چرا هر کجا می روم گربه ام پشت سرم راه می افتد؟

  • کد خبر : 441513
  • 23 مرداد 1400 - 15:00
چرا هر کجا می روم گربه ام پشت سرم راه می افتد؟

نیوز: صاحبان گربه هایی که با گربه خود پیوند عمیقی برقرار کرده اند، حتما تجربه این را دارند که گاهی اوقات گربه شان هر کجا که انها بروند دنبالشان می روند، حمام ، آشپزخانه ، اتاق خواب و … هر کجا. اگر شما یکی از این دسته افراد هستید، ممکن است این سوال را داشته باشید: “چرا گربه من همه جا مرا دنبال می کند؟”رفتار شناسی گربه کار زیاد سختی نیست.

رفتار شناسی گربه /چرا دنبالتان می افتند؟

برخلاف تصور رایج و غلط در مورد گربه ها که می گوید گربه ها از صاحبان دور می میمانند، صاحبان گربه ها می توانند تصدیق کنند که گربه ها عشق و علاقه زیادی نشان می دهند ، به ویژه به صاحبان خود که آنها را یک خانواده می دانند. در حقیقت ، برخی از گربه ها دوست دارند که به صاحبان خود از لحاظ جسمی علاقه و محبت نشان دهند. و اگرچه بعضی از گربه ها علاقه زیادی به لمس فیزیکی ندارند ، اما ممکن است نشانه هایی از تمایل به نزدیک بودن وجود داشته باشد.

در رفتار شناسی گربه، اگر شما را دنبال می کند ، آیا این به معنای نشان دادن محبت است؟ اگر شما صاحب گربه مغروری هستید که برخلاف مغرور بودن همه جا دنبال شما می آید، احساس خوشحالی و در عین حال ابهام طبیعی است. گرچه ممکن است محبت دلیل رایجی باشد که گربه شما را دنبال می کند ، دلایل احتمالی دیگری نیز وجود دارد. بیایید آنها را در این پست بررسی کنیم.

چرا گربه به دنبالتان می آید

شاید عادت دوران بچگیشان در سرشان مانده است

بچه گربه ها در سال های اولیه زندگی خود مادران خود را دنبال می کنند. آنها با دنبال کردن مادر خود به همه جا مهارت های زندگی کردن را یاد می گیرند. بچه گربه ها به مادران خود وابسته هستند و آ نها را دنبال می کنند زیرا او غذا و امنیت را برای آن ها فراهم می کند. بعدها اگر آن ها مادران خود را در کنار خود نداشته باشند به صاحبان خود به چشم مادشان نگاه می کنند. در عین حال ، صاحبان غالباً هنگام مراقبت از حیوانات خانگی حتی در صورت بزرگ شدن بچه گربه ها ، نقش والدین بودن را نیز بر عهده می گیرند.

اگر بچه گربه خیلی زود از مادرش جدا شود ، این ممکن است باعث برخی از مسائل وابستگی شود. به طور معمول ، یک بچه گربه فرایند از شیر گرفته شدن را طی می کند ، زمانی که مادرشان آرام آرام به آن ها می آموزد که چگونه استقلال داشته باشند. معمولاً گربه ها با گذشت زمان و بزرگ شدن این عادت دنبال کردن را ترک می کنند.

مسئله این است که وقتی بچه گربه خیلی زود از مادر و خواهر و برادرشان جدا شود ، ممکن است به اندازه مادر خود بیش از حد به صاحبانشان وابستگی داشته باشد. نمونه ای از این موارد زمانی است که در غیاب صاحبش ممکن است علائم اضطراب جدایی از خود نشان دهند. این یکی از دلایلی است که گربه شما را در همه جا دنبال می کند.

