رود، زیبا و باشکوه است.

اما از نزدیک ، این پرنده چندان قیافه ای هم ندارد. سر طاس آن سازگار با شیوه زندگی او به عنوان یک جانور لاشخور است ، به این شکل که سر پر مویش رفته رفته هنگام خوردن یک لاشه بزرگ کچل می شود. کرکس ها در اواخر دهه 1970 زمانی که تنها چند ده مورد از آنها وجود داشت به انقراض نزدیک شدند. دانشمندان یک برنامه پرورش را آغاز کردند و تا فوریه 2012 ، حدود 213 کرکس کالیفرنیایی در طبیعت زندگی می کردند.

کرکس کالیفرنیا

کرکس کالیفرنیا

  1. ماهی سیاه

شاید قضاوت در مورد ماهی خارج از آب بی انصافی باشد ، اما این ماهی بیشتر شبیه یک گلوله لجن است تا یک موجود زنده. این ماهی در اعماق اقیانوس زندگی می کند که فشارها بسیار زیاد است.

در واقع ، ظاهر ژلاتینی ماهی در واقع یک اقتباس درخشان است- گوشت چسبنده و پودینگ مانند به آن اجازه می دهد تا در اعماق جایی که مثانه های باد دار نمی توانند در آنجا کار کنند ، شناور بماند. در نظرسنجی آنلاین انجام شده توسط انجمن محافظت از حیوانات زشت مستقر در بریتانیا ، این ماهی سیاه یک بار به عنوان زشت ترین حیوان جهان شناخته شد و آن را به طلسم رسمی این گروه تبدیل کرد.

ماهی سیاه/زشت ترین حیوانات

ماهی سیاه

  1. موش کور برهنه

اگر شما سر طاسی دارید ، حفظ یک تصویر پر جنب و جوش و شیک از خود دشوار است ، اما این برای موش کور برهنه مسئله ای نیست. مطمئناً مفید است که آنها تقریباً کور باشند. این حیوانات در زیرزمینی در مستعمرات حشره مانند زندگی می کنند و نیاز چندانی به بینایی خوب ندارند. بدن تقریباً بدون موی آنها نیز سازگاری خوبی با محیط زیرزمینی دارد.

زشت ترین حیوانات،موش کور برهنه که برخلاف نامشان، آن ها در واقع کمی مو دارند. حدود 100 تار موی نازک روی بدن آن ها وجود دارد که مانند سبیل به آنها کمک می کند تا آنچه در اطرافشان است را احساس کنند ، به علاوه موهای بین انگشتان پای آنها برای کندن و بردن خاک به پشت هنگام ساخت تونل اختصاص یافته است.

جالب اینجاست که موش های کور برهنه با توجه به اندازه شان از طولانی ترین عمر بین همه جوندگان برخوردارند- آنها می توانند نزدیک به 30 سال زندگی کنند. علاوه بر این ، آنها مقاومت قابل توجهی در برابر سرطان دارند.

موش کور برهنه/زشت ترین حیوانات

موش کور برهنه

  1. میمون دماغ دراز

زشت ترین حیوانات/یک انسان ممکن است برای پوشاندن و کم جلوه دادن بینی بزرگ و گوشتی اش زیاد تلاش کند ، اما برای میمون پوزه دار یا همان دماغ داز، هرچه بینی اش بزرگتر باشد ، بیشتر به نفعش است زیرا ماده های بیشتری جذب ان ها می شوند. دانشمندان بر این باورند که بینی بزرگ بر صداهای این میمون های نر تأثیر می گذارد که هم ماده ها را جذب می کند و هم نرهای رقیب را می ترساند.

این میمون های عجیب و غریب نیز به لطف پاها و دست های تار مانند و پرده دار ، شناگران شگفت انگیزی هستند. در واقع ، آنها آنقدر با استعداد هستند که اغلب می توانند سریعتر از تمساح ها شنا کنند. آنها از درختان به داخل آب می پرند و با شکم بزرگشان به درون آب شیرجه می زنند.

>>>بیشتر بخوانید:

حیواناتی که کمتر کسی ان ها را دیده!

