آموزش سه روش، تهیه اسلایم خانگی با شامپو!

  • کد خبر : 440849
  • 07 مرداد 1400 - 9:45
آموزش سه روش، تهیه اسلایم خانگی با شامپو!

به گزارش واحد ترجمه نیوز: مهم نیست چند ساله باشی، همین که اسلایم در دستت بگیری ممکن است آنقدر مشغول و سرگرم شوی که زمان از دستت در برود. و در این جایی برای انکار نیست. محبوب ترین و پر استفاده ترین دستورالعمل برای ساخت اسلایم چسب و بوراکس است. ولی برخی اوقات احتمال دارد این مواد را در دست نداشته باشید . این بدان معنا نیست که باید از لذت ساختن و بازی با اسلایم صرف نظر کنید. تهیه اسلایم خانگی با شامپو، تنها چیزی که نیاز دارید مقداری شامپو و چند ماده اضافی است که به احتمال زیاد همیشه در خانه ها موجود است!

تهیه اسلایم خانگی با استفاده از شامپو

  1. ½ فنجان (120 میلی لیتر) شامپو را در یک کاسه بریزید. شامپوهای غلیظ نتایج بهتری به شما می دهند. رنگ و رایحه ای را که دوست دارید انتخاب کنید.
  2. در صورت تمایل مقداری رنگ یا چیزهای زرق و برق دار هم اضافه کنید. اگر شامپو سفید یا شفاف است ، می توانید چند قطره رنگ خوراکی مایع در کاسه بریزید. همه محتویات کاسه را با یک قاشق هم بزنید.
  3. دو بار به اندازه ی ¼ فنجان (280 گرم) نشاسته ذرت اضافه کنید. با قاشق آن را به هم بزنید. اگر اسلایم ضخیم تری می خواهید ، کارتان تمام است. اگر می خواهید اسلایمی شل تر و بهتری داشته باشید، ادامه مطلب را بخوانید!
  • اگر نشاسته ذرت ندارید و یا نتوانستید پیدا کنید ، به جای آن از آرد ذرت کمک بگیرید.

 تهیه اسلایم خانگی با شامپو

4- پس از اضافهه کردن هر یک قتشق غذاخوری آب ملوط را به هم بزنید. ممکن است به 6 قاشق غذاخوری (90 میلی لیتر) آب نیاز داشته باشید. هرچه آب بیشتری اضافه کنید ، اسلایم شما دوام بیشتری خواهد داشت. اگر می خواهید اسلایمتان حالت خمیری بیشتری داشته باشد لازم نیست این مقدار آب بیتر را اضافه کنید.

5- اسلایم را با دست ورز دهید. در یک جا از این مرحله ، به نظر خواهد رسید که اسلایم مقدار آب و نشاسته ذرت ممکن را جذب کرده است. وقتی این اتفاق افتاد ، اسلایم شما تمام شده و آماده بازی است! آن را از ظرف بیرون آورده و همچنان ان را با دستانتان ورز دهید.

  • پس از اتمام بازی با اسلایم ، آن را در یک ظرفی نگه دارید که هوایی به ان نرسد.
  • شاید روز بعد لازم باشد یک چهارم قاشق چای خوری آب به اسلایم اضافه کنید تا تازه شود و چسبندگی نداشته باشد.

 

تهیه اسلایم خانگی با شامپو و نمک

 

  1. مقداری شامپوی غلیظ را در یک کاسه بریزید. می توانید از هر نوع شامپویی که می خواهید استفاده کنید ، اما شامپوهای غلیظ تر نتیجه بهتری دارند. شامپو با هر رنگ و رایحه ای که دوست دارید انتخاب کنید.
  2. در صورت تمایل مقداری شامپوی بدن را هم اضافه نید. این به ضخیم تر شدن اسلایم کمک می کند. به میزان مساوی از شامپو و شستشوی بدن استفاده کنید. این دو را تا زمانی با هم هم بزنید که دیگر هیچ رگه ای وجود نداشته باشد.

 طرز تهیه اسلایم خانگی با شامپو

  • اطمینان حاصل کنید که شستشوی بدن و شامپو شما با رنگ های مشابه باشد وگرنه اسلایم شما تیره و ناشفاف می شود.

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه اسلایم خانگی بدون استفاده از بوراکس

3- مقداری نمک هم بریزید تا شامپو غلیظ شود. مقدار مشخصی برای نمک وجود ندارد ، زیرا هر مارک شامپو واکنش متفاوتی با مقدار نمک اضافه شده نشان می دهد. پس از ریختن نمک اسلایم را به هم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مخلوط به یک تکه کوچک تر تبدیل شود.

4- مخلوط بدست آمده را به مدت 15 دقیقه در فریزر قرار دهید.

5- با اسلایم بازی کنید. وقتی زمان انجماد تمام شد ، اسلایم تهیه شده و آماده بازی است! وقتی بازی با آن تمام شد ، آن را در یک ظرف ضد هوا قرار دهید. اگر باز هم آب گرفتگی لازم باشد مجدداً آن را فریز کنید (15 دقیقه).

تهیه اسلایم باخمیردندان

تهیه اسلایم با شامپو و خمیردندان

  • مقداری شامپوی ترکیبی 2 در 1 را در یک کاسه بریزید. به نظر می رسد شامپوهای ترکیبی 2 در 1 بهترین عملکرد را دارند. رایحه ای را انتخاب کنید که به خوبی با نعناع مطابقت داشته باشد. می توانید شامپوی ساده را نیز امتحان کنید اما از غلیظ بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • مقداری خمیر دندان اضافه کنید. شما می توانید از خمیر دندان سفید یا خمیر دندان ژلی استفاده کنید ، فرقی نمی کند. شما باید به همان اندازه ای که شامپو ریختید خمیردندان اضافه کنید.
  • با قاشق این دو را هم بزنید تا رنگ ثابت شود و هیچ رگه ای باقی نماند. همانطور که هم می زنید ، شامپو و خمیر دندان بهم می پیوندند و یک تکه اسلایم ایجاد می کنند.
  • در صورت نیاز استحکام آن را تنظیم کنید. اگر اسلایم خیلی ضخیم است ، می توانید یک شامپوی دیگر اضافه کنید. اگر خیلی نازک است ، کمی خمیر دندان اضافه کنید ، سپس آن را خوب هم بزنید.
  • پس از بازی با اسلایم، آن را در یک ظرف ضد هوا نگه داری کنید.

 

خوش بگذرد!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=440849
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.wikihow.com/Make-Slime-with-Shampoo

ثبت نظر

-