طرز تهیه اسلایم خانگی بدون استفاده از بوراکس

  • کد خبر : 440685
  • 04 مرداد 1400 - 13:53
طرز تهیه اسلایم خانگی بدون استفاده از بوراکس

نیوز: طرز تهیه اسلایم بدون بوراکس/ اسلایم یک وسیله بازی محبوب است که بچه ها (و بزرگسالان!) دوست دارند آن را درست کنند و با آن بازی کنند. فشردن و کشیدن آن نیز لذت بخش است. مسئله این است که، بسیاری از دستورالعمل های ساخت اسلایم نیازمند استفاده از بوراکس، یک ماده افزودنی لباسشویی است. در حالی که بسیاری از افراد با مشکلی در مورد بوراکس مواجه نشده اند، برخی از افراد گزارش کرده اند که سوختگی ناشی از این نوع اسلایم در بدنشان ایجاد شده است.

پدر و مادرها نگران این هستند که آیا این ماده برای کودکان ایمن است یا نه؟ همچنین ممکن است این نوع اسلایم ها باعث تحریک پوست حساس شود. به همین خاطر طرز تهیه اسلایم بدون بوراکس(طرز تهیه اسلایم آتشفشانی و اسلایم پفالو) را برای شما آورده ایم.

اسلایم بوراکس دار باعث تحریک پوست حساس

بنابراین ، تنها راه برای جلوگیری از این گونه اتفاقات، دستور العمل های ساخت اسلایم بدون بوراکس است. مسئله این است که در بیشتر دستورهای ساخت اسلایم خانگی در اینترنت هنوز از بوراکس استفاده می کنند. پس از تحقیقات گسترده، متوجه شدم که بیشتر دستورالعمل های بدون بوراکس شامل نشاسته مایع یا مواد شوینده مایع لباسشویی است.

پس از بررسی دقیق برخی از برچسب ها و وب سایت های برخی از تولید کنندگان، متوجه شدم که بسیاری از نشاسته ها و شوینده ها حاوی بوراکس هستند که اغلب به عنوان نام علمی آن یعنی سدیم تترابورات (دک هیدرات) ذکر شده است. بنابراین، پس از آزمایش روش های جایگزین ، دو دستور العمل برای ساخت اسلایم بدون بوراکس پیدا کردم. دو دستورالعمل چیزی را ایجاد می کنند که اسلایم پفالو نامیده می شود که دارای بوی مطبوع است و تقریباً مانند خمیر است.

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه اسلایم خانگی فقط با ۳ چیز !

 

طرز تهیه اسلایم بدون بوراکس/اسلایم پفالو 

این یک دستورالعمل ساده است که می تواند به صورت سفارشی ساخته شود تا اشکال مختلف اسلایم پفالو درست شود. برای تولید اسلایم مرطوب تر، کش دارتر، دانه های پلی استایرن آب بیشتری اضافه کنید تا به عنوان مثال ظاهر اسلایم زرق و برق دار باشد. برای تهیه اسلایم به شامپو – نوع آن فرقی نمی کند- نیاز خواهید داشت.

طرز تهیه اسلایم خانگی

هر چه سفت تر باشد بهتر است – و همچنین ممکن است به نشاسته ذرت نیاز داشته باشید.

 نحوه ساخت اسلایم پفالو:

  1. یک دوم فنجان شامپو و یک چهارم فنجان نشاسته ذرت را در یک کاسه بریزید.
  2. خوب مخلوط کنید.
  3. سه قطره رنگ غذایی اضافه کنید (اختیاری).
  4. یک قاشق غذاخوری آب اضافه کنید و هم بزنید. پنج قاشق دیگر غذاخوری آب به آرامی اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر یک قاشق خوب مخلوط را به هم بزنید.
  5. اسلایم را حدود 5 دقیقه ورز دهید.

اگر متوجه شدید که اسلایم شما بعد از مدتی ورز دادن هنوز چسبناک است ، مدام نشاسته ذرت را به اسلایم اضافه کنید و آن را ورز دهید تا قوام خوبی پیدا کنید و چسبندگی اش کاهش یابد.

من وقتی برای چند بار این را با یک چهارم فنجان نشاسته ذرت امتحان کردم عالی بود ، اما یک همکار متوجه شد که برای بدست آوردن خمیری مستحکم تر مانند یک اسلایم پفالوی خوب به یک دوم فنجان نشاسته ذرت نیاز است. از آنچه در آزمایشات خود مشاهده کرده ام، فکر می کنم مارک نشاسته ذرت و رطوبت ممکن است ارتباط زیادی با واریانس مقادیر نشاسته ذرت داشته باشد.

تا زمانی که اسلایمتان نیمه سخت ، نیمه کشسان ، مرطوب ، سبک و تقریباً خمیر مانند شود ، به شما این آگاهی را می دهد که دستورالعمل را درست انجام دادید. دستورالعمل بعدی نیز استحکام مشابهی دارد.

طرز تهیه اسلایم آتشفشانی

این اسلایم را اسلایم آتشفشانی می نامند زیرا در برابر گرما واکنش نشان می دهد. بعد از درست کردن آن می توانید آن را به مدت 20 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا ذوب شود و به ماده ای گدازه ای تبدیل شود. اسلایم آتشفشانی با خنک شدن، دوباره به یک اسلایم پفالو تبدیل می شود. برای ساخت یک اسلایم خانگی پفالوی آتشفشانی فقط به چسب سفید و نشاسته ذرت احتیاج دارید.

طرز تهیه اسلایم خانگی

طرز تهیه اسلایم خانگی آتشفشانی بدین شکل می باشد:

  1. یک چهارم فنجان چسب سفید یا بی رنگ و یک دوم فنجان نشاسته ذرت را در یک کاسه بریزید.
  2. سه قطره رنگ غذایی اضافه کنید (اختیاری).
  3. خوب مخلوط کنید.
  4. آن را به مدت 10 دقیقه با دست ورز دهید.
  5. مخلوط را به مدت 20 ثانیه در مایکروویو گرم کنید.
  6. بگذارید تا خنک شود ، سپس 10 دقیقه دیگر آن را ورز دهید.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=440685
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.cnet.com/home/smart-home/make-slime-without-borax/

ثبت نظر

-