میمون دماغ دراز/زشت ترین حیوانات

میمون دماغ دراز

  1. گراز زگیل دار

به عنوان اعضای وحشی خانواده گراز ها ، دارای بینی خوکی مشخص هستند ، عاج هایی از دهان آنها بیرون زده است ، انحنایی شبیه زگیل در صورت آن ها و موی اسبی که در پشتشان رشد کرده است. آنها در واقع دو جفت عاج دارند: عاج های بالایی از پوزه آن ها به صورت نیم دایره بیرون می آیند و عاج های پایینی آنها در قاعده مجموعه دیگر قرار دارد.

بدن این گرازها پوشیده از مو است ، و آنها به داشتن سرهای بدشکل و بزرگ و پدهای زگیل مانند خود که مخصوص  محافظت است معروف هستند.  آنها تصویری از زیبایی ایجاد نمی کنند ، اما این ویژگی های فیزیکی باعث می شود که به خوبی با زیستگاه های ساوانا و مراتع خود و لانه هایی که دوست دارند در ان سکونت کنند، سازگار شوند.

گراز زگیل دار

گراز زگیل دار

  1. میمون ماهی

این ماهی های اشتها کورکن و ظاهر عجیب و غریب یک غذای معمولی هستند ، اما سال هاست که مردم نمی خواهند این ماهی را بخورند زیرا بسیار زشت است. سرآشپزها سرانجام متوجه شدند که ظاهر آن فریبنده است ، و اکنون در فهرست غذاهای انواع رستوران های خوب ظاهر می شود.

ماهی های دریایی با پوست لکه دار ، ناخوشایند و یک چهره عجیب و غریب و به طور غیرقابل انکار زشت دارند. به دلیل سرهای بزرگشان با دندان های تیغ مانند ، آنها نیز بسیار بدجنس به نظر می رسند.

میمون ماهی

میمون ماهی

  1. فک فیلی

بچه های فک فیلی و فک فیلی های ماده خوش ظاهر هستند. با این حال ، نرها وقتی به بلوغ جنسی می رسند ، بینی بزرگی در می آورند، در حدود سه تا پنج سالگی. بینی بزرگ در سن 7 تا 9 سالگی به طور کامل رشد یافته است ، و ظاهر فیلی به آقای فک می دهد.

همانند میمون دماغ دراز، بینی بزرگ و فیلی شکل در جفت گیری نقش دارد ، زیرا به تولید صدای بلند کمک می کند که از جذب شدن نرهای دیگر جلوگیری می کند.

فک فیلی

فک فیلی

  1. عجوزه ماهی لجنی

بیشتر مایعات دفع شده توسط حیات وحش جهان بسیار ناخالص است ، اما می دانید که اوضاع به ویژه بدتر می شود وقتی دانشمندان درگیر مطالعه موجودی هستند که از کلمه “لجن” برای توصیف آنچه این موجود قادر به تولید است استفاده می کنند. عجوزه ماهی یک جانور 300 میلیون ساله در اعماق دریاست که دوست داشتن آن واقعا دشوار است.

این ماهی در وسط زنجیره غذایی گیر کرده است ، یک مکانیسم دفاعی وحشتناک و در عین حال قوی ایجاد کرده که به آن کمک می کند از شکار شدن توسط کوسه ها و دیگر شکارچیان ترسناک فرار کند.

وقتی عجوزه ماهی مورد حمله قرار می گیرد ، آب را با چیزی که آن را “مقدار زیادی” لجن غلیظ” توصیف می کنند ، پر می کند که دهان و آبشش مهاجم را مسدود و آن را خفه می کند و به این موجود حیله گر اجازه می دهد از مهاجم دور شده و فرار کند. دانشمندان گزارش دهده اند که مرغ دریایی معروف به مارماهی لجنی به دلیل ماهیت مایع مانند بودن بدن خود در مقایسه با سایر ماهی ها ، توانایی زنده ماندن از گزش کوسه را دارد.

عجوزه ماهی لجنی

عجوزه ماهی لجنی

  1. زنبور بی عسل آمریکای مرکزی

به سختی می توانید فردی را پیدا کنید که علاقه زیادی به زنبورها داشته باشد همانطور که برخی افراد از مارمولک ها ، مارها و حتی عنکبوت ها نفرت دارند اگرچه اکنون دانشمندان مشتاق هستند به ما یادآوری کنند که بسیاری از گونه های زنبورها گرده افشان هستند و بنابراین برای بشر مفید هستند. با این حال ، زنبورها بسیار تهاجمی تر از همتایان عسل ساز و مفید خود هستند …

در حالی که افزایش گونه های قاتل در آمریکای مرکزی نه تنها کمک چندانی به بهبود افکار عمومی در مورد زنبورها نکرده است بلکه اوضاع را بدتر کرده است.

در حقیقت ، همه زنبورها بسیار وحشتناک هستند. اما یک گونه وجود دارد که بیشتر از همه نگران کننده است: زنبورهای بی عسل آمریکای شمالی و مرکزی، چرخه حیات آن به حدی است که حتی سرسخت ترین عاشقان طبیعت نیز نقض می کنند که در طبیعت همه چیز با شکوه و زیبا است.

زنبور بی عسل آمریکای مرکزی

زنبور بی عسل آمریکای مرکزی

  1. عجیب و غریب ترین قورباغه در کل زمان ها

از نظر فرهنگی ، قورباغه ها بسیار تفرقه انداز هستند. برای برخی ، آنها به اندازه کافی عاملی برای ایجاد همان واکنش هراس و وحشت که بسیاری از ما در برخورد با مارها ، موش ها یا عنکبوت ها احساس می کنیم ، هستند. برای دیگران ، ممکن است بامزه یا حتی زیبا باشند.

برخی از گونه ها ، مانند قورباغه تیرانداز سمی ، بسیار کشنده هستند ، اما این سمی ترین قورباغه های جهان نیستند که در سال های اخیر در جوامع حیات وحش حضور یافته اند. در عوض ، این قورباغه آفریقای مرکزی – معروف به “قورباغه مودار” – است که همه خبرهای اخیر را به خود اختصاص داده است ، و دانشمندان از این گونه به عنوان “قورباغه وحشت” یاد می کنند.

قورباغه

  1. وزغ های سورینامی

وزغ ها به دلیل داشتن پوست خوب شناخته نمی شوند – در حقیقت ، به دلیل ظاهرشان به طور کلی ارزش چندانی ندارند. به گفته باغ وحش سن دیه گو ، وزغ سورینام شاید یکی از زشت ترین وزغ های جهان باشد ، با بدن تخت و چشم های حباب مانند که بدنش شبیه برگ مرطوب شده است. اما فقط ظاهر آن نیست که وزغ سورینام را در این لیست جای می دهد.

چرخه تولید مثل یک وزغ کشور سورینام بسیار تند و زننده است. داستان جفت گیری در وزغ ها عاشقانه شروع می شود ، و جفت گیری تا یک ساعت در آب ادامه می یابد.

سپس ، ماده حدود 100 تخم آزاد می کند تا نر آن ها را بارور کند. در تولید مثل معمولی وزغ ، این زمانی است که مشارکت والدین پایان می یابد و تخم ها تنها می مانند به امید اینکه به وزغ های جوان تبدیل شوند.

اما در مورد قورباغه سورینام ، یک مرحله عجیب و غریب دیگر اتفاق می افتد. نر تمام تخم های بارور شده را روی ماده قرار می دهد ، که سپس یک لایه ضخیم از پوست تشکیل می شود تا تخم ها در پشت ماده قرار گیرند تا از آن ها در برابر شکارچیان محافظت شود.

وزغ های سورینامی

 

  1. هزارپایی که قدرت زیادی در چنته دارد

آراکنوفوبیا بسیار شایع است و در مورد عنکبوت های سمی مانند بیوه سیاه کاملاً صادق است. اما دقیقاً چه چیزی باعث ترس ما از عنکبوت در مناطقی می شود که حشرات به طور یکنواخت بی ضرر هستند؟

پاسخ آسان پاهای هزارپا است که واقعاً وحشتناک هستند. اما پس از آن این سوال دیگری مطرح می شود: آیا این حقیقت دارد که هر موجودی پاهای بیشتری داشته باشد ، ترسناک تر است؟ در مورد هزارپای غول پیکر بیابانی ، پاسخ این است: بله. همینطور است.

هزارپاهای غول پیکر سمی هستند ، دو پا در دو طرف دهان آن ها تغییر شکل داده و به عنوان گیره عمل می کند و از طریق آنها طعمه خود را می گیرند و طعمه آن ها معمولاً مارمولک ها ، قورباغه ها ، پستانداران کوچک و حشرات دیگر هستند. این هزارپا همچنین می تواند یک ضربه جدی به انسان وارد کند و به ویژه برای کودکان خردسال خطرناک است.

هزارپا

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=442638
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.grunge.com/8755/disgusting-animals-planet/

ثبت نظر

-