>>>بیشتر بخوانید:

اشتهای کم گربه/چرا گربه ام همیشه گرسنه است؟

آنها شما را دوست دارند و می خواهند محبت خود را نشان دهند

رفتار شناسی گربه؛ “چرا گربه ام اینقدر به من می چسبد؟” ممکن است از خودتان بپرسید دلیل رایج دیگر چیست! این است که آنها عشق و علاقه نشان می دهند. گرچه گربه ها در برخی ادیان شیطانی و نمک نشناش در نظر گرفته شده اند، صاحبان گربه ها می توانند به سرعت این افسانه را نقض کنند. گربه ها در واقع از سگ ها استقلال بیشتری دارند و لحظاتی دارند که ترجیح می دهند تنها بمانند (درست مثل بعضی اوقات ما انسان ها). طبق مطالعه اخیر ، گربه های خانگی بزرگسال معمولاً صاحبان خود را به عنوان کانون امنیت نمی بینند. در عوض ، این رفتار در سگ ها آشکارتر است و منجر به نتیجه گیری جسورانه ای می شود که گربه ها مستقل تر هستند.

رفتار شناسی گربه

هنوز هم گربه ها می توانند عشق و علاقه خود را نسبت به انسان هایی که خانواده خود در نظر می گیرند ، از بسیاری جهات ابراز کنند. به عنوان مثال ، آنها ممکن است هنگام میو کردن خود را به پای شما بمالند ، هنگام خواب بالای سرتان بنشیند، یا ممکن است در خانه نیز شما را دنبال کنند. دانستن اینکه گربه تان می خواهد در اطراف شما باشد احساس لذت بخشی است ، نه؟

و یکی از راه های ممکن اینکه علاقه خود را به شما نشان دهند این است که شما را در خانه دنبال کنند. به همین ترتیب ، ممکن است متوجه شده باشید که هر وقت از محل کار یا سایر قرارها به خانه می آیید ، گربه هر کجا که بروید پشت سر شما می آید. گویا آن ها با این کار از شما می خوهند تا با ان ها وقت بگذرانید و بازی کنید.

کنجکاوند

ممکن است شما کنجکاو باشد که کجا می روید و در آنجا می خواهید چه کار کنید. به طور معمول ، مناطقی در خانه شما که ذهن آنها را تحریک می کند ، باعث می ود از سر کنجکاوی پشت سر شما راه بیفتند. گاهی اوقات ، فقط یک کنجکاوی محض است. بسیار خنده دار است اگر تصور کنید برخی از گربه ها دوست دارند صاحبان خود را حتی در دستشویی نیز دنبال کنند.

با توجه به رفتار شناسی گربه ، دلایل احتمالی ممکن است کنجکاوی آنها در مورد فعالیت های شما مانند مسواک زدن ، استحمام یا حتی انجام کار در توالت باشد. حتی ممکن است بلافاصله بعد از  خروج شما از دستشویی با دقت ان جا را بررسی کنند. آخه چقدر کنجکاوی!

گربه

گرسنه اند

برای صاحبان گربه تعجب آور نیست که گربه هنگام گرسنگی به انها بچسبند. در این سناریو ، این یک نشانه واضح است که گربه شما گرسنه اش است. این حالت اغلب با میو کردن همراه است ، چشم هایی که از نزدیک هر حرکت شما را تماشا می کنند. اگر فکر می کنید گربه خیلی به شما می چسبد و دست از سرتان بر نمی دارد یک برنامه غذایی تنظیم کنید و طبق ان عمل کنید.

در حالی که دنبال کردن به دلیل غذا خواستن بیشتر اوقات رفتار معمول گربه است ، اگر گربه شما بیشتر از حد معمول این کار را انجام می دهد ، این می تواند نشانگر یک بیماری زمینه ای مانند پرکاری تیروئید یا دیابت باشد که گربه شما را زود زود گرسنه می کند.

نیازمند توجه هستند

دلیل احتمالی دیگر این است که گربه شما می خواهد به او توجه کنید. اگر میو میو نیز کنند این احتمال را بیشتر می کنند. در این شرایط، با او بازی کنید و به ان ها توجه کنید تا ان را احساس کنند.

زمانیکه شما از بیرون به خانه بر می گردید به سمت شما می آید و هرکجا بروید پشت سرتان راه می افتد نشان دهنده این است که وقتی شما نبودید اضطراب جدایی را تجربه کرده و حالا می خواهد با نزدیک به شما بودن آرام شود. پس شما نیز در این کار او را یاری کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=441513
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://blog.petcube.com/why-does-my-cat-follow-me/

ثبت نظر